فناوری اطلاعات

March 18, 2023
17:31 شنبه، 27ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143998

مدیرعامل توییچ پس از 16 سال از سمت خود کناره‌گیری کرد

امت شیر، مدیرعامل این پلتفرم استریم در بیانیه خود به دلایل خانوادگی برای جدایی از شرکت اشاره کرده است.
 
 
«امت شیر»، مدیرعامل توییچ (Twitch)، سرویس استریم محبوب متعلق به شرکت آمازون، اعلام کرده است که پس از 16 سال قصد دارد از سمت خود کناره‌گیری کند.
 
او در پست جدید وبلاگ توییچ نوشت:
 
«با تولد اولین فرزندم در مورد آینده خود با توییچ فکر می‌کنم. توییچ برای من مانند کودکی است که آن را نیز بزرگ کرده‌ام و درحالی‌که اگر Twitch به من نیاز داشته باشد، همیشه آماده خواهم بود، در 16‌سالگی احساس می‌کنم که توییچ آماده است تا به‌تنهایی ادامه دهد.»
 
جایگزین مدیرعامل توییچ
 
 
 
«دن کلنسی» که بیش از سه سال در تو‌ییچ بوده است، جایگزین شیر خواهد شد. کلنسی که سابقه حضور در گوگل و ناسا را در کارنامه خود دارد، ابتدا در سال 2019 به‌عنوان معاون اجرایی شرکت درزمینه تجربه جامعه به توییچ پیوست. هرچند شیر از سمت مدیرعامل خود کناره‌گیری کرده است، اما همچنان به‌عنوان مشاور در این شرکت حضور خواهد داشت.
 
شیر در ادامه این پست توضیح می‌دهد که به آینده پلتفرم اطمینان دارد:
 
«هرگز به‌اندازه امروز به رهبری توییچ، تمام افراد و محصولمان اعتماد نداشته‌ام. برای سال‌ها، واقعاً احساس می‌کردم که توییچ ممکن است بدون راهنمایی و نظر من از بین برود، اما دیگر احساس نمی‌کنم چنین چیزی درست باشد.»
 
شیر حتی پیش از شکل‌گیری تو‌ییچ در این شرکت بوده است. درواقع او در سال 2006 همراه با «جاستین کان»، «مایکل سیبل» و «کایلی واگت» یک پلتفرم استریم 24 ساعته به نام Justin.tv را تأسیس کردند که 7 روز هفته زندگی کان در آن پخش می‌شد. این پلتفرم در سال 2011 به توییچ تبدیل شد تا روی استریم بازی‌های ویدیویی تمرکز کند و سه سال بعد، به قیمت نزدیک به یک میلیارد دلار توسط آمازون خریداری شد.
 
هرچند توییچ ازجمله محبوب‌ترین پلتفرم‌های استریم امروزی است، اما در طول چند سال گذشته رقابت شدیدی با پلتفرم پخش زنده یوتوب داشته، به‌ویژه که این شرکت برخی از محبوب‌ترین استریمرهای تو‌ییچ را به خود جذب کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.