تلفن همراه

گوشی

March 25, 2023
19:24 شنبه، 5ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144108

ویراژ هواوی در صنعت موبایل: P60 و P60 Pro و P60 Art از راه رسیدند

هواوی با رونمایی سه گوشی پرچم‌دار باردیگر توانایی‌های خود را در صنعت موبایل به‌رخ کشید. این گوشی‌ها ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه دارند.
 
 
هواوی با برگزاری مراسمی در چین گوشی‌های سری پی ۶۰ متشکل از Huawei P60 و Huawei P60 Pro و Huawei P60 Art را رونمایی کرد. مدل پی ۶۰ آرت طراحی بسیار جذابی در پنل پشتی دارد.
 
هر سه گوشی جدید هواوی به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی LTPO OLED با وضوح ۲٬۷۰۰ در ۱٬۲۲۰ پیکسل و نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتز مجهزند. این پنل‌ها با شیشه‌ی Kunlun محافظت می‌شوند و از حسگر اثرانگشت مجهز استفاده می‌کنند.
 
به‌ترتیب از راست به چپ: هواوی P60 و هواوی P60 پرو و هواوی P60 آرت
 
به‌گزارش GSMArena، سه گوشی جدید هواوی از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با فیلتر رنگی RYYB و سیستم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) برخوردارند. این دوربین از دیافراگم متغیر (از f/1.4 تا f/4.0) استفاده می‌کند. این دیافراگم به‌طور‌خودکار خودش را با نور محیط تغییر می‌دهد تا همیشه تصاویر با نور کافی ثبت شوند. هواوی می‌گوید حسگر RYYB جدیدش در‌زمینه‌ی جذب نور حرف اول را در صنعت می‌زند.
 
گوشی‌های P60 و P60 پرو به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی فوق‌عریض با دیافراگم f/2.2 مجهز‌ند و گوشی P60 Art از دوربین فوق‌عریض ۴۰ مگاپیکسلی با دیافراگم مشابه استفاده می‌کند. گوشی P60 دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و گوشی‌های P60 پرو و P60 آرت دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی دارد. دوربین تله‌فوتو P60 پرو و P60 آرت بزرگ‌نمایی ۳٫۵ برابری اپتیکال و بزرگ‌نمایی ۱۰۰ برابری دیجیتال ارائه می‌دهد. ناگفته نماند دوربین تله‌فوتو در هر سه گوشی سیستم OIS دارد.
 
 
هواوی می‌گوید دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی P60 پرو و P60 آرت به لرزش‌گیر سه‌محوره مجهز است و بیشترین نور را در بین تمام دوربین‌های تله‌فوتو صنعت موبایل جذب می‌کند. هواوی در گوشی‌های سری P60 از موتور بافت XD Fusion Pro استفاده کرده است که بافت اشیاء را با دقت مثال‌زدنی بازسازی می‌کند.
 
هر سه گوشی سری P60 هواوی به پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 و مودم 4G مجهزند. تحریم‌های آمریکا باعث می‌شود هواوی به مودم 5G دسترسی نداشته باشد. بر‌اساس گفته‌ی هواوی، گوشی‌های جدید از سیستم ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه‌ی شرکت Beidou استفاده می‌کنند از طریق این سیستم می‌توان پیامک ارسال و دریافت کرد. این قابلیت به کشور چین منحصر است.
 
 
 
گوشی‌های هواوی P60 و هواوی P60 پرو باتری ۴٬۸۱۵ میلی‌آمپرساعتی دارند. مدل عادی از شارژ سیمی ۶۶ وات و مدل پرو از شارژ سیمی ۸۸ وات استفاده می‌کند و هر دو با توان ۵۰ وات به‌صورت بی‌سیم شارژ می‌شوند. درمقابل، P60 Art از باتری ۵٬۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی از نوع سیلیکون‌کربن استفاده می‌کند. هر سه گوشی جدید هواوی با Harmony OS 3.1 عرضه می‌شوند و گواهی IP68 دارند.
 
هواوی P60 و هواوی P60 پرو در رنگ‌های بنفش و مشکی و سفید و سبز و P60 Art در رنگ‌های آبی و طلایی عرضه می‌شوند. قیمت نسخه‌ی پایه‌ی P60 و P60 پرو و P60 آرت به‌ترتیب ۴٬۴۸۸ یوان (۶۵۷ دلار) و ۶٬۹۸۸ یوان (۱٬۰۲۳ دلار) و ۸٬۹۸۸ یوان (۱٬۳۱۶ دلار) است. گفتنی است عرضه‌ی این گوشی‌ها از دو هفته‌ی دیگر آغاز خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.