فناوری اطلاعات

April 17, 2023
12:07 دوشنبه، 28ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144701

رشد صد در صدی بهره‌برداری از توان شرکت‌های دانش بنیان

استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران در سال گذشته، رشد صد درصدی را تجربه کرد.
 
 
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات در خصوص اقدامات انجام شده با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال گذشته مبنی بر «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» اظهار داشت: سازمان فناوری اطلاعات ایران در سال 1401، توجه به موضوع اشتغال آفرینی و مشاغل دانش‌بنیان را به صورت عملیاتی در دستور کاری خود قرار داد. به طوری که میزان انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 1401 در مقایسه با سال 1400 با رشد بالغ بر صد در صد مواجه شد و از منظر ریالی نیز رشد 123 درصدی را تجربه کرد.
 
وی، توسعه و مدیریت گذرگاه خدمات دولت، توسعه و مدیریت سکوی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، توسعه و مدیریت سامانه‌های پست الکترونیکی احراز هویت شده بومی و طراحی، پیاده‌سازی و مدیریت متقاضیان دریافت یارانه در سکوی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را از مهم‌ترین طرح‌هایی دانست که بر مبنای تحقق شعار سال 1401  مورد هدایت و راهبری قرارگرفته‌اند.
 
در ادامه رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، از رشد همکاری میان این سازمان و مراکز علمی و تحقیقاتی در سال گذشته یاد کرد و گفت: در سال 1401 در مقایسه با سال 1400، همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی بالغ بر 47 درصد رشد داشت و از نظر حجم ریالی نیز از مرز 26 درصد عبور کرده است.
 
خوانساری، در خاتمه از برنامه‌ریزی و آغاز فعالیت‌های این سازمان به منظور جامه عمل پوشاندن به شعار سال 1402 مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» یاد کرد و خاطرنشان ساخت، این سازمان نهایت تلاش خود را جهت تحقق شعار سال جدید نیز هم چون سال قبل به کار خواهد بست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.