تلفن همراه

گوشی

March 31, 2023
16:14 جمعه، 11ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144234

گلکسی S24 اولترا با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی و ارتباط ماهواره‌ای عرضه می‌شود

سامسونگ قصد دارد سال آینده‌ی میلادی برای گلکسی S24 اولترا امکانات بسیار جذابی را ارائه کند. بر اساس یک گزارش منتشر شده، این گوشی از نمایشگر ۱۴۴ هرتزی بهره می‌برد که در صورت عملی شدن این مشخصه، اولین گوشی گلکسی با این قابلیت خواهد بود.
 
 
طبیعتا هرچقدر رفرش ریت نمایشگر بیشتر باشد، می‌تواند انواع محتوا را به صورت روان‌تر و جذاب‌تری نشان دهد. این مشخصه به‌خصوص برای گیمرها اهمیت زیادی دارد زیرا به لطف افزایش فریم‌ریت بازی‌ها، می‌توانند با سرعت بیشتری به اتفاقات بازی واکنش نشان دهند. طی چند سال گذشته رفرش‌ریت نمایشگر گوشی‌های هوشمند به طور محسوسی بیشتر شده ولی بیشتر گوشی‌ها از حداکثر رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند. در این میان شاهد عرضه‌ی گوشی‌های مبتنی بر نمایشگر ۲۴۰ هرتزی هم بوده‌ایم که البته تعداد این گوشی‌ها بسیار محدود است.
 
در کنار این مشخصه، به احتمال پشتیبانی گلکسی S24 اولترا از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای هم اشاره شده است. در حال حاضر اپل و هواوی برای تعدادی از گوشی‌های خود این قابلیت را ارائه کرده‌اند. سامسونگ هنوز به طور رسمی از این فناوری برای گوشی‌های خود رونمایی نکرده ولی مدتی قبل یکی از مدیران ارشد سامسونگ اعلام کرد که آن‌ها در حال بررسی این موضوع هستند.
 
گفته می‌شود گوشی‌های سری گلکسی S24 از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره می‌برند که مطابق معمول نسبت به نسل قبلی می‌تواند ارتقای محسوسی را به ارمغان بیاورد. هسته‌ی X-4 موجود در این چیپست ظاهرا ۱۵ درصد سریع‌تر از نسخه‌ی اورکلاک شده‌ی X-3 است که در چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ تعبیه شده است. در رابطه با این که آیا سامسونگ مانند سری S23 فقط از چیپست اسنپدراگون استفاده می‌کند یا نه، گزارش‌های ضد و نقیضی منتشر شده است. برخی منابع اعلام کرده‌اند که برای سری S24 هم صرفا شاهد استفاده از چیپست اسنپدراگون خواهیم بود ولی برخی دیگر می‌گویند که سامسونگ می‌خواهد یک چیپست پرچم‌دار اگزینوس برای این گوشی‌ها تولید کند.
 
دوربین اصلی گلکسی S24 اولترا بار دیگر مبتنی بر سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد بود که البته این سنسور با بهبود‌های جزئی روبرو می‌شود. البته با توجه به اینکه حدود یک سال تا معرفی این گوشی‌ها فاصله داریم، بدون شک تا آن زمان هزاران شایعه‌ی دیگر مطرح خواهد شد و بنابراین شایعات فعلی را باید با شک و تردید زیادی در نظر بگیریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.