5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

امینت

تلفن همراه

رگولاتوری

April 5, 2023
11:41 چهارشنبه، 16ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144345

اپراتورهای آمریکا مشکل تداخل فرکانسی خطوط هوایی با C-band را حل می‌کنند

radio-spectrum-frequency-waves-LTE-770x285.jpg
 
ICTna.ir – چهار اپراتور بزرگ تلفن همراه ایالات متحده با مجموعه ای از تعهدات طراحی شده برای رفع نگرانی های مربوط به ایمنی خطوط هوایی و اجازه به آنها برای استفاده از طیف باند C خود، موافقت کرده اند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در نامه ای که توسط مدیران ارشد AT&T، ورایزون، T-Mobile و UScellular امضا شده، آمده است: این تعهدات داوطلبانه از استقرار با تمام قدرت در سراسر پهنه C-Band پشتیبانی می کند.
 
اپراتورهای تلفن همراه ایالات متحده مدتی است که با صنعت هواپیمایی این کشور دچار اختلاف شده اند، این صنعت به شدت به گسترش طیف باند C برای خدمات 5G اعتراض کرده است، زیرا از تداخل با ارتفاع سنج های مورد استفاده هواپیماها نگران بود.
 
همانطور که اپراتورها در نامه خود خاطرنشان می کنند، FCC قوانین و مجوز فنی برای اطمینان از همزیستی ایمن بین طیف باند C (یعنی 3.7 گیگاهرتز تا 3.98 گیگاهرتز) و ارتفاع سنج های رادیویی در 4.2 گیگاهرتز تا 4.4 گیگاهرتز تصویب کرد. همانطور که اپراتورها گفته اند "بیش از 220 مگاهرتز این دو تکه باند با هم فاصله دارند".
 
صنعت موبایل همیشه اصرار دارد که قوانین موجود کافی است، اما با این وجود چندین حرکت کوتاه مدت برای راضی کردن اداره هوانوردی فدرال انجام داد. در اواخر سال 2021، AT&T و ورایزون با اکراه پیشنهاد کردند که توان پاور را در سایت‌های 5G، به ویژه در نزدیکی فرودگاه‌ها، به مدت شش ماه کاهش دهند، سپس متعهد شدند که عرضه 5G را در نزدیکی فرودگاه‌ها به‌طور کلی به تعویق بیندازند.
 
تابستان گذشته، این دو طرف موافقت کردند که عرضه 5G با استفاده از طیف باند C در اطراف فرودگاه های ایالات متحده را برای یک سال دیگر به تعویق بیندازند تا به خطوط هوایی فرصت داده شود تا ارتفاع سنج های خود را ارتقا دهند.
 
کاملاً واضح است که شرکت‌های مخابراتی هنوز معتقدند این دو سال بحث با FAA و طرف‌های مرتبط غیرضروری بوده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.