رسانه‌های اجتماعی

April 13, 2023
13:19 پنجشنبه، 24ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144583

تیک‌های آبی قدیمی توییتر از ۳۱ فروردین حذف می‌شوند

طبق تاریخ جدید اعلام شده از سوی ماسک، تیک‌های آبی رایگان توییتر که قرار بود ۱۲ فروردین حذف شوند،‌ در ۳۱ فروردین پنهان خواهند شد.
 
 
 
ایلان ماسک به‌تازگی اعلام کرده است که تیک‌های آبی شبکه اجتماعی تحت مالکیت وی که خریداری نشده باشند، از تاریخ ۳۱ فروردین (۲۰ آپریل) حذف می‌شوند. تاریخ اعلام شده برای حذف تیک‌های آبی توییتر به میلادی (۴/۲۰) کمی کنایه‌آمیز است و عددی مرسوم در فرهنگ عامه جوانان، مخصوصاً مصرف‌کنندگان ماری‌جوآنا محسوب می‌شود!
 
 
تیک‌های آبی توییتر شامل چه حساب‌هایی می‌شود؟
در صورت حذف تیک‌های آبی قدیمی توییتر، از این پس تنها کاربران طرح پولی در کنار کسب‌وکارها، نهادها و مقام‌های دولتی می‌توانند اقدام به دریافت نشان تایید کنند. البته باید اشاره کرد که این شرکت در ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که از ابتدای ماه آپریل اقدام به حذف نشان‌های رایگان می‌کند؛ اما با گذر از این تاریخ، اتفاق خاصی رخ نداد. گفته شده که علت اصلی اتفاق مذکور، مشکلات فنی بوده است.
 
ماسک در پاسخ به سوال گزارشگر BBC درباره تاثیر حذف تیک‌های آبی قدیمی توییتر و اعطای نشان تایید به صورت پولی بر شایعه‌پراکنی و انتشار محتوای دروغ، ادعا داشت که رسانه‌ها تاثیر بیشتری در این پدیده دارند؛ اما نمی‌خواهند نقش خود را قبول کنند. چندی پیش ماسک در توییتی که اکنون حذف شده است، اعلام کرده بود که توییتر به کاربران قدیمی لطف چند هفته‌ای می‌کند و به صورت موقت از حذف نشان‌های تایید حساب‌ها خودداری می‌نماید.
 
حدود یک ماه پیش نیز ماسک گفته بود توییتر به‌زودی از نمایش توییت حساب‌های کاربری تایید نشده در تب For You خودداری به عمل خواهد آمد. شایان ذکر است که او سعی داشته با ارائه تیک‌های آبی متفاوت توییتر برای کسب‌وکارها و سازمان‌ها، حق اشتراک نجومی ۱۰۰۰ دلار در ماه را از آنها دریافت نماید. در یکی از جنجالی‌ترین رخدادهای مرتبط با این موضوع، نشریه نیویورک تایمز از پرداخت حق اشتراک خودداری به عمل آورد و نشان تایید خود را از دست داد. برخی دیگر از نشریه‌ها مثل واشنگتن پست و پولتیکو اعلام کرده‌اند که حاضر به پرداخت چنین مبلغی نخواهند بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.