امنیت

فناوری اطلاعات

April 9, 2023
8:24 یکشنبه، 20ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144476

هک MSI رسماً تأیید شد؛ مراقب آپدیت‌های فرم‌ور باشید

MSI در بیانیه‌ای هک شدن سیستم‌هایش را تأیید کرده و گفته است که کاربران به‌روزرسانی فرم‌ور را فقط از وب‌سایت این شرکت دانلود کنند.
 
MSI، تولیدکننده‌ی سرشناس کامپیوتر و لوازم جانبی گیمینگ، در بیانیه‌ای می‌گوید قربانی حمله‌ی سایبری شده است. بر اساس گفته‌ی MSI، حمله‌ی سایبری موردبحث «بخش‌هایی از سیستم‌های اطلاعاتی» این شرکت را تحت تأثیر قرار داده است. تمامی فعالیت‌های این بخش به حالت عادی برگشته.
 
MSI به تمامی مشتریانش توصیه می‌کند به‌روزرسانی فرم‌ور و BIOS را صرفا ازطریق وب‌سایت رسمی این شرکت دانلود کنند. MSI فعلا جزئیات زیادی ارائه نداده و صرفا گفته پس از «شناسایی ناهنجاری‌های شبکه» سریعا «مکانیزم‌های دفاعی را به کار انداخته» و سراغ بازیابی اطلاعات رفته است. MSI سپس به دولت و نهادهای مجری قانون درباره‌ی حمله‌ی سایبری اطلاع‌رسانی کرد.
 
ام اس آی در بیانیه‌اش می‌گوید که خودش را به حفاظت از ایمنی داده‌ها و حریم خصوصی کاربران، کارمندان و شرکای تجاری متعهد می‌داند و معماری امنیتی‌اش را تقویت می‌کند تا در آینده از حوادث این چنینی جلوگیری شود.
 
بر اساس گزارش تامز هاردور، فعلا مشخص نیست که داده‌ی کاربران ام اس آی به سرقت رفته یا نه. اولین نشانه‌های حمله‌ی سایبری، روز گذشته مشاهده شد. در آن زمان گروهی باج‌افزاری به نام Money Message مدعی سرقت کد منبع (سورس‌کد) و «فریم‌ورک توسعه‌ی بایوس» و کلیدهای خصوصی شد. این گروه ادعا کرد ۱٫۵ ترابایت داده از MSI سرقت کرده و خواستار دریافت بیش از چهار میلیون دلار باج شده است. مشخص نیست که این داده‌های سرقت‌شده به MSI ارتباط داشته‌اند یا نه.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.