سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 22, 2023
15:54 شنبه، 2ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 144821

مک پرو اپل سیلیکون برای معرفی در مراسم خردادماه آماده نمی‌شود، احتمال معرفی سه دستگاه دیگر در WWDC

به گفته بلومبرگ، مک پرو مجهز به اپل سیلیکون برای WWDC 2023 آماده نخواهد بود و دستگاه مک استودیو جدید با نسل M3 معرفی می‌شود.
 
 
 
 
به‌تازگی، شناسه سه رایانه مک جدید به فایل پیکربندی Find My اضافه شده است که احتمال معرفی این دستگاه‌های مرموز در WWDC 2023 را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، «مارک گرمن»، گزارشگر بلومبرگ ادعا کرده که مک پرو مجهز به سیلیکون اپل در WWDC 2023 معرفی نخواهد شد.
 
همانطور که در گزارش MacRumors توضیح داده شده، سه شناسه جدید [Mac14,8، Mac14,13, و Mac14,14] در فایل Find My پیدا شده که اکنون در کنار شناسه‌های Mac14،3 و Mac14،12 قرار گرفته‌اند که به مک مینی M2 و M2 پرو مربوط می‌شود.
 
نسخه جدید مک پرو؟
 
 
به‌طور دقیق نمی‌توان گفت شناسه‌های جدید به چه محصولاتی از خانواده مک مربوط می‌شوند. همچنین این احتمال وجود دارد که شناسه‌های جدید به سه گزینه مختلف از یک محصول مربوط باشند. احتمالاً موردانتظارترین دستگاه، نسخه جدید مک پرو است که هرچند «گرمن»، خبرنگار بلومبرگ در گزارش دیگری ادعا کرده که برای معرفی در WWDC آینده آماده نخواهد بود.
 
گرمن در آخرین قسمت منتشر شده از برنامه MacRumors توضیح داد که هرچند انتظار دارد مک پرو جدید امسال عرضه شود، اما بعید به نظر می‌رسد که ماه ژوئن در کنفرانس WWDC حضور داشته باشد. او همچنین در ادامه گفت که نسل بعدی مک استودیو احتمالاً دارای تراشه‌های سری M2 نخواهد بود و اپل برای جلوگیری از کاهش فروش مک پرو جدید، تصمیم گرفته به‌روزرسانی مک استودیو را تا نسل M3 به تعویق بیندازد.
 
بلومبرگ همچنین هفته گذشته گفته بود که اپل قصد دارد در WWDC 2023 از مک‌بوک‌های جدیدی نیز رونمایی کند. کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2023 اپل در تاریخ 5 ژوئن (15خردادماه) برگزار می‌شود و تا تاریخ 9 ژوئن (19 خردادماه) ادامه خواهد داشت. علاوه بر محصولات سخت‌افزاری، در این رویداد از جدیدترین سیستم‌عامل‌های اپل شامل iOS 17 به‌همراه iPadOS 17، سیستم‌عامل‌های tvOS 17 و WatchOS 10 و همچنین macOS 14 رونمایی خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.