تلفن همراه

گجت

April 7, 2023
14:29 جمعه، 18ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144412

۱۰ گجت که در مترو به کارتان می‌آیند!

اگر از مترو به‌صورت پیوسته استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد هم خستگی جسمی را در طول مسیر تجربه کرده‌اید و هم با زمان پِرت زیادی مواجه شده‌اید؛ اما برای مقابله با چنین حالتی استفاده از چند گجت دیجیتال که شما را از هیاهوی رفت‌وآمد رها می‌کنند، می‌تواند راهکار خوبی باشد.
 
رفت‌وآمد همیشه بخش جدایی ناپذیر از تجربه‌ی زیست بشری است و مترو هم یکی از وسیله‌های نقلیه‌ی پرکاربردی است که بسیاری از ما به‌طور پیوسته برای سفر در شهر از آن استفاده می‌کنیم. اما این رفت‌وآمدها که گاهی به مدت پنج روز یا بیشتر در هفته تکرار می‌شوند، به‌ویژه در مسافت‌های طولانی مانند شرق به غرب تهران یا کرج به تهران، می‌توانند خسته‌کننده باشند. پس از حضور طولانی در مترو شاید تنها چیزی که واقعا می‌خواهید این است که کمی استراحت کنید.
 
اما با راهکارهایی می‌توانید بار این خستگی را کاهش دهید و رفت‌وآمد را کمی قابل تحمل‌تر کنید. از گوش دادن به موسیقی با یک جفت هدزفری گرفته تا حتی ادامه‌ی راه بیرون از مترو با اسکوتر الکتریکی همه می‌توانند هنگامی که از مترو استفاده می‌کنید، حالتان را بهتر کنند.
 
به همین دلیل در این فهرست ۱۰ محصول را که سفر با مترو را برایتان قابل تحمل‌تر می‌کنند و باعث می‌شوند تا از زمان‌تان استفاده‌ی بهتری ببرید، معرفی می‌کنیم.
 
موبایل
یکی از چیزهایی که شاید حتی نیازی به یادآوری آن برای همراه داشتن در مترو نباشد، گوشی موبایل است. تلفن همراه یکی از مهم‌ترین وسایل برای مسافران مترو محسوب می‌شود چون بدون آن، نمی‌توانید هیچ تماسی برقرار کنید، به موسیقی یا پادکست گوش دهید، از آخرین اخبار مطلع شوید، در اینستاگرام بگردید، یا حتی برای گذراندن زمان، بازی کنید.
 
فرقی نمی‌کند که از آیفون یا گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید؛ تردیدی نیست که تلفن شما برای رفت‌وآمد شما یک گجت ضروری است. حتی با استفاده از برنامه‌هایی می‌توانید زمان استفاده از موبایل در مترو را هم مفیدتر کنید. اپلیکیشن‌های کتابخوان، مدیریت مالی یا مدیریت زمان در این زمینه برای استفاده‌ی بهینه از زمان حضور در مترو بسیار کاربردی هستند.
 
مثلا داشتن یک تقویم یا یک اپلیکیشن برنامه‌ریزی مناسب روی گوشی، راه بسیار خوبی برای افزایش بهره‌وری شماست. استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند Google Calendar به شما کمک می‌کند تا روز خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید. اگر دستور کارتان را مقابل خود قرار دهید، به راحتی می‌توانید ببینید که چه چیزی را باید اولویت‌بندی کنید و چه کارهایی را می‌توانید بعدا انجام دهید.
 
با استفاده از گوشی همچنین می‌توانید در طول مسیر موسیقی پخش کنید یا به قسمت جدید پادکست مورد علاقه‌تان گوش دهید.
 
تبلت
صفحه نمایش گوشی موبایل، شاید پاسخگوی خیلی از نیازهای شما نباشد. به‌خصوص در مترو که حرکت و جابه‌جایی زیاد است، خواندن متن‌ها در ابعاد کوچک می‌تواند بسیار دشوار شود. به همین دلیل داشتن یک تبلت کمک بزرگی به انجام آسان کارها در مسیر رفت‌وآمد خواهد بود.
 
یک تبلت هم جای کمی را در لوازم همراه شما اشغال می‌کند و هم نمایشگر بزرگ آن ضمن افزایش تسلط شما روی محتوای نمایش داده شده، امکان دیدن جزئیات را هم فراهم می‌کند.
 
به‌ویژه اگر تبلت شما مخصوص طراحی باشد و قلم مخصوص هم داشته باشد، دقت و لذت استفاده از آن برای تیک زدن چک لیست برنامه‌ریزی یا پیاده کردن ایده‌های خودتان بیشتر هم می‌شود و سختی مسیر را فراموش می‌کنید.
 
لپ‌تاپ
شاید مرور این گجت برای مترو بی‌معنا به‌نظر برسد، اما همان‌طور که MobileQubes اشاره می‌کند، به دلیل اهمیتش در فعالیت‌های روزانه ارزش افزودن به فهرست ما درباره‌ی گجت‌های قابل استفاده در مترو را دارد. احتمالا پس از رسیدن به محل کار به لپ‌تاپ خود نیاز خواهید داشت، بنابراین مطمئن شوید که برای سفر به محل کار یا یک قرار در خارج از محل کار، آن را همراه خود دارید.
 
حتی اگر می‌خواهید از فرصت خود در مترو هم بهتر استفاده کنید، می‌توانید پروژه‌ی بعدی خود را شروع کنید یا ایمیل‌ها را با لپ‌تاپ چک کنید. یا می‌توانید برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌تان را دانلود کنید تا در فرصت مناسب به تماشای آن‌ها بپردازید. به‌ویژه اگر از یک لپ‌تاپ تبلت شونده استفاده کنید، به آسانی می‌توانید از آن در هر محیطی از جمله مترو استفاده کنید و زمان خود را به سودمندترین فعالیت‌های خود اختصاص دهید.
 
هدفون نویز کنسلینگ
اگر تجربه‌ی سوار شدن در مترو را داشته باشید، می‌دانید که از شلوغی و هیاهوی آن نمی‌توان فرار کرد! بنابراین همان‌طور که Business Insider توصیه می‌کند، برای شنیدن هر چیزی در گوشی یا تبلت، داشتن هدفون با کیفیت بالا یک ضرورت قطعی محسوب می‌شود.
 
فردی با کلاه قرمز که در مترو از هدفون روی گوش استفاده می‌کند و گوشی قرمز هم در دست دارد.
 
همین موضوع هدفون دارای نویز کنسلینگ را به یکی از ابزارهای لازم برای مسافران مترو تبدیل می‌کند. این گجت‌ها به شما امکان می‌دهند بهترین تجربه‌ی صوتی را هنگام رفت‌وآمد داشته باشید و استفاده از ابزارهای بی‌سیم هم در مجموع شما را از درهم ریختگی نجات می‌دهد که ویژه در مترو به داشتن اعصاب راحت‌تر کمک می‌کند.
 
این روزها بهترین هدفون‌ها فقط کاربرد گوش دادن به موسیقی ندارند، بلکه بسیاری از آن‌ها قابلیت نویز کنسلینگ (حذف نویز) قابل توجهی به‌صورت پسیو (نویز ایزولیشن) یا اکتیو دارند که صداهای ناخواسته مانند صدای همهمه در مترو یا صدای حرکت خودروها در جاده را از بین می‌برند.
 
با گذاشتن هدفون روی گوش خود، می‌توانید رفت‌وآمد روزانه‌ی خود آغاز کنید و مطمئن باشید که با آرامش برای رسیدن به محل کار آماده هستید. به‌علاوه اگر در طول سفر با قطار نیاز به برقراری تماس تلفنی دارید، هدفون گزینه‌ای عالی خواهد بود.
 
در حقیقت بدون هدفون مناسب، بسیاری از گجت‌های دیگر برای مسافران مترو بی‌فایده خواهند بود، بنابراین هر روز صبح، هدفون نویز کنسلینگ را در کیف خود قرار دهید.
 
هندزفری
اگر کیف بزرگی نداشته باشید یا به هر دلیل دیگری نخواهید یک هدفون بزرگ را با خود حمل کنید، قطعا به هندزفری مناسب احتیاج خواهید داشت. هندزفری‌ها به آسانی در گوش جای می‌گیرند و می‌توانند شما را از شلوغی مترو به دنیای دیگری پرتاب کنند!
 
چه به موسیقی گوش دهید یا تماس تلفنی برقرار کنید، داشتن یک هندزفری مناسب در مترو که اغلب دست شما درگیر حفظ تعادل یا گرفتن لوازم دیگرتان است، بسیار کاربردی خواهد بود.
 
کتابخوان الکترونیکی
اگر به دنبال فعالیت بهتری در زمان رفت‌وآمد با مترو و البته دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی هستید، کتابخوان الکترونیکی راهکار مناسبی برای شماست. این گجت یک راه عالی برای تبدیل زمان پِرت شما به چیزی سازنده‌تر است.
 
کتابخوان کمک می‌کند تا به جای یک کتاب فیزیکی که فضای زیادی را در کیف شما اشغال می‌کند، مجموعه‌ای از کتاب‌ها را در حجمی اندک همراه خود داشته باشید. با استفاده از نرم‌افزارهای کتابخوان مانند فیدیبو هم می‌توانید به انبوهی از کتاب‌ها دسترسی داشته باشید. علاوه بر این امکان دانلود کتاب صوتی را هم خواهید داشت تا در طول مسیر به آن گوش دهید. در مجموع خواندن، بهترین راه برای بیدار کردن مغز شما در صبح و بهترین راه برای رفع فشار فکری یک روز طولانی است.
 
پاوربانک
گاهی حتی برای سفرهای روزانه‌ی برنامه‌ریزی شده و تکراری، مانند رفتن به محل کار، فراموش می‌کنید که شارژ گوشی یا دیگر ابزارهای هوشمند خود را کامل کنید. بدین ترتیب در میانه‌ی راه ناگهان شارژ دستگاهتان تمام می‌شود و شما قابلیت تماس، پیام‌رسانی، وب‌گردی و هر نوع کار دیگری را که با گوشی می‌توانستید انجام دهید، از دست می‌دهید.
 
اینجاست که حضور همیشگی یک شارژر همراه (پاوربانک) در کیف شما می‌تواند بسیار راهگشا باشد. پاوربانک خوب به شارژ روزانه نیازی ندارد و بنابراین حتی اگر به برق زدن آن را فراموش کنید، به احتمال زیاد برای شارژ گوشی همراه شما در مسیر تا رسیدن به یک پریز برق کاربردی خواهد بود.
 
کنسول بازی پرتابل
بازی کردن در مسیر یکی از گزینه‌های مورد علاقه‌ی مسافران مترو است. اغلب افراد بازی را در گوشی خود انجام می‌دهند که برای بازی‌های ساده نیاز به پردازنده‌ی قدرتمندی ندارد اما اگر یک گیمر باشید بازی کردن با گوشی ضعیف برایتان بسیار دردناک خواهد بود. به همین دلیل است که یا باید سراغ یک گوشی پرچم‌دار بروید و یا از کنسول‌های بازی همراه استفاده کنید تا از بازی خود لذت ببرید.
 
در کودکی، یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه سوپرماریو در نینتندو دی‌اس بود. اکنون، با ظهور نینتندو سوییچ، می‌توان به گذشته‌ها بازگشت و از زمان رفت‌وآمد خود واقعا برای انجام یک بازی حرفه‌ای استفاده کرد. دستگاه‌های بازی دستی احتمالا یکی از ابزارهای مسافران مترو هستند که فراموش می‌شوند، اما مخصوصا با توجه به طیف گسترده‌ی دستگاه‌های دستی موجود، بسیار کاربردی خواهند بود.
 
ساعت هوشمند
این گجت هم از بهترین ابزارها برای سفر با مترو است. به نوشته‌ی Oscarmini با داشتن یک ساعت هوشمند، برای بسیاری از کارهای دیجیتالی خود در طول مسیر، نیازی به درآوردن گوشی از جیب یا کیف خود نخواهید داشت و با این کار احتمال سرقت آن‌ها را هم به‌ویژه در ساعات شلوغی کاهش می‌دهید.
 
شاید نخستین استفاده از ساعت هوشمند را بتوان در دیدن راحت زمان دانست؛ چیزی که برای رسیدن به موقع سر کار یا قرارهای دیگر ضروری است و در مترو که ممکن است دستتان آزاد نباشد، تنها با یک نگاه می‌توانید به این هدف خود دست یابید.
 
اما این تنها کاربرد سودمند ساعت هوشمند در مترو نیست. پخش موسیقی، دیدن پیام‌ها، مسافت پیموده شده و ویژگی‌های سلامتی از دیگر قابلیت‌هایی است که می‌توانید با این گجت در اختیار داشته باشید.
 
پنکه دستی
همیشه نمی‌توان تضمین کرد که سیستم تهویه‌ی مترو به درستی کار کند. اگر در روزهای گرم سفر کنید و تهویه مطبوع مترو هم خراب باشد، سفر حتی کوتاه با این وسیله‌ی حمل‌ونقل عمومی بسیار ناراحت‌کننده خواهد بود و می‌تواند یک روز بد را برایتان رقم بزند.
 
به همین دلیل هم وجود یک پنکه دسته می‌تواند نجات‌بخش شما شود و با متعادل ساختن هوای اطرافتان، باعث شود روز را به‌خوبی آغاز کنید.
 
جمع‌بندی
سفر با مترو برای بسیاری یک موضوع روزانه‌ی ناگزیر است و تکراری شدن یک روند می‌تواند آن را بسیار خسته‌کننده کند. به همین دلیل در این مطلب به مرور گجت‌های الکترونیکی پرداختیم که می‌توانند این مسیر را برای شما خوشایندتر کنند و حتی باعث می‌شوند تا بتوانید این زمان تلف شده در اغلب اوقات را به زمانی سودمند تبدیل کنید و بهره‌وری خود را افزایش دهید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.