اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 6, 2023
21:41 پنجشنبه، 17ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144411

آفکام بازار پردازش ابری بریتانیا را به شورای رقابت ارجاع داد!

iStock-1223956352-770x285.jpg
 
ICTna.ir – برخی از اقدامات تجاری مایکروسافت و آمازون ممکن است به رقابت در بازار ابری آسیب برساند. ناظر مخابراتی بریتانیا، آفکام، تحقیقاتی را که در شهریور گذشته، در مورد تسلط این غولها آغاز کرد و به نظر می‌رسد به اندازه کافی از آنچه تاکنون یافته است راضی نیست چراکه در روز چهارشنبه پیشنهاد ارجاع موضوع به سازمان رقابت و بازار (CMA) را ارائه کرده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، آفکام ویژگی‌ها و روش‌های خاصی را پیدا کرد که کار را سخت‌تر می‌کند یا کسب‌وکارها را از تغییر ارائه‌دهنده منصرف می‌کند.
 
یکی از این روش‌ها، هزینه خروج است که از مشتریانی که می‌خواهند داده‌های خود را از فضای ابری منتقل کنند، دریافت می‌شود. آفکام دریافت که هزینه های خروج این غولهای بازار پردازش ابری، به طور قابل توجهی بالاتر از ارائه دهندگان ابر کوچکتر است و این هزینه ها می تواند از تغییر یا استفاده از چندین تامین کننده توسط مشاغل جلوگیری کند.
 
غولهای پردازش ابری همچنین آنچه را که آفکام تخفیف‌های کمرشکن می‌خواند، ارائه می‌کنند. در حالی که آنها از مزایای کاهش هزینه ها برای مشتری برخوردارند، نحوه ساختار آنها کسب و کارها را تشویق می کند تا برای اکثر یا همه نیازهای خود از یک hyperscaler واحد استفاده کنند، حتی اگر جایگزین با کیفیت بهتری در دسترس باشد.
 
در نهایت، به نظر می رسد این یک مشکل IT به اندازه یک رویه تجاری مشکوک است و آفکام محدودیت های فنی در قابلیت همکاری پیدا کرد. Hyperscalers مانع از کارکرد موثر برخی از خدمات آنها با خدمات سایر ارائه دهندگان خدمات ابری می شود. این بدان معناست که مشتریان باید برای اطمینان از کارکرد برنامه‌هایشان و دسترسی به داده‌هایشان در یک محیط چند فروشنده کار بیشتری انجام دهند.
 
 
گارتنر پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌های ابر عمومی جهانی در سال جاری به 591.8 میلیارد دلار خواهد رسید که از 490.3 میلیارد دلار در سال 2022 بیشتر است.
 
وقتی صحبت ازغولهای ابری به میان می‌آید، آفکام به‌ویژه به مایکروسافت آزور و خدمات وب آمازون (AWS) توجه می‌کند، زیرا آنها در مجموع سهم بازار بریتانیا را با اعدادی در حودود 60 تا 70 درصد، در اختیار دارند. گوگل کلود، نزدیک ترین رقیب به این دو سهم بازاری در حدود 5 تا 10 درصد از بازار انگلیس را به خود اختصاص داده است.
 
آفکام می‌خواهد اطمینان حاصل کند که ارائه‌دهندگان کوچک‌تر شانسی برای سودجستن کسب‌وکار از غولهای ابری را دارند، بنابراین از CMA می‌خواهد ماهیت و میزان موانع رقابت را بیشتر بررسی کند و در نظر بگیرد که آیا راه‌حل‌هایی وجود دارد که عملکرد بازار را به نفع مشتریان بهبود بخشد؟
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.