باندپهن

باندپهن ثابت

March 19, 2023
12:57 یکشنبه، 28ام اسفندماه 1401
کد خبر: 144009

محمودزاده: آهنگ توسعه کسب و کار مخابرات در سال ۱۴۰۲ تسریع می شود

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران اظهارداشت: زنجیره ارزش مبتنی بر فناوری، یکی از مهم ترین مزیت های نسبی حوزه ارتباطات در کشورمان است که استفاده به جا و هوشمندانه از آن می تواند منجربه تسریع در توسعه کسب و کارهای جدید و ارزش آفرینی برای شرکت مخابرات ایران در سال آینده باشد.
 
 
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، محمودزاده در گفتگو با این اداره کل، با بیان اینکه به علت گذر از مراحل سخت قبلی، آهنگ توسعه کسب و کار مخابرات در سال ۱۴۰۲ تسریع می شود؛ اضافه کرد: در همین راستا، برنامه و اولویت اصلی شرکت، ایجاد تحول با استفاده از برنامه ۵ ساله شرکت مخابرات است، به نحوی که آثار آن در زمان اجرای برنامه در سال دوم و سوم متبلور خواهدشد.
 
محمودزاده با بیان اینکه برنامه تحول، تغییر دهنده اساسی شرکت مخابرات ایران است، خاطرنشان ساخت: در حوزه توسعه، هم جهت با برنامه NGN/IMS، ظرفیت سازی فیبربرای بالغ بر ۳ میلیون پورت انجام شده که این ظرفیت سازی گسترده نوید توسعه اساسی در کسب و کار مبتنی بر فیبر نوری در سراسر کشور همگام با برنامه های وزارت ارتباطات است.
 
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: ورود هوشمندانه و تجاری محور مخابرات به فناوری های نوین کسب و کار بر این اساس انجام شده است و در سال ۱۴۰۲ ثمرات این نوآوری ها و ورود شرکت مخابرات ایران به فضاهای جدید و پیشرفته در حوزه اقتصاد دیجیتال خود را نمایان خواهد ساخت.
 
وی با بیان اینکه پیشرفت در حوزه مخابرات به دنیای دیجیتالی شده امروز تعلق دارد، گفت: با استفاده از این فرصت و هم افزایی در تمام شرکت، می توان به سمت مسیرهای منتهی به کسب و کار جدید و ارزش آفرینی برای شرکت حرکت کرد.
 
طرح نجما وتوسعه مخابرات بر اساس فیبر نوری
محمودزاده گفت: توسعه دیتا به طور اعم و به طور اخص با استفاده و توجه دادن به طرح نجما انجام می شود و با توسعه این طرح در سال ۱۴۰۱نزدیک ۴۰۰هزار پورت آماده شده که همه ی آن از منابع داخلی و بهینه سازی امکانات شرکت در حوزه سیم مسی و تبدیل به فیبرنوری بوده است.
وی گفت: موضوع بعدی توسعه شبکه است که در ترافیک از رشد ۷۳درصدی برخوردار بوده ایم، همچنین در قالب طرح نجما و توسعه فیبرنوری ، کابل های مسی به صورت زیربنایی با فیبر نوری جایگزین می شود که این جایجایی تاکنون به بالغ بر ۷۲۰ تن شده است.
 
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: معنی این اتفاق بر این مفهوم استوار است که منابع غیر مولد مستقیم که در عین حال ارزشمند است، به توسعه و استفاده و حداکثر کارایی در خود شبکه رسیده است، یعنی نقدینگی و منابع لازم از درون خود شرکت مخابرات تهیه شده و بهینه سازی مورد انتظار را رقم زده است.
 
محمودزاده گفت: همچنین در درآمد دیتا تلاش داشته ایم که از درآمد حوزه صوت پیشی بگیرد که بر این اساس ۱۱۶درصد رشد نشان داده می شود.
وی افزود: در بخش درآمد هزینه با تلاش بیشتر در سال ۱۴۰۲ در نظر داریم سرمایه گذاران بخش های مختلف را با آهنگ توسعه مخابرات همگام کنیم.
 
ترکیب نیروی انسانی تحولاتی مناسب با تغییرات و ساختار آتی ایجاد می کند
محمودزاده همچنین گفت: در حوزه منابع انسانی و عملکرد در بخش های خودگردانی شرکت های خدمات اول و شسکام اقدامات خوبی انجام شده است و نظامات نیروی انسانی وضعیت بهتری را در پیش گرفته است.
وی همچنین تصریح کرد: از نظر ترکیب نیروی انسانی تحولاتی مناسب با تغییرات و ساختار آتی ایجاد می شود و آموزش لازم برای نیروی آموزش انسانی متخصص متناسب نیز صورت می گیرد. امیدواریم با تحقق برنامه های اصلی شرکت مخابرات ایران در حوزه های مختلف، در سال آینده از هر لحاظ شاهد توسعه متناسب و متوازن شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگ ترین اپراتور یکپارچه مخابراتی کشور باشیم و این نویدی خوبی است که همکاران با انگیزه و جدیت بهتر بتوانند به فعالیت ها خود درسال جدید ادامه دهند
 
تجدید ارزیابی دارایی های شرکت و افزایش سرمایه در شرکت
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در یکی دوسال گذشته موجب چابک سازی بهتر، افزایش بهره وری و متناسب سازی سرمایه انسانی شرکت شده است. در خصوص ظرفیت سازی و قابلیت سازی برای سرمایه گذاری اظهارداشت: با توجه به مشکلات موجود برای سرمایه گذاری معتقدم که دغدغه ای در این زمینه وجود ندارد و مسایل مربوط با برنامه ریزی های صورت گرفته برطرف می شود یکی از مهمترین آنها تجدید ارزیابی دارایی های شرکت و افزایش سرمایه در شرکت است که متعاقبا در آینده انجام خواهد شد، برای تمام سهامداران و ذی نفعان حوزه ارتباطات و مخابرات در کشور، امیدآفرین و انگیزه بخش خواهد بود.
 
محمودزاده با اشاره به فواصل نزدیک املاک مخابراتی در تمامی مناطق گفت: این مسله بیانگر شبکه ارتباطی باظرفیت بالاشرکت مخابرات در سراسرکشوراست که این موضوع برای بسیاری از شرکت ها و سازمان ها (آب،برق ،گاز و…) به این گستردگی وجود ندارد. و یکی از مزیت های مهم مخابرات در کشور است.
 
وی به سرمایه های عظیم مخابرات که در زیر زمین به صورت داکت ،سیم و..پنهان شده است اشاره کرد و گفت: با استفاده از سرمایه های آشکار و پنهان که سرمایه های خوبی برای مخابرات محسوب می شوند می توان بخشی از توسعه زیر ساخت ها ایجاد کرد.
 
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: اگر از محدویت های حوزه تلفن ثابت خارج شویم شرکت می تواند در زمینه دیتا ، باند پهن و نیازهای دیگر مشترکان بخصوص در حوزه اینترنت اشیا توسعه یابد با طرح ریزی های صورت گرفته در کسب و کار امید است در سال ۱۴۰۳ بتوانیم به این فناوری های جدید دست یابیم.
 
ارزش ذاتی مخابرات در سه محور
وی ارزش ذاتی مخابرات را در سه محور ملک ، زیر ساخت و برندینگ کسب وکار برشمرد و اظهار داشت: با این سه ماژول مهم می توانیم به موفقیت افق پنجاه ساله فکر کنیم .برای فعال کردن این سه محور که سرمایه بزرگی برای شرکت است نیاز به همدلی، همکاری و توسعه یکپارچه مجموعه مخابرات در سال ۱۴۰۲ داریم.
محمودزاده با قدردانی از تلاش، همدلی و همراهی تمامی همکاران سال جدید را تبریک گفت و افزود: امیدوارم در سال جدید با همکاری و اتحادکارکنان با انگیزه و شاداب بتوانیم افق خوبی را برای سال ۱۴۰۲ رقم بزنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.