دوربین

فناوری اطلاعات

March 30, 2023
11:52 پنجشنبه، 10ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144197

دوربین جدید سونی هوش مصنوعی دارد!

جدیدترین دوربین کامپکت سونی که برای ولاگرها تولید شده است، از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد و یک‌سری قابلیت برپایه‌ی هوش مصنوعی دارد.
 
 
 
 
سونی دوربین فول‌فریم جدیدی به نام ZV-E1 معرفی کرده که مخصوص تولیدکنندگان محتوا است. شرکت ژاپنی می‌گوید قابلیت‌های این دوربین را بر اساس بازخورد کاربران توسعه داده و در تلاش است بهترین ابزارهای ممکن را در دسترس ولاگرها قرار دهد.
 
بر اساس گزارش پتاپیکسل، ZV-E1 در وهله‌ی اول دوربینی با تمرکز بر فیلم‌برداری است. این دوربین حسگر فول‌فریم ۱۲ مگاپیکسلی (وضوح مشابه دوربین Alpha 7S III) دارد و به ۱۵ استاپ گستره‌ی داینامیکی دست پیدا می‌کند. به ادعای سونی، حداکثر ایزوی حسگر ۴۰۹٬۶۰۰ است. این دوربین ویدیوهای 4K را با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه و ویدیوهای فول اچ‌دی را با نرخ ۲۴۰ فریم‌برثانیه ضبط می‌کند و به صفحه‌نمایش LCD لمسی مجهز است.
 
 
 
ZV-E1 کوچک‌ترین دوربین فول‌فریم مجهزبه IBIS (سیستم لرزش‌گیر درون‌بدنه) محسوب می‌شود. Sigma FP ابعاد کوچک‌تری دارد، اما از سیستم IBIS استفاده نمی‌کند. دوربین کامپکت جدید سونی با احتساب باتری و کارت حافظه تنها ۴۸۳ گرم وزن دارد و ابعادش به ۱۲۱ در ۷۱٫۹ در ۵۴٫۳ میلی‌متر می‌رسد.
 
 
 
ZV-E1 به حسگر Exmor R (از نوع BSI CMOS) مجهز است و از موتور پردازش تصویر BIONZ XR استفاده می‌کند. جدیدترین دوربین سونی واحد پردازش هوش مصنوعی نیز دارد تا فوکوس خودکار با توانایی تشخیص سوژه ارائه دهد. هوش مصنوعی همچنین در ضبط ویدیو کاربرد دارد.
 
دوربین ZV-E1 سونی به سیستم لرزش‌گیر پنج‌محوره در داخل بدنه مجهز است و از قابلیت‌های Dynamic Active Mode (مبتنی‌بر هوش مصنوعی) و Framing Stabilizer و Auto Framing بهره می‌گیرد. سونی می‌گوید سیستم IBIS دوربین جدیدش ۳۰ درصد بهتر از قبل عمل می‌کند.
 
 
 
پیش‌فروش دوربین ZV-E1 سونی از فردا شروع می‌شود. این محصول ۲٬۲۰۰ دلار (صرفا بدنه) قیمت دارد و در کیت ویژه‌ای با لنز ۶۰-۲۸ میلی‌متری با قیمت ۲٬۵۰۰ دلار عرضه می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.