تلفن همراه

گوشی

March 13, 2023
18:41 دوشنبه، 22ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143903

تاریخ معرفی هواوی P60 و گوشی تاشو میت X3 رسما اعلام شد

بر اساس اعلام رسمی شرکت هواوی، این شرکت قصد دارد در تاریخ ۳ فروردین از گوشی‌های سری هواوی P60 و گوشی تاشو میت X3 رونمایی کند. گفته می‌شود خانواده‌ی P60 از مدل استاندارد، P60 پرو و P60 اولترا تشکیل شده است. در ادامه به مشخصه‌های فاش شده از این گوشی‌ها می‌پردازیم.
 
سری هواوی P60
ظاهرا این گوشی‌ها از نسل جدید فناوری انحصاری تصویربرداری XMAGE استفاده می‌کنند که نسبت به نسل قبلی ارتقاهای قابل توجهی را ارائه می‌کند. برای P60 پرو باید انتظار بهره‌گیری از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مبتنی بر سنسور IMX888 سونی را داشته باشیم و در کنار آن اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با زوم ۳.۵ برابری قرار دارد. علاوه بر این، هواوی برای این گوشی چیپست جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را در نظر گرفته که البته به دلیل تحریم‌های آمریکا، از اینترنت ۵G پشتیبانی نمی‌کند.
 
 
مدتی قبل اعلام شد که آمریکا می‌خواهد فروش تراشه‌ها به هواوی را به‌شدت محدود‌تر کند که ظاهرا این محدودیت‌ها هنوز اعمال نشده است. برای مدل استاندارد سری هواوی P60 هم باید انتظار بهره‌گیری از نسخه‌ی ۴G چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ را داشته باشیم.
 
از دیگر ویژگی‌های لو رفته از هواوی P60 پرو می‌توانیم به بهره‌گیری از نمایشگر ۶.۶ اینچی OLED اشاره کنیم که رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۴۴۰p را ارائه می‌کند. باتری قرار گرفته در این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و از شارژ سیمی ۱۰۰ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند.
 
هواوی میت X3
 
 
 
در مورد نمایشگر داخلی این گوشی هنوز با قاطعیت نمی‌توانیم صحبت کنیم اما برخی منابع از رزولوشن ۲K این نمایشگر خبر می‌دهند. ظاهرا اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به‌عنوان قلب تپنده این گوشی انجام وظیفه می‌کند که طبیعتا قرار نیست اینترنت ۵G را در اختیار کاربران قرار دهد. باتری تعبیه شده در آن ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و سرعت شارژ ۶۶ وات را امکان‌پذیر می‌کند. دوربین اصلی مبتنی بر سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است و همچنین اولترا واید و دوربین پریسکوپی هم کنار آن قرار دارد.
 
بر اساس برخی گزارش‌ها، این گوشی از جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی هارمونی بهره می‌برد و احتمالا از ارتباط ماهواره‌ای هم پشتیبانی می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.