بازی

فناوری اطلاعات

April 18, 2023
15:03 سه شنبه، 29ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144744

سگا شرکت سازنده‌ی انگری بردز را با رقم یک میلیارد دلار تصاحب می‌کند

سگا می‌تواند آماده خرید راویو اینترتینمنت (Rovio Entertainment)، توسعه‌دهنده فنلاندی سری بازی‌های پرندگان خشمگین (Angry Birds) باشد.
 
 
بر اساس گزارشی که سایت وال استریت ژورنال منتشر کرده است، به استناد به افرادی که از این شرایط و اخبار آگاه هستند، هلدینگ سگا سامی (Sega Sammy Holdings) در حال مذاکره برای خرید استودیو راویو در قراردادی به ارزش حدود ۱ میلیارد دلار است.
 
این گزارش حاکی از آن است که تا زمانی که مذاکرات شکست‌نخورده و به هر دلیلی به پایان نرسد، توافق ممکن است در عرض چند روز انجام شود. استودیو راویو پیش از این هدف خرید برای شرکت Playtika، یک توسعه‌دهنده موبایل، قرار گرفته بود. این شرکت در ماه ژانویه اعلام کرد که پیشنهادی را برای تصاحب راویو به قیمت ۸۱۰ میلیون دلار ارائه کرده است.
 
چند هفته بعد، استودیو راویو اعلام کرد که هیئت‌مدیره آن یک بررسی استراتژیک را آغاز کرده است و در حال وارد شدن به بحث‌های اولیه با شرکت‌های مختلف، از جمله Playtika است. با این حال، Playtika ماه گذشته اعلام کرد که مذاکراتش با راویو بدون توافق به پایان رسیده است. این یعنی این شرکت مانعی برای معامله سگا  ایجاد نمی‌کند. به این ترتیب، به نظر می‌رسد که اکنون سرنوشت استودیو راویو به گونه‌ی دیگری رقم بخورد و این استودیو توسط شرکت سگا خریداری شود.
 
 
 
در ماه های اخیر، استودیو راویو در تلاش بوده تا یک مدل تجاری راحت پیدا کند که هم بازی محبوب پرندگان خشمگین و هم بقیه بازی‌های این مجموعه را در خود جای دهد. در ماه فوریه، این استودیو اعلام کرد که نسخه اندروید بازی پرندگان خشمگین را حذف می‌کند و نام نسخه iOS را تغییر می دهد و مدعی شد که محبوبیت این بازی بسیار موفق که در سال ۲۰۰۹ عرضه شد، بر تجارت دیگر بازی‌های آن‌ تأثیر گذاشته است.
 
Shawn Buckelew از استودیو راویو در سرور دیسکورد بازی توضیح داد که محبوبیت بازی پرندگان خشمگین که قیمت آن ۰.۹۹ دلار بدون ریزتراکنش است، «تاثیر منفی» بر دیگر بازی‌های آن داشته است. او در سخنان خود گفت: «اگر آن بازی‌های دیگر بهبود پیدا نکنند و رشد نکنند، چشم‌انداز کل شرکت تغییر می‌کند. ایجاد بازی‌های جدید یا کار روی پروژه‌های جدید سخت‌تر است. من مطمئن هستم که این چیزی نیست که شما بخواهید.»
 
به هر حال با توجه به این گزارش به نظر می‌رسد که این خرید قریب‌الوقوع باشد و خرید راویو اینترتینمت توسط شرکت سگا یکی از خرید‌های بزرگی بعدی صنعت بازی‌های ویدئویی باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.