سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

March 22, 2023
17:44 چهارشنبه، 2ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144066

چت‌بات مایکروسافت بینگ حالا به لطف هوش مصنوعی DALL-E، می‌تواند عکس بسازد

مایکروسافت با ابزار Bing Image Creator، به کاربران اجازه می‌دهد که با استفاده از توضیحات متنی، عکس بسازند.
 
 
مایکروسافت به موتور جستجوی بینگ، یک ابزار ساخت عکس مبتنی بر هوش مصنوعی را اضافه کرد. این ابزار با نام Bing Image Creator، مبتنی بر یک نسخه پیشرفته از هوش مصنوعی DALL-E شرکت OpenAI است و به کاربران اجازه می‌دهد که تنها با متن، تصویر مدنظرشان را تحویل بگیرند.
 
به گفته «یوسف مهدی»، مدیر بازاریابی مایکروسافت، افرادی که به پیش‌نمایش بینگ جدید دسترسی دارند، به‌زودی می‌توانند ابزار جدید را تجربه کنند:
 
«برای کاربرانی که به پیش‌نمایش بینگ دسترسی دارند، ابزار Bing Image Creator به‌طور کامل درون تجربه چت با بینگ ادغام می‌شود. این ابزار ابتدا برای حالت خلاق (Creative) بینگ منتشر خواهد شد. با تایپ‌کردن توضیحات یک عکس و ارائه توضیحات اضافه مانند مکان یا فعالیت و انتخاب سبک هنری، Image Creator براساس تخیل شما، یک عکس می‌سازد.»
 
ساخت عکس در بینگ جدید مایکروسافت
 
 
مایکروسافت ابزار جدیدش را به مرورگر اج هم می‌آورد. در همین راستا یک آیکون جدید در نوار جانبی اج ظاهر می‌شود که امکان ساخت تصاویر از طریق متن را برایتان فراهم می‌کند. مایکروسافت درحال‌حاضر این ابزار را تنها محدود به حالت خلاق بینگ کرده و می‌خواهد آن را به‌گونه‌ای بهینه‌سازی کند که با چندین پیام بتواند کار کند.
 
درحال‌حاضر بینگ دارای سه حالت پاسخگویی است: خلاق، متعادل و دقیق. حالت خلاق همانطور که می‌توان از نام آن حدس زد، پاسخ‌های اصیل و تخیلی به شما می‌دهد، درحالی‌که درحالت دقیق با پاسخ‌های دقیق و واقعیت روبه‌رو هستیم.
 
اگر به پیش‌نمایش بینگ جدید دسترسی ندارید، می‌توانید به‌صورت جداگانه با مراجعه به وب‌سایت https://bing.com/create، به پیش‌نمایش Bing Image Creator دسترسی پیدا کنید. درحال‌حاضر این ابزار تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند، اما در آینده زبان‌های بیشتری به آن اضافه خواهند شد.
 
مایکروسافت می‌گوید از ابزار DALL-E درون بینگ در برابر هرگونه سوءاستفاده محافظت می‌کند. درحقیقت ردموندی‌ها در کنار ابزارهای محافظتی OpenAI، ابزارهای دیگری را هم درنظر گرفته‌اند. اگر کاربری به‌دنبال سوءاستفاده از این ابزار باشد، ساخت تصویر متوقف شده و چنین موضوعی به اطلاع کاربر می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.