سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

March 18, 2023
18:27 شنبه، 27ام اسفندماه 1401
کد خبر: 144001

مایکروسافت از Copilot برای برنامه‌های آفیس رونمایی کرد؛ ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی GPT-4

این ابزار که مبتنی بر هوش مصنوعی GPT-4 شرکت OpenAI است، به کاربران در ساخت اسناد، ایمیل‌ها و اسلایدهای پاورپوینت کمک می‌کند.
 
 
مایکروسافت از ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی Copilot برای اپ‌های مایکروسافت 365 یا برنامه‌های آفیس رونمایی کرد. این ابزار که مبتنی بر هوش مصنوعی GPT-4 شرکت OpenAI است، به کاربران در ساخت اسناد، ایمیل‌ها و اسلایدهای پاورپوینت کمک می‌کند. این ابزار در نوار جانبی برنامه‌ها به‌صورت یک چت‌بات ظاهر می‌شود و کاربران می‌توانند با آن کار کنند.
 
این ابزار مایکروسافت به کاربران کمک می‌کند در ورد متن بنویسند، با استفاده از اسناد ورد، در پاورپوینت اسلاید بسازند یا حتی از قابلیت‌هایی مانند PivotTables در اکسل استفاده کنند. به گفته «جرد اسپاتارو»، مدیر مایکروسافت 365، این ابزار همراه کاربران خواهد بود:
 
«این ابزار همراه با شما کار می‌کند و درون اپ‌هایی قرار گرفته است که میلیون‌ها نفر روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند: ورد، اکسل، پاورپوینت، اوت‌لوک و تیمز. Copilot راه کاملاً جدیدی برای نحوه انجام کارها محسوب می‌شود.»
 
هوش مصنوعی برای برنامه‌های آفیس مایکروسافت
کاربران مایکروسافت 365 می‌توانند از Copilot برای دسترسی به اطلاعات یک جلسه پیش رو در مایکروسافت تیمز دسترسی پیدا کنند، افراد را با ارائه به‌روزرسانی درباره پروژه‌های مرتبط آماده کند، تغییرات سازمانی مانند استخدام‌های اخیر را انجام دهد یا حتی مشخص کند که کدام کارمند از مرخصی بازگشته است.
 
 
 
از Copilot می‌توان در ورد برای نوشتن اسناد براساس فایل‌های دیگر استفاده کرد. در ادامه می‌توان متن تولیدشده توسط هوش مصنوعی را ویرایش کرد. شما حتی می‌توانید از Copilot بخواهید که برایتان 10 اسلاید پاورپوینت براساس فایل ورد یا تجزیه‌وتحلیل داده‌های پاورپوینت بسازد.
 
در برنامه اکسل می‌توان از Copilot برای ساخت SWOT یا PivotTable براساس داده‌ها استفاده کرد. در مایکروسافت تیمز، Copilot گفت‌وگوها را زیرنویس می‌کند و اگر کاربری دیرتر به جلسه اضافه شود، موضوعات مهم را به او اطلاع می‌دهد.
 
 
به گفته اسپاتارو، Copilot همیشه اطلاعات درست ارائه نمی‌کند و شاید حتی فایل‌های اشتباه در اختیارتان قرار دهد، بااین‌حال یک شروع مناسب به حساب می‌آید.
 
این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی در اوت‌لوک هم وجود خواهد داشت، بنابراین زمان کمتری برای حذف‌کردن یا پاسخ‌دادن به ایمیل‌ها باید صرف کنید. علاوه‌براین، می‌توان رشته ایمیل‌ها را هم خلاصه کرد.
 
مایکروسافت همچنین می‌خواهد یک ویژگی Business Chat ارائه کند که در تمام اپ‌های مایکروسافت 365 کار می‌کند. این قابلیت از مایکروسافت Graph برای کنار یکدیگر قراردادن اسناد، ارائه‌ها، ایمیل‌ها، یادداشت‌ها و مخاطبین درون یک رابط کاربری چت در مایکروسافت تیمز استفاده می‌کند که می‌تواند کارهایی مانند خلاصه‌سازی را انجام دهد.
 
به گفته مایکروسافت، درحال‌حاضر مایکروسافت 365 کوپایلوت به وسیله 20 مشتری درحال آزمایش است و پیش‌نمایش آن در ماه‌های آینده گسترش پیدا می‌کند. با وجود اینکه ردموندی‌ها با سرعت بالایی درحال تعبیه هوش مصنوعی در برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف خود هستند، اما درباره دقت مدل‌های هوش مصنوعی نگرانی‌هایی وجود دارد.
 
مایکروسافت برای رفع این نگرانی‌ها می‌گوید که آن‌ها مشخص کرده‌اند که این سیستم چگونه با توجه به محدودیت‌هایش تصمیم‌گیری می‌کند، به منابع لینک می‌دهد و همچنین کاربران را به بررسی، حقیقت‌سنجی و همچنین تنظیم محتوا تشویق می‌کند.
 
مایکروسافت این ویژگی را به‌صورت محدود ارائه کرده است تا از عملکرد آن مطمئن شود و اگر در همین ابتدا دچار مشکلی شد، بتواند پیش از عرضه عمومی آن‌ها را برطرف کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.