اپلیکیشن

تلفن همراه

March 19, 2023
14:04 یکشنبه، 28ام اسفندماه 1401
کد خبر: 144021

فناوری، همسفر مسافران نوروزی؛ این اپلیکیشن‌ها را داشته باشید

فناوری واقعیت افزوده و همچنین اپلیکیشن‌های مسیریاب، تعمیر خودرو و پیش‌بینی آب و هوا، نویدبخش سفری خوش در نوروز خواهند بود.
 
 
چند سالی می‌شود که پس از نصب یک مسیریاب معروف در گوشی‌ها، جوانان ایرانی تلاش کردند که نمونه داخلی آن را توسعه دهند و پیاده‌سازی‌ کنند. اکنون 2مسیریاب بومی به نام‌های «نشان» و «بلد» در گوشی‌های مردم جای خود را باز کرده‌اند. این مسیریاب‌ها با به‌روزرسانی‌های مستمر که انجام می‌دهند، هر روز به قابلیت‌های خود اضافه می‌کنند. نقشه آفلاین یکی از این قابلیت‌هاست که در مواقعی که پوشش اینترنت مناسب نیست به کمک مسافران می‌آید و آنها را به مقصد می‌رساند. ازجمله امکانات مسیریاب‌های ایرانی، نشان دادن مراکز مهم درمانی، خرید، هتل، رستوران و موارد دیگر در نقطه‌ای است که کاربر حضور دارد.
 
امداد خودرو و بنزین
خرابی خودرو همیشه آزاردهنده است. اما اگر در سفر این اتفاق بیفتد و تعمیرگاهی هم در نزدیکی شما نباشد، بدون تردید کام همه را تلخ می‌کند. اپلیکیشن‌های عیب یابی، تعمیر و انتقال خودرو اما می‌توانند، درصورت بروز یک اتفاق غیرمنتظره به مسافران کمک کنند. حتی در صورت نیاز، بعضی از این اپلیکیشن‌ها با خودروهای ویژه، مسافران را به نقطه‌ای مطمئن می‌رسانند. همچنین این اپلیکیشن‌ها می‌توانند لوکیشن دقیق خودروی معیوب شما را به متخصصان و تعمیرکاران این اپلیکیشن‌ها نشان دهند. از آنجا که تعداد این اپلیکیشن‌ها زیاد است، آنها را نام نمی‌بریم، اما با یک جست‌وجوی ساده می‌توانید آنها را دانلود و نصب کنید. همچنین اگر خدای ناکرده، آمپر بنزین شما هشدار داد، اپلیکیشن‌هایی طراحی شده‌اند که با استفاده از خودروهای حمل بنزین، باک شما را پر می‌کنند. این اتفاق در جاده‌های پرترافیک و جاده‌هایی که فاصله شهرها زیاد است و در مسیر، پمپ بنزین هم دیده نمی‌شود، محتمل است.
 
عکاسی
عکاسی، جزء فراموش نشدنی هر سفری است. برای اینکه بهترین عکس‌ها را ثبت کنید، اپلیکیشن‌هایی طراحی شده است. ویژگی این اپلیکیشن‌ها، فیلترهای متنوعی است که باعث می‌شود خاطرات سفر با جذابیت بیشتری ثبت شوند. ازجمله این اپلیکیشن‌ها که رابط کاربری مناسب و راحتی هم دارند، اپلیکیشن‌های Retrica و B612 است که عکس‌های زیبایی برای شما به یادگار خواهند گذاشت.
 
پیش‌بینی آب و هوا
اپلیکیشن‌های پیش‌بینی آب و هوا نیاز شما را تا حد قابل‌قبولی برآورده می‌کنند. اکنون تقریبا همه گوشی‌های هوشمند مجهز به یکی از این اپلیکیشن‌هاست که می‌توانید براساس آب و هوای روزهای پیش رو، سفر و گردش‌های کوتاه خود را برنامه‌ریزی کنید. اگر اپلیکیشن پیش‌بینی آب و هوا ندارید یا برای شما چالش‌هایی ازجمله کندی اپلیکیشن ایجاد می‌کند، با جست‌وجو در گوگل می‌توانید از آب و هوای منطقه مطلع شوید.
 
واقعیت افزوده
فناوری واقعیت افزوده در سفر چه کمکی به شما می‌کند؟ جواب این سؤال یک عبارت است، شناخت مجازی نزدیک به واقعیت. اکنون بسیاری از مکان‌ها چنین قابلیتی را برای مردم فراهم کرده‌اند، ازجمله موزه ها. درواقع، بدون اینکه وارد موزه یا هر مکانی دیگر ازجمله بناهای تاریخی شوید، می‌توانید به‌صورت «سه بعدی» سیاحت مجازی کنید. با این حال، مسیریاب‌ها هم به قابلیت واقعیت افزوده پی برده‌اند و بعضی از آنها این امکان را در اپلیکیشن خود ایجاد کرده‌اند.
با استفاده از این فناوری شما می‌توانید محیط اطراف خود را به‌صورت «سه‌بعدی» روی گوشی خود مشاهده کنید. علاوه بر این بعضی از فروشگاه‌ها هم از واقعیت افزوده استفاده کرده‌اند. به این معنی که کافی است اسکنر گوشی خود را فعال کنید و گوشی را به سمت ویترین بگیرید. در این شرایط، می‌توانید بدون ورود به فروشگاه، اجناس و اطلاعاتی را که فروشنده تشخیص داده که نمایش داده شود، روی صفحه گوشی خود مشاهده کنید.
 
سفر بین شهری، بلیت و اقامتگاه
اکنون یکی از تاکسی‌های اینترنتی کشور امکان سفرهای برون شهری را فراهم کرده است. اگر موفق به تهیه بلیت برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی برون شهری نشدید، می‌توانید از این امکان استفاده کنید. خودرو با اعلام قیمت، به لوکیشن شما اعزام می‌شود و مسافران را به شهر مقصد می‌رساند.
همچنین اپلیکیشن‌های خرید بلیت قطار، اتوبوس و هواپیما را تقریبا همه مردم می‌شناسند. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها که تعدادشان کم هم نیست، می‌توانید نیازهای احتمالی خود را برطرف کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.