فناوری اطلاعات

April 3, 2023
16:58 دوشنبه، 14ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144295

لایحه جدید آمریکا برای تجزیه بخش تبلیغات گوگل و متا

دولت آمریکا برای محدودکردن انحصار تبلیغات آنلاین فقط به شکایت از شرکت ها بسنده نمی کند. گروهی ازسناتورهالایحه ای را باهدف تجزیه کسب وکار تبلیغات شرکت هایی مانند گوگل و متا ارائه کرده اند.
 
 
به گزارش انگجت، این لایحه شرکت‌های بزرگ تبلیغات دیجیتال که تراکنش‌هایی بیش از ۲۰ میلیارد دلار را کنترل می‌کنند، اجازه ندارند مالک پلتفرم‌های تبادل تبلیغات و همچنین تقاضا یا تأمین آن باشند.
 
مالک یک پلتفرم تأمین تبلیغات آگهی آنلاین نمی‌تواند سیستم طرف تقاضا یا برعکس را دراختیار داشته باشد. در این میان شرکت‌هایی که خرید و فروش تبلیغات را انجام می‌دهند، نمی‌توانند پلتفرم‌های دیگری داشته باشند.
 
شرکت‌هایی با حجم متوسط یا بزرگ‌تر که تراکنش‌هایی بیش از ۵ میلیارد دلار را کنترل می‌کنند نیز به جای آنکه مناقصه تبلیغات را به طور عمدی طوری انجام دهند که به سود عملیات‌های خودشان باشد، باید فرایند را به بهترین شکل اجرا کنند.
 
آنها باید شفاف باشند و دسترسی عادلانه به قابلیت‌های فنی و داده را فراهم کنند. اگر آنها کسب و کارهایی در ۲ سوی بازار انجام دهند، باید اقداماتی جهت کاهش سواستفاده و تضاد منافع انجام دهند.
 
ترکیبی از سناتورهای دوجناح دموکرات و جمهوریخواه آمریکایی از جمله مایک لی، ایمی کلوبوچار، تد کروز و الیزابت وارن از لایحه مذکور پشتیبانی کردند. آنها هدف نهایی لایحه به صراحت اعلام کرده اند و انتظار دارند در صورت تبدیل شدن لایحه به قانون، گوگل و متا بخش‌های قابل توجهی از کسب وکارشان را جدا کنند.
 
البته به گفته سیاستمداران ممکن است آمازون نیز مشمول لایحه AMERICA شود اما سناتورهای پشتیبان لایحه گوگل را به عنوان هدف اصلی آن مشخص کرده اند.
 
آنها با توجه به آنکه شرکت مذکور با شکایت‌های متعدد از سوی وزارت دادگستری ایالت‌های مختلف آمریکا روبرو است، گوگل را به دستکاری در بازار تبلیغات به شیوه‌ای غیرعادلانه متهم کرده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.