تلفن همراه

گوشی

March 22, 2023
16:18 چهارشنبه، 2ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144056

اطلاعیه تغییر ساعت در برخی گوشی‌های تلفن همراه

با توجه به تغییر ساعت برخی تلفن‌های همراه و سامانه‌ها، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نکاتی را به شرح زیر به آگاهی هموطنان می‌رساند.
 
 
– عدم تغییر ساعت تابستانی یا به عبارتی عدم اعمال DST(Daylight Saving Time) بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال ۱۴۰۲ ، پس از ابلاغ قانون در اول خرداد ماه ۱۴۰۱ با پیگیری‌های انجام شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مراجع جهانی مانند ICANN و IANA در نسخه های به روزرسانی شده زمان کشورها منتشر و همچنین در سرورهای زمانی نظیر time.is نیز از حدود ۶ ماه قبل تغییرات لازم اعمال شده است.
 
– مکاتبه و پیگیری لازم از اپراتورهای همراه نیز از چند ماه قبل صورت گرفته و آنها نیز تغییرات لازم را در سطح شبکه اعمال کرده و سامانه‌های خود را به روزرسانی کرده‌اند. ضمن اینکه در سایر ارائه دهندگان خدمات نیز پیش‌بینی لازم انجام گرفته و در سرورهای زمانی داخل کشور اعمال تغییرات از قبل صورت گرفته است و سامانه‌هایی که از این مراجع برای تنظیم ساعت استفاده کرده‌اند، بدون مشکل خدمات الکترونیکی ارائه کرده‌اند‌.
 
-براساس این اطلاعیه، برای اینکه در گوشی‌های تلفن همراه، عدم تغییر ساعت تابستانی به صورت خودکار رخ دهد؛ لازم است دو اقدام انجام گیرد: ابتدا باید شبکه اپراتورها با سرورهای جهانی بر مبنای این سیاست جدید(عدم اعمال ساعت تابستانی) تنظیم شود که از قبل پیش‌بینی‌های لازم بر اساس پیگیری وزارت ارتباطات انجام گرفته و تمام تغییرات لازم در سامانه‌ها و تجهیزات شبکه اپراتورها اعمال شده است. اقدام دیگر نیز در سمت گوشی کاربران است که تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه بر اساس مراجع معتبر بین‌المللی باید نسخه‌های به روزرسانی گوشی‌های تلفن همراه خود را منتشر می‌کردند تا عدم اعمال تغییر ساعت تابستانی به صورت خودکار انجام گیرد. بیشتر تولید کنندگان گوشی نیز نسخه‌های به روزرسانی شده خود را منتشر کرده‌اند اما در برخی گوشی‌های تلفن همراه که تنظیمات توسط تولید کننده به روز نشده‌اند، با مشکل مواجه شدند. لذا پیگیری لازم از سایر تولید کنندگان گوشی که به عدم تغییر ساعت تابستانی در ایران توجه لازم را نداشته‌اند در حال انجام است تا این مشکل رفع شود. مراکز تماس اپراتورهای تلفن همراه نیز آماده ارائه راهنمایی به کاربران خود در مورد تنظیم و به روزرسانی هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.