سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

April 8, 2023
10:52 شنبه، 19ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144440

پشتیبانی رسمی مایکروسافت از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ به‌زودی پایان می‌یابد

پشتیبانی رسمی مایکروسافت از نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ در ۱۳ ژوئن ۲۰۲۳ به‌پایان خواهد رسید و دیگر به‌روزرسانی جدیدی برای آن منتشر نخواهد شد.
 
 
 
 
مایکروسافت امروز اطلاعیه‌ای درمورد پایان تاریخ پشتیبانی از نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ منتشر کرده است. این به‌روزرسانی در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۲۱ ارائه شد و دوره‌ی پشتیبانی رسمی از آن در ۱۳ ژوئن (۱۳ خرداد ۱۴۰۲) به پایان خواهد رسید. این یعنی آپدیت مذکور پس‌از دوره‌ی اعلام‌شده دیگر به‌روزرسانی‌های مهم امنیتی را دریافت نخواهد کرد.
 
به گزارش Neowin، مایکروسافت به کاربران نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ توصیه می‌کند کامپیوتر خود را به ویندوز ۱۱ ارتقا دهند. این شرکت در بخش داشبورد سلامت ویندوز پیامی به شرح زیر منتشر کرده است:
 
پشتیبانی رسمی از نسخه‌های Home، Pro، Pro Education و Pro for Workstations آپدیت 21H2 ویندوز ۱۰ در تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید. آخرین به‌روزرسانی امنیتی این نسخه‌ها نیز در ژوئن ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد و پس‌از آن هیچ آپدیت امنیتی دیگری دریافت نخواهند کرد. مثل همیشه توصیه می‌کنیم دستگاه‌ها خود را به جدیدترین نسخه‌ی ویندوز ۱۰ ارتقا دهید. همچنین اگر کامپیوتر شما پیش‌نیازهای نصب ویندوز ۱۱ را دارد، بهترین راهکار، نصب این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز است.
– مایکروسافت
 
 
 
برای کسب اطلاعات کامل‌تر و دقیق‌تر درمورد پایان یافتن پشتیبانی رسمی مایکروسافت از نسخه‌ی 21H2 ویندوز از می‌توانید به وب‌سایت رسمی این شرکت مراجعه کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.