فناوری اطلاعات

March 17, 2023
17:08 جمعه، 26ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143979

انتخاب پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به عنوان پروژه برتر اتحادیه بین‌المللی ارتباطات

طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در بخش نهایی داوری پروژه‌های دولت الکترونیک مسابقات اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی(WSIS) که همزمان با روز سوم اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی سال ۲۰۲۳ در ژنو سوییس برگزار شد، اتحادیه بین المللی ارتباطات (ITU) این پروژه را به عنوان یکی از پروژه های برتر در حوزه دولت الکترونیک انتخاب کرد.
 
عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با انتشار پستی در یک پیام رسان داخلی با بیان اینکه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به عنوان پروژه برتر اتحادیه بین المللی ارتباطات انتخاب شد، نوشت: "یکی از برنامه های راهبردی و مهم دولت سیزدهم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تحقق دولت هوشمند است. به همین منظور ما هم عزم خودمون رو جزم کردیم که این پروژه بالاخره پس از سال ها انتظار به سرانجام برسد.
 
در همین راستا طی یک و نیم سال گذشته با کار و تلاش شبانه روزی همکارانم در سازمان فناوری اطلاعات، مشارکت سازمان اداری و استخدامی و همکاری سایر دستگاه های اجرایی این پروژه پیشرفت قابل توجهی داشته است. تا به امروز ۹۳ درصد از دستگاه های اجرایی به «پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند» پیوسته اند و چیزی حدود سه هزار خدمت از این طریق در دسترس کاربران قرار دارد.
 
هرچند وضعیت فعلی پروژه دولت هوشمند به هیچ وجه با وضعیت آن در ابتدای استقرار دولت سیزدهم قابل مقایسه نیست، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. طی برنامه ریزی انجام شده ان‌شالله قرار است در سال آینده تمامی خدمات دولت از این طریق به مردم ارائه شود و حداقل ۲۰ درصد از خدمات دستگاه های اجرایی به صورت هوشمند ارائه شود.  
 
خبر خوب اینکه امروز در بخش نهایی داوری پروژه های دولت الکترونیک مسابقات اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی(WSIS) که همزمان با روز سوم اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی سال ۲۰۲۳ در ژنو سوییس برگزار شد، اتحادیه بین المللی ارتباطات(ITU) این پروژه را به عنوان یکی از پروژه های برتر در حوزه دولت الکترونیک انتخاب و جایزه WSIS Prize Champion ۲۰۲۳ را به رئیس محترم سازمان فناوری اطلاعات ایران که به نمایندگی از این وزارتخانه در این اجلاس شرکت کرده بود اهدا کرد.  
 
من به نوبه خودم از تلاش های همه کسانی که در کسب این موفقیت سهم داشته اند تشکر می کنم: همه دستگاههای اجرایی که به پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند؛ رسانه ها و بویژه سازمان صدا و سیما که در پیگیری پیوستن دستگاه های اجرایی نقش موثری داشتند؛ همکاران عزیزم در سازمان امور استخدامی و اداری و سازمان فناوری اطلاعات که در به ثمر نشستن این پروژه نقش کلیدی داشتند."
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.