بازی

فناوری اطلاعات

March 14, 2023
15:22 سه شنبه، 23ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143919

سیستم مورد نیاز برای اجرای The Last of Us Part I اعلام شد

سال گذشته ما شاهد عرضه دوباره قسمت اول بازی آخرین ما (The Last of Us) برای پلی‌استیشن ۵ بودیم. این بازی توانست موفقیت بسیار خوبی کسب کند و این بازی دوست داشتنی را دوباره زنده کند. نکته اینجاست که ناتی داگ اعلام کرد که قصد دارد قسمت اول بازی آخرین ما را برای کامپیوتر نیز عرضه کند. قسمت اول آخرین ما در تاریخ ۸ فروردین (۲۸ مارچ) برای کامپیوتر عرضه خواهد شد.
 
حال اگر شما این بازی را برای اولین بار روی کامپیوتر تجربه بکنید، باید بهترین تنظیمات را داشته باشید. نکته اینجاست که این بازی برای سخت افزارهای زیادی بهینه شده و بهتر است که قبل از نصب آن بازهم سخت افزار خود را بررسی بکنید. به دلیل اینکه این بازی به شدت زیبا بوده و بهتر است که در حال خوبی با نرخ فریم بالا تجربه شود.
 
نسخه کامپیوتر قسمت اول آخرین ما تمامی محتوایی که در نسخه پلی‌استیشن ۵ وجود داشت را دارد. از طرفی بخش‌های جدیدی هم به آن اضافه شده تا سفر جوئل و الی را برای کامپیوتر بهینه کند. از این موارد می‌توان به پشتیبانی از FSR 2.2 و DLSS اشاره کرد. از طرفی نرخ فریم بازی نیز متغیر بوده و برای کامپیوتر به طور کامل بهینه شده است. موارد دیگر نیز به بازی اضافه شده تا قسمت اول آخرین ما برای کامپیوتر بسیار بهینه باشد.
 
 
دنیای بازی آخرین ما بسیار زیبا است. به همین دلیل تجربه این بازی با رزولوشن واقعی ۴K به شدت لذت بخش است. حال با استفاده از سخت افزارهای قدرتمند کامپیوتر کاربران می‌توانند از زیبایی‌های این بازی استفاده کنند. همینطور اینکه این بازی از مانیتورهای Ultra Wide هم پشتیبانی کرده تا کاربران بسیار حرفه‌ای از آن لذت ببرند. در کنار آن قسمت اول آخرین ما از صدای سه بعدی هم پشتیبانی می‌کند.
 
نسخه کامپیوتر قسمت اول بازی آخرین ما از کنترلرهای مختلف از جمله دوئل سنس (Dual Sense) پشتیبانی می‌کند. با استفاده از آن کاربران می‌توانند یک تجربه بسیار درگیر کننده و زیبا داشته باشند. همینطور اینکه نسخه کامپیوتر این بازی از موس و کیبورد هم پشتیبانی کرده تا کاربران این پلتفرم راحت باشند. همینطور اینکه قابلیت شخصی‌سازی در کامپیوتر بیشتر کنسول بوده که باعث می‌شود کاربران به سلیقه خود کنترلر را تنظیم کنند.
 
یکی از موارد مهم در تجربه یک بازی روی کامپیوتر انتخاب تنظیمات مناسب گرافیکی برای نرخ فریم بالا است. به همین دلیل یک جدول کامل از این موارد توسط ناتی داگ ارائه شده تا سیستم مورد نیاز قسمت اول بازی آخرین ما به طور کامل به طرفداران ارائه شود.
 
سیستم مورد نیاز قسمت اول بازی آخرین ما
حداقل سیستم مورد نیاز
پردازنده اصلی: AMD Ryzen 5 1500X یا Intel Core i7-4770K
 
پردازنده گرافیکی: AMD Radeon RX 470 (4 GB) یا AMD Radeon RX 6500 XT (4 GB) یا NVIDIA GeForce GTX 970 (4 GB) یا NVIDIA GeForce 1050 Ti (4 GB)
 
مقدار رم: ۱۶ گیگابایت
 
سیستم عامل: ویندوز ۱۰ یا ۱۱
 
حافظه مورد نیاز: ۱۰۰ گیگابایت
 
در این تصویر به طور کامل سیستم مورد نیاز برای اجرای قسمت اول بازی آخرین ما نشان داده شده است. ناتی داگ بسیار خوب بازی را بهینه کرده تا افراد زیادی بتوانند آن را تجربه کنند.
 
سیستم پیشنهادی برای تجربه بازی آخرین ما
پردازنده اصلی: AMD Ryzen 5 3600X یا Intel Core i7-8700
 
پردازنده گرافیکی: AMD Radeon RX 5700 XT (8 GB) یا AMD Radeon RX 6600 XT (8 GB) یا NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER (8 GB) یا NVIDIA GeForce RTX 3060 (8 GB)
 
مقدار رم: ۱۶ گیگابایت
 
سیستم عامل: ویندوز ۱۰ یا ۱۱
 
حافظه مورد نیاز: ۱۰۰ گیگابایت از نوع حافظه جامد (SSD)
 
ناتی داگ عملکرد بسیار خوبی در زمینه بهینه کردن این بازی داشته است. به همین دلیل افراد زیادی می‌توانند قسمت اول بازی آخرین ما را تجربه کنند. در اصل زمانی که اعلام شد این بازی بازسازی خواهد شد، طرفداران واکنش خوبی نشان ندادند. به دلیل اینکه آخرین ما عنوان چندان قدیمی‌ای نیست. زمانی که اعلام شد این بازی برای کامپیوتر عرضه خواهد شد، جایی بود که توانست توجه افراد زیادی را جلب کند. حال باید دید که این بازی روی کامپیوتر چگونه عمل خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.