تلفن همراه

گجت

March 28, 2023
18:44 سه شنبه، 8ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144168

بلومبرگ: احتمالاً 3 تا 7 سال با اضافه‌شدن فناوری نظارت روی قند خون به اپل واچ فاصله داریم

مدت‌هاست شاهد انتشار شایعات درباره افزودن فناوری اندازه‌گیری و نظارت روی قند خون به اپل واچ هستیم، بااین‌حال گزارش جدید بلومبرگ حاکی از آن است که سال‌ها با چنین قابلیتی در ساعت‌های هوشمند اپل فاصله داریم.
 
 
«مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ، ماه گذشته میلادی اعلام کرد که اپل پیشرفت قابل‌توجهی در فناوری نظارت غیرتهاجمی روی قند خون داشته است. این فناوری به افراد مبتلا به دیابت و دیگران اجازه می‌دهد که بدون نیاز به سوزن، بتوانند روی قند خون خود نظارت داشته باشند.
 
سیستم مدنظر اپل ظاهراً از تراشه سیلیکون فوتونیک استفاده می‌کند که برای تشخیص تمرکز گلوکز در بدن، لیزر به زیر پوست می‌تاباند. گورمن در جدیدترین گزارش خود می‌گوید اپل همچنان باید روی الگوریتم‌ها و سنسورها کار کند تا به نتیجه ایده‌آل خود دست یابد.
 
اپل واچ فعلاً به فناوری نظارت روی قند خون مجهز نمی‌شود
به گفته گورمن، علاوه بر نیاز به بهینه‌سازی الگوریتم‌ها و سنسورها، اپل باید اندازه ماژول مربوط به این فناوری را هم کاهش دهد تا امکان قرارگیری آن در یک پکیج کوچک و باریک وجود داشته باشد. به باور خبرنگار بلومبرگ، این فرایند حداقل 3 تا 7 سال دیگر زمان نیاز دارد.
 
اپل از سال 2010 با خرید استارتاپ RareLight، کار روی روش‌های جایگزین برای نظارت روی قند خون را شروع کرد. در ادامه اپل از استارتاپ Avolante Health LLC برای توسعه این فناوری در یک تأسیسات مخفی استفاده کرد.
 
کوپرتینویی‌ها در 10 سال گذشته مشغول آزمایش انسانی فناوری خود بوده‌اند و می‌خواهند با استفاده از آن، به کاربران اپل واچ که در معرض ابتلا به دیابت هستند، هشدار بدهند و همچنین آن‌ها را پیش از ابتلا به این بیماری، به تغییر سبک زندگی تشویق کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.