تلفن همراه

گوشی

April 1, 2023
18:51 شنبه، 12ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144267

راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی از ۴ میلیون تا ۵۵ میلیون تومان

گوشی‌های شیائومی ارزش خرید دارند و قابل اعتماد هستند؟ بهترین گوشی های شیائومی کدام‌اند؟
 
ناپایداری و افزایش بی‌رویه قیمت گوشی موبایل در بازار ایران، باعث شده تا پای تولیدکنندگان چینی با محصولات مقرون‌به‌صرفه به این بازار باز شده و بتوانند جایگاه خود را پیدا کنند. شاید اسمی که اکثراً دربین شرکت‌های چینی به گوش کاربران می‌رسد شیائومی باشد که بیشترین سهم فروش را بین شرکت‌هایی مانند ریلمی، اوپو، ویوو، وان‌پلاس، آیکو و… را در بازار موبایل ایران دراختیار دارد.
 
شیائومی برخلاف شرکت‌هایی مانند سونی و اپل گوشی‌های بسیار زیادی در سال تولید می‌کند. چینی‌ها با این کار تمام بازه‌های قیمتی را در بازار موبایل هدف قرار داده و برای هر کاربر با هر سلیقه و بودجه‌ای، گزینه‌های زیادی را روی میز قرار می‌دهند.
 
تعداد زیاد گوشی‌ها شاید از طرفی مزیت محسوب شود، اما از طرف دیگر پیدا کردن گزینه‌ی مناسب بین گوشی‌های پرتعداد شیائومی چیزی شبیه به یک کابوس است! چراکه شیائومی سری و رده‌ها و حتی زیربرندهای متعددی دارد که فهمیدن تفاوت هریک کاری بس دشوار است.
 
بد نیست بدانید که شیائومی، تحت برندهای شیائومی (می سابق)، ردمی، پوکو و بلک شارک در سال بالای ۴۰ مدل مختلف از گوشی‌ها را معرفی و روانه‌ی بازارهای مختلف جهان می‌کند.
 
در ادامه با معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی در بازه‌های قیمتی مختلف همراه ما باشید تا قدری انتخاب بین انواع گوشی‌های موبایل شیائومی برای شما ساده‌تر شود.
 
قیمت هر گوشی برحسب موجودی فروشگاه‌ها در تاریخ ۱۴۰۲/۱/۶ به‌روزرسانی شده است.
 
بهترین گوشی شیائومی تا 4 میلیون تومان
در بازه‌ی قیمتی زیر ۴ میلیون تومان معمولاً گوشی‌های سری عددی ردمی، مانند ردمی 9A، ردمی 9C، ردمی 10A و … را می‌توان یافت که از بدنه‌ی پلاستیکی، یک یا نهایتاً دو دوربین پشتی با کیفیت ابتدایی، نمایشگر‌های HD و کیفیت ساخت معمولی استفاده می‌کنند که معمولاً یک یا دو به‌روزرسانی بزرگ اندروید و سه نسخه به‌روزرسانی MIUI در اختیارشان قرار می‌گیرد.
 
سری جدید ردمی A1 نیز در همین بازه قرار دارد و مانند سری می A، تقریباً از همان اندروید خام گوگل بهره می‌برد که شباهتی به رابط‌کاربری MIUI شیائومی ندارد و روان‌تر و سبک‌تر از نرم‌افزار چینی‌ها کار می‌کند.
 
ردمی A1 پلاس شیائومی
«ردمی A1 پلاس» اساساً تفاوتی با ردمی A1 شیائومی ندارد و تنها مزیت و برتری آن بهره‌مندی از حسگر تشخیص اثر انگشت است که به‌همین خاطر توصیه می‌شود سراغ خرید گوشی شیائومی ردمی A1 پلاس بروید که با قیمتی تقریباً یکسان از اسکنر اثر انگشت هم بهره می‌برد.
 
از دیگر ویژگی‌های این گوشی ردمی می‌توان به اندروید ۱۲ گوگل نسخه‌ی سبک Go، نمایشگر ۶/۵۲ اینچ HD با پنل IPS LCD، دوربین اصلی ۸ و سلفی ۵ مگاپیکسل، ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد.
 
ردمی A1+ تنها در یک ظرفیت ۳۲ گیگابایت عرضه می‌شود، اما می‌توان نسخه‌ی مجهز به ۳ گیگابایت رم را با قیمت کمی بیشتر تهیه کرد. گفتنی است که نسخه‌ی ۲/۳۲ گیگابایت این گوشی شیائومی در بازار ایران حدود ۳ و نیم میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.
 
بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان
اگر قصد خریدی گوشی هوشمندی بهتری نسبت به مدل گفته شده در بخش پیشین دارید، پیشنهاد می‌کنیم حدود یک میلیون به بودجه‌ی خود اضافه کرده و سراغ دستگاه‌های اقتصادی دیگر بروید.
 
در این بازه قیمت می‌توانید گوشی‌های هوشمندی را بیابید که دوربین حدود ۱۳ مگاپیکسلی دارند، اما نمی‌توان انتظار اجرای برنامه‌های سنگین در آن را داشت.
 
ردمی 10A شیائومی
«ردمی 10A» یکی از اقتصادی‌ترین و ارزان‌ترین گوشی‌های شیائومی است که از نمایشگر ۶/۵۳ اینچ IPS LCD با وضوح HD، دوربین ۱۳ مگاپیکسل اصلی و ۵ مگاپیکسل سلفی، اندروید ۱۱ با پوسته‌ی MIUI 12.5، تراشه‌ی هشت هسته‌ای هلیو G25 مدیاتک با فرایند ساخت ۱۲ نانومتری، ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برد. باتری ردمی 10A‌ ظرفیتی معادل ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد که ازطریق درگاه میکرو USB شارژ می‌شود.
 
حسگر تشخیص اثر انگشت در قاب پشتی گوشی، بلوتوث نسخه‌ی ۵ و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی نیز از دیگر امکانات گوشی اقتصادی شیائومی است که به همراه طراحی مدرنی که دارد مجموعه‌ی خوبی را برای خرید تا ۶ میلیون تومان فراهم می‌کند. البته پیشنهاد می‌شود برای داشتن تجربه‌ی بهتری از کاربری گوشی با افزایش بودجه‌تان سراغ نسخه‌ی ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی Redmi 10A بروید تا در بلند‌مدت کمتر با مشکلاتی مانند کُند شدن یا اصطلاحاً هنگ کردن گوشی مواجه شوید.
 
بهترین گوشی شیائومی تا 6 میلیون تومان
 
ردمی 10C شیائومی
با افزایش بودجه‌ی خود تا حدود ۶ میلیون تومان امکان خرید «ردمی 10C» را خواهید داشت که از تراشه‌ی بهینه و نسبتاً توانمند Snapdragon 680 بهره می‌برد تا برای انجام کارهای روزمره و اجرای برخی بازی‌های سبک یکی از بهترین گزینه‌ها به‌حساب بیاید.
 
این گوشی اقتصادی شیائومی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل مجهزبه لنز واید ۲۶ میلی‌متری، فوکوس خودکار تشخیص فاز و گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 را در اخیترا کاربران قرار می‌دهد. دوربین بعدی برای عمق‌سنجی کاربرد دارد و دوربین سلفی هم پنج مگاپیکسل است. باتری حجیم ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ وات نیز برای ردمی ۱۰ سی در نظر گرفته شده است.
 
نمایشگر بزرگ ۶٫۷۱ اینچ HD پلاس IPS LCD، عرضه با رابط کاربری MIUI 13، بهره‌مندی از چهار گیگابایت رم و حافظه ذخیره‌سازی از نوع کم‌مصرف و پرسرعت UFS 2.2 از دیگر امکانات گوشی شیائومی است. همچنین Redmi 10C، جایگاه اختصاصی microSDXC و جک ۳٫۵ میلی‌متر هدفون را هم ارائه می‌دهد.
 
بهترین گوشی شیائومی تا 8 میلیون تومان
در بازه‌ی قیمتی تا ۸ میلیون تومان می‌توان باز‌هم سراغ سری عددی ردمی مانند ردمی 9، ردمی 10 و … رفت که از ظرفیت ذخیره‌سازی و رم بیشتری بهره می‌برند. این این گوشی‌های شیائومی از تراشه‌‌های قدرتمندتری بهره می‌برند که می‌توان با استفاده از آن اکثر بازی‌های موبایلی را با حداقل کیفیت به‌راحتی بازی کرد. دوربین‌ها هم حداقل روی کاغذ و از نظر مگاپیکسل بهتر هستند و نمایشگرها نیز به فول HD ارتقا پیدا کرده‌اند.
 
ردمی نوت 11 شیائومی نسخه گلوبال
نمایشگر OLED با ابعاد ۶٫۴۳ اینچ، وضوح FHD+، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت، تراشه‌ی ۶ نانومتری Snapdragon 680 4G، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو با صدای ۲۴ بیت، شارژسریع ۳۳ وات به همراه باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از امکانات خوب نسخه‌ی گلوبال گوشی اقتصادی «ردمی نوت 11 شیائومی»هستند. ظرفیت ۶۴ گیگایت حافظه و ۴ گیگابایت رم ردمی نوت 10 در حدود ۵ میلیون تومان به‌فروش می‌‌رسد و برای خرید نسخه‌ی ۶/۱۲۸ گیگابایتی باید حدود ۵ و نیم میلیون تومان هزینه کرد.
 
بهترین گوشی شیائومی تا 10 میلیون تومان
بازه‌ی قیمتی حدود ۱۰ میلیون تومان جایی است که می‌توان انتظار نمایشگر‌های باکیفیت OLED، دوربین‌های اصلی ۶۴ و حتی ۱۰۸ مگاپیکسل، کیفیت و طراحی مناسب و شارژ سریع ۳۳ وات و بالاتر از آن را از گوشی‌های شیائومی انتظار داشت. گوشی‌هایی که اکثراً از سری محبوب ردمی نوت و ردمی نوت s سازندگان چینی هستند.
 
ردمی نوت 11 اس شیائومی
«ردمی نوت 11 اس شیائومی» از نمایشگر ۶/۴۳ اینچ AMOLED با وضوح FHD+ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل و تراشه‌ی Helio G96 مدیاتک بهره می‌برد. بلندگوهای استریو، باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژ سریع ۳۳ وات از دیگر امکانات نوت 11s ردمی هستند. این گوشی شیائومی برای استفاده‌های روزمره و عکاسی در سطحی قابل‌قبول یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌ها به‌حساب می‌آید و همچنین یکی خوش‌دست‌ترین گوشی‌های این بازه‌ی قیمتی نیز به‌حساب می‌آید.
 
ردمی نوت 10 پرو
«ردمی نوت 10 پرو شیائومی» یکی از بهترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های میان‌رده بازار بود و همچنان پس از گذشت حدود یک سال از عرضه‌ی این گوشی به بازار، همچنان محبوبیت خود را بین کاربران حفظ کرده است.
 
تراشه‌ی Snapdragon 732G، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح FHD+، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه شارژ سریع ۳۳ وات باعث شده تا ردمی نوت 10 پرو ارزش خرید خوبی در بازه‌ی قیمت حدود 10 میلیون تومان داشته باشد.
 
بهترین گوشی شیائومی تا 13 میلیون تومان
در بازه‌ی قیمتی حدود ۱۳ میلیون تومان می‌توان سراغ نسخه‌ی پرو ردمی نوت‌ها شیائومی رفت که از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل باکیفیت، نمایشگر ۱۲۰ هرتز OLED و شارژر ۶۷ وات بهره می‌برد و حتی ارزش خرید بالایی بین رقبای سایر برندها نیز دارد.
 
ردمی نوت 11 پرو شیائومی نسخه گلوبال
نسخه‌ی 4G «ردمی نوت 11 پرو» علاوه‌بر نام در اکثر ویژگی‌ها و امکانات با نسخه‌ی گلوبال ردمی نوت 11 شیائومی برابری می‌کند. تنها تفاوت آن‌ها به نوع تراشه و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در ردمی نوت 11 پرو بازمی‌گردد. تراشه ۱۲ نانومتری Helio G96 مدیاتک، (همان تراشه‌ی موجود در بطن ردمی نوت 11s) به‌اندازه‌ی تراشه‌ی ردمی نوت ۱۱ بهینه نیست و باتری بیشتری نیز مصرف می‌کند، اما اندکی قدرتمندتر از Snapdragon 680 است و چینش هسته‌های بهتری دارد.
 
دیگر امکانات دو گوشی Redmi Note 11 و Redmi Note 11 Pro شیائومی کاملاً یکسان هستند. البته به‌جز تراشه و دوربین اصلی، دوربین سلفی به ۱۶ مگاپیکسل، نرخ نوسازی به ۱۲۰ هرتز، اندازه نمایشگر به ۶/۶۷ اینچ، بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر به ۱۲۰۰ نیت، توان شارژ نیز به ۶۷ وات و جنس قاب پشتی از پلاستیک به شیشه در ردمی نوت 11 پرو ارتقا یافته‌اند.
 
بهترین گوشی شیائومی تا 14 میلیون تومان
اگر تنها یک میلیون به بودجه‌ی خود اضافه کنید، می‌توانید گوشی هوشمند قدرتمندتری را خریداری کنید. در ادامه دستگاهی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید گزینه‌ی عالی‌ای در این بازه قیمت محسوب شود.
 
ردمی نوت ۱۱ پرو 5G
کمی قبل‌تر درباره نسخه‌ی 4G ردمی نوت ۱۱ پرو صحبت کردیم. اما اگر بخواهید کمی بیشتر هزینه کنید، نسخه‌ی 5G این گوشی هوشمند نیز می‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد.
 
گفتنی است «نسخه‌ی 5G ردمی نوت 11 پرو شیائومی» نیز در حدود ۱۳ میلیون تومان قیمت دارد و از معدود تفاوت‌های آن با نسخه‌ی 4G این گوشی می‌توان به وجود تراشه‌ی Snapdragon 695 اشاره کرد؛ البته رنگ‌بندی این دو سری از میان‌رده‌های شیائومی نیز تفاوت‌هایی دارد.
 
بهترین گوشی شیائومی تا 15 میلیون تومان
دیگر به گوشی‌هایی از شیائومی رسیده‌ایم که می‌توان به عملکرد نسبتا خوبشان اطمینان داشت. البته هنوز محصولات موجود در این بخش به پای مدل‌های گران‌تر و قدرتمندتر نمی‌رسند. همچنین دوربین دستگاه‌های موجود در این بازه قیمتی نیز بسیار خوب است.
 
پوکو X4 GT شیائومی
«پوکو X4 GT» از جدیدترین محصولات شیائومی و پوکو است که مجهز به امکاناتی مانند نمایشگر ۶/۶ اینچ ۱۴۴ هرتز FHD+، تراشه‌ی بسیار قدرتمند Dimensity 8100، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، بلوتوث ۵.۳، باتری ۵٬۰۸۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژر ۶۷ وات درون جعبه‌ای است و ارتقای خوبی نسبت به نسل قبلی خود محسوب می‌شود.
 
اسپیکرهای استریو، رابط کاربری MIUI 13 برپایه‌ی اندروید ۱۲ و بهره‌مندی از جدیدترین زبان طراحی شیائومی از دیگر ویژگی‌های X4 GT شیائومی هستند. البته احتمالاً برخی از کاربران پنل نمایشگر که از نوع IPS LCD است را چندان نپسندند. گفتنی است که ایکس ۴ جی‌تی پوکو، باتپوجه تراشه‌ی قدرتمند و سیستم خنک‌کننده‌ی پیشرفته‌ای که دارد، بسیار برای علاقه‌مندان به گیمینگ مناسب خواهد بود و اگر قصد بازی کردن با گوشی را داشته باشید با یکی از بهترین گوشی های گیمینگ اقتصادی بازار طرف خواهید بود.
 
شیائومی 12 لایت
«شیائومی 12 لایت» اساساً پیشرفت قابل‌توجهی نسبت‌به نسل پیشین خود نکرده است و باوجود اختلاف قیمت چند میلیون تومانی با شیائومی 11 لایت 5G، همچنان ارزش خرید خوبی دارد. یکی از ملاک‌های خرید گوشی، قدرت پردازشی آن است که برای بسیاری از کاربران اولویت اول است، به‌همین خاطر شاید در بازه‌ی قیمت حدود ۱۵ میلیون تومان، سراغ خرید شیائومی 12 لایت نروند؛ چراکه گوشی‌های بسیار قدرتمندتری وجود دارد.
 
اگر بخواهیم خودمان باشیم، قدرت تراشه‌ی Snapdragon 778G برای اکثر کاربرهای گوشی هوشمند کاملاً مناسب است و شاید نیازی به تراشه‌های سریع‌تر، گران‌تر و پیشرفته‌تر نباشد. این تراشه کوالکام که پلی بین دنیای میان‌رده‌ها و پرچم‌داران زده است، حتی از پس اجرای بازی‌های محبوب موبایل با نرخ‌فریم پایدار و گرافیک بالا بر خواهد آمد.
 
علاوه‌براین، نمایشگر ۶٫۵۵ اینچ ۱۲۰ هرتز AMOLED با قابلیت پشتیبانی از استاندارد HDR10+ و نمایش ۶۸ میلیارد رنگ، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل و سلفی ۳۲ مگاپیکسل مجهز‌به LED برای ثبت عکس‌های باکیفیت‌تر، بلندگوهای دوگانه، عرضه با رابط کاربری MIUI 13 برپایه‌ی اندروید ۱۲ و باتری ۴٬۳۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه شارژر ۶۷ وات دیگر ویژگی‌های شیائومی 12 لایت را تشکیل می‌دهند. گوشی Xiaomi 12 lite با وزن ۱۷۳ گرم که از طراحی زیبا و مدرنی بهره می‌برد، در تعادل خوبی از امکانات و قیمت قرار دارد.
 
بهترین گوشی شیائومی تا 17 میلیون تومان
اگر حدود ۱۷ میلیون تومان می‌خواهید برای خرید گوشی شیائومی هزینه کنید، می‌توانید گوشی هوشمندی که از دوربین اصلی خوب، نمایشگر سریع و فول HD پلاس، شارژ سریع ۶۷ وات، تراشه‌ی قدرتمند و عالی برای اجرای بازی‌ها با حداکثر کیفیت و نرم‌افزار به‌روز بهره‌مند است.
 
شیائومی 11T
از ویژگی‌های برجسته‌ی شیائومی 11T می‌توان به امکان دریافت به‌روزرسانی‌های سه سال آینده‌ی اندروید و چهار ساله‌ی بسته‌های امنیتی گوگل، بدنه‌ی فلزی-شیشه‌ای، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز OLED، تراشه‌ی قدرتمند Dimensity 1200،‌ دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به همراه شارژر ۶۷ وات داخل جعبه اشاره کرد.
 
پوکو F4 شیائومی
شیائومی اخیراً تحت برند پوکو دو گوشی ارزنده راهی بازار کرده است که می‌تواند بیشتر جامعه‌ی کاربران را راضی کند. چه گیمر باشید و چه علاقه‌مند به عکاسی با موبایل، یکی از این دو گوشی می‌تواند انتخابی بسیار خوب برای شما باشد.
 
«پوکو F4 شیائومی» که جانشین خلف گوشی محبوب «پوکو F3» است، از امکاناتی مانند نمایشگر ۶/۶۷ اینچ AMOLED با وضوح FHD+‌، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از HDR10+ و Dolby Vision، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر(OIS)، تراشه‌ی Snapdragon 870 5G، دو بلندگو استریو و باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژر ۶۷ وات بهره می‌برد. این گوشی پوکو علاوه‌براینکه برای گیمینگ مناسب است، برای علاقه‌مندان به عکاسی یا تولید محتوا با موبایل نیز کاربردی خواهد بود.
 
بهترین گوشی شیائومی تا 18 میلیون تومان
در بازه‌ی قیمتی حدود ۲۰ میلیون تومان می‌توان گوشی شیائومی را با تراشه‌های پرچم‌دار خرید. همچنین دوربین اصلی با وضوح و باکیفیت، شارژر ۱۲۰ وات، نمایشگر بزرگ و روشن OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و جنس بدنه‌ی فلزی و شیشه‌ای از ویژگی‌های دیگری است که از بهترین گوشی‌های شیائومی حدود ۱۳ میلیون تومان می‌توان انتظار داشت.
 
شیائومی 11T پرو
«شیائومی 11T پرو»، که آخرین پرچم‌دار سری ۱۱ شیائومی است، از تراشه‌ی Snapdragon 888 بهره می‌برد. همچنین این گوشی امکاناتی نظیر نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی OLED با وضوح FHD+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو کوک‌شده توسط هارمن کاردن و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی درکنار شارژر فوق‌سریع ۱۲۰ وات همراه گوشی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. شیائومی ۱۱ تی پرو تفاوت چندان زیادی با نسخه‌ی غیر پرو این گوشی ندارد و اگر قصد صرفه‌جویی در هزینه‌ها را دارید با خرید شیائومی 11تی چیز زیادی را از دست نخواهید داد. پیشنهاد می‌کنیم بررسی شیائومی 11T پرو را در زومیت بخوانید.
 
شیائومی 12T
به لطف وجود تراشه‌ی پنج نانومتری Dimensity 8100-Ultra در بطن گوشی «شیائومی 12T»، شاهد عملکرد قدرتمند و پایداری از این گوشی بالارده شیائومی هستیم که بسیار مشابه عملکرد گوشی‌های مجهز‌به تراشه‌ی اسنپدراگون 888 از خود به‌نمایش می‌گذارد؛ با این تفاوت که عملکرد تراشه‌ی مدیاتک پایدارتر و خنک‌تر است.
 
نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و دقت ۱٬۲۲۰ در ۲٬۷۱۲ پیکسل با امکان تولید و نمایش ۶۸ میلیارد رنگ، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل، اندروید ۱۲ با پوسته‌ی MIUI 13 و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپر با شارژ سریع ۱۲۰ وات از دیگر مشخصات شیائومی ۱۲ تی به‌شمار می‌آیند.
 
البته گوشی خوش‌ساخت دیگری در بازه‌ی قیمتی مشابه حضور دارد، اما کمی قدیمی است و مشخصات کم‌وبیش یکسانی با گوشی معرفی‌شده در این قیمت دارد. شیائومی می 11i که عضو اقتصادی پرچم‌داران سری ۱۱ شیائومی محسوب می‌شود، همچنان یکی از پرقدرت‌ترین گوشی‌های موجود در این رده محسوب می‌شود.
 
بهترین گوشی شیائومی تا 23 میلیون تومان
در بازه‌ی قیمتی نزدیک به ۲۳ میلیون تومان می‌توان سراغ نسخه‌ی پایه‌ی پرچم‌داران شیائومی رفت که از تراشه‌ی پرچم‌دار جدید اسنپدراگون، دوربین‌های بسیار خوب، شارژ بی‌سیم و شارژ سیمی بسیار سریع بهره می‌برند.
 
شیائومی 12
«شیائومی 12» و شیائومی 12x از نظر ظاهری بسیار شبیه به‌هم هستند و حتی این شباهت در امکانات این دو گوشی شیائومی نیز وجود دارد. البته از برتری‌های شیائومی 12 نسبت به نسخه‌ی ارزان‌تر آن می‌توان به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1، بهره‌مندی از اندروید ۱۲، وجود حسگر طیف رنگ، شارژ معکوس بی‌سیم ۱۰ وات و شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ وات اشاره کرد و باقی امکانات تقریباً فرقی با هم ندارند.
 
بهترین گوشی شیائومی تا 25 میلیون تومان
اگر می‌توانید کمی بیشتر هزینه‌ کنید، گوشی‌های هوشمند موجود که تا ۲۵ میلیون تومان قیمت دارند نیز گزینه‌های عالی‌ای هستند. در این بخش می‌توان محصولاتی را یافت که توانایی انجام دادن کارهای سنگین را دارند و قابلیت‌های مناسبی ارائه می‌دهند.
 
شیائومی 12T پرو
درصورتی که کیفیت دوربین برای شما اولویت اول نیست و همچنین از گوشی انتظار انجام کارهای سنگین مانند انجام بازی‌های چندگیگابایتی را دارید، بهتر است سراغ «شیائومی 12T پرو» بروید. تراشه‌ی بهبودیافته‌ی و میان‌نسلی کوالکام Snapdragon 8+ Gen 1 که این‌بار TSMC ساخت آن‌را عهده‌دار بوده، در عملکرد کلی و مصرف باتری و هم در کنترل گرما بهتر از نسخه‌ی پایه آن عمل می‌کند.
 
نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح ۱٬۲۲۰ در ۲٬۷۱۲ پیکسل، بلندگوهای استریو تنظیم‌شده توسط Harman Kardon و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه شارژر ۱۲۰ وات داخل جعبه‌ای نیز از دیگر امکانات نسخه‌ی پرو شیائومی ۱۲ تی هستند؛ همچنین دوربین اصلی این گوشی ۲۰۰ مگاپیکسل است و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد، اما این موضوع در دیگر دوربین‌ها دیده نمی‌شود.
 
بهترین گوشی شیائومی تا 30 میلیون تومان
نهایتاً در حدود ۳۰ میلیون تومان به نسخه‌ی پرو پرچم‌داران شیائومی می‌رسیم که از بهترین و برترین امکانات موجود در گوشی‌های اندرویدی بهره می‌برند. نمایشگر LTPO OLED با وضوح 2K و بیشینه‌ی روشنایی ۱۵۰۰ نیت، وجود انواع دوربین‌های واید، اولتراواید، تله‌فوتو و ماکرو با بهترین سنسور و لنز ممکن، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و سیمی بسیار سریع و بهترین تراشه‌ی گوشی‌های اندرویدی از امکاناتی است که می‌توان از گوشی‌های شیائومی حاضر در بازه‌ی قیمتی حدود ۳۳ میلیون تومان انتظار داشت.
 
شیائومی 12 پرو
«شیائومی 12 پرو» که یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی در بازار ایران است، با توجه به تناسب امکانات و برچسب قیمتی، از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار است. ازجمله‌ی این امکانات و قابلیت‌ها می‌توان به نمایشگر ۶٫۷۳ اینچ LTPO AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پویا و دقت ۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل، تراشه‌ی ۴ نانومتری Snapdragon 8 Gen 1، سه دوربین واید، اولتراواید و تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسل و سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و باتری ۴٬۶۰۰ میلی‌امپرساعتی به‌همراه شارژر ۱۲۰ وات داخل جعبه اشاره کرد. پیشنهاد می‌شود «بررسی شیائومی ۱۲ پرو» را در زومیت از دست ندهید.
 
بهترین گوشی شیائومی تا 33 میلیون تومان
بهترین گوشی‌های شیائومی که همان نسخه‌ی اولترا پرچم‌داران آن هستند را می‌توان با قیمتی حدود ۳۳ میلیون تومان، بسته به ظرفیت و مقدار رم،‌ تهیه کرد. اولتراهای شیائومی که سومین سال تولید خود را پشت سر می‌گذارند(می 10 اولترا، می 11 اولترا و شیائومی 12 اس اولترا)، با اضافه کردن بخش جدیدی به پرچم‌داران این شرکت روبه‌پیشرفت چینی، رقابت تنگاتنگی را با بهترین گوشی‌های سامسونگ و اپل دارند.
 
می 11 اولترا شیائومی
اولین گوشی شیائومی که دربرابر آب و گردوغبار مقاومت بالایی دارد و از گواهی IP68 بهره می‌برد «می 11 اولترا شیائومی»، بهترین پرچم‌دار سال گذشته‌ی شیائومی است که امکاناتی نظیر نمایشگر فوق‌العاده‌ی ۶/۸۱ اینچ E4 AMOLED با وضوح 2K، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و بیشینه‌ی روشنایی ۱۷۰۰ نیت، جنس بدنه ترکیبی از سرامیک و فلز، تراشه‌ی Snapdragon 888، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور یک اینچ، باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژ سریع ۶۷ وات را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.
 
بهترین گوشی شیائومی بدون درنظر‌گرفتن قیمت
 
شیائومی 12 اس اولترا
«شیائومی 12 اس اولترا» که دومین محصول این شرکت بعد از آغاز همکاری با شرکت معتبر و به‌نام Leica است، یکی از بهترین گوشی‌های حال‌حاضر دنیا از نظر دوربین است. ماژول دوربین چهارگانه با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل مجهز به سنسور یک اینچی سونی IMX989 و لنز هشت تکه‌ی ۲۳ میلی‌متری summicron لایکا (درمقیاس ۳۵ میلی‌متری)، نمایشگر ۶٫۷۳ اینچ LTPO AMOLED با نرخ نوسازی پویا ۱۲۰ هرتز و و دقت ۳۲۰۰×۱۴۴۰ پیکسل، تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام Snapdragon 8+ Gen 1 با فرایند ساخت ۴ نانومتری TSMC، باتری ۴۸۶۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سیمی ۶۷ و بی‌سیم ۵۰ وات و عرضه با رابط کاربری MIUI 13 برپایه‌ی اندروید ۱۲ از ویژگی‌ها و امکانات پرچم‌دار تمام‌عیار شیائومی به‌شمار می‌روند.
 
البته این نکته را نباید فراموش کرد که این پرچم‌دار شیائومی به‌همراه گوشی‌های بالارده و پریمیومی مانند «میکس 4 شیائومی» و «میکس فولد 2 شیائومی» در بازار ایران به‌صورت رجیستر شده به‌سختی یافت می‌شوند.
 
نکته: انتظار داریم سری شیائومی ۱۳ هم به زودی وارد بازار ایران شود. اما در حال حاضر از عرضه این دستگاه خبری در دست نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.