فناوری اطلاعات

March 13, 2023
15:33 دوشنبه، 22ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143895

اطلاعات ۳ میلیون بیمار آمریکایی در اختیار متا و گوگل قرار گرفت

استارت آپ«سربرال» که طی همه گیری کرونا محبوب شده بود، داده های خصوصی بیش از ۳.۱ میلیون بیمار آمریکایی را با شبکه های اجتماعی و آگهی دهندگان از جمله گوگل، متا و تیک تاک به اشتراک گذاشته است.
 
 
به گزارش انگجت، استارت آپ «سربرال» که طی روزهای اولیه همه گیری کرونا به شدت محبوب شد، اکنون اعلام کرده داده های خصوصی بیش از ۳.۱ میلیون بیمار آمریکایی را با شبکه های اجتماعی و آگهی دهندگان از جمله گوگل، متا و تیک تاک به اشتراک گذاشته است.
 
اخیرا یک هشدار در وب سایت سربال آپلود شده که نشان می دهد این شرکت از آغاز فعالیت خود در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی از افزونه های «پیکسل» برای جمع آوری داده های کاربران استفاده می کرده است. پیکسل ها در حقیقت ردیاب هایی هستند که شرکت هایی مانند متا برای مقاصد تبلیغاتی به توسعه دهندگان طرف ثالث ارائه می دهند.
 
سربرال پس از بررسی نرم افزار خود متوجه شد که برخی اطلاعاتی را فاش کرده که براساس قانون به عنوان داده های سلامتی حفاظت شده، تلقی می شوند.
 
میان داده هایی که سربال به اشتراک گذاشته نام، شماره موبایل، تاریخ تولد، اطلاعات بیمه فرد نیز دیده می شود همچنین در برخی موارد ممکن است اطلاعاتی را که بیماران برای خودارزیابی سلامت روان برای تعیین وقت مشاوره و دسترسی به سرویس های دیگر تکمیل کردند را نیز جمع‌آوری کرده باشد. به گفته سربرال، شماره تامین اجتماعی، اطلاعات بانکی یا شماره کارت اعتباری فاش نشده است.
 
سربرال اعلام کرد پس از این امر پیسل های ردیابی را غیرفعال یا حذف کرده است. در بیانیه شرکت نیز آمده است: علاوه بر آن ما عملکردهای امنیتی خود و همچنین فرایندهای بررسی را ارتقا دادیم تا ریسک اشتراک گذاری این اطلاعات در آینده کمتر شود. از سوی دیگر وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده نیز مشغول تحقیق در این باره است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.