سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 24, 2023
14:16 دوشنبه، 4ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 144844

ظاهراً چندین رقیب برای کنسول دستی Steam Deck با تراشه‌های AMD در حال ساخت هستند

در گزارش‌هایی که به‌تازگی منتشر شده، به وجود چندین رقیب دیگر برای Steam Deck اشاره شده که از پردازنده‌های AMD بهره می‌برند.
 
 
 
 
احتمالاً نام Steam Deck، کنسول بازی دستی شرکت Valve را شنیده باشید که در چند وقت گذشته توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. در همین حال، ایسوس نیز ماه گذشته از ROG Ally، به‌عنوان رقیب استیم دک رونمایی کرده بود و اکنون گفته می‌شود که حداقل چهار دستگاه مشابه دیگر در ساخت دارد.
 
ایسوس اشاره می‌کند که ROG Ally اولین دستگاه دستی پس از Steam Deck خواهد بود که از یک قطعه شخصی‌سازی شده برای دستگاه‌های قابل‌حمل بهره می‌برد. همین امر باعث شده تا در برخی گزارش‌ها اشاره شود که این دستگاه به چیپ اختصاصی Ryzen Z1 شرکت AMD مجهز می‌شود. با این حال، ظاهراً چندین رقیب دیگر نیز برای کنسول دستی استیم دک در دست ساخت است.
 
رقبای کنسول دستی Steam Deck
طبق گزارش‌هایی که اکنون براساس داده‌های گیک‌بنچ منتشر شده، ایسوس احتمالاً در دستگاه خود از دو تراشه استفاده می‌کند: یک Ryzen Z1 شش هسته‌ای، 12 رشته‌ای با دو واحد محاسباتی گرافیکی RDNA 3 و یک تراشه هشت هسته‌ای و 16 رشته‌ای Ryzen Z1 Extreme با شش واحد محاسباتی گرافیکی RNDA3 که می‌تواند عملکرد و مصرف انرژی بالاتری را به آن ارائه کند.
 
در ادامه این گزارش توضیح داده شده که یک دستگاه ROG Ally معرفی نشده دیگر نیز در دست ساخت است که از تراشه 3.3 گیگاهرتزی Ryzen 7 7840U و گرافیک Radeon 780M که انتظار می‌رود کاملاً مشابه Z1 Extreme باشد نیز در دست ساخت است.
 
نکته قابل توجه دیگر اینکه ظاهراً تراشه Ryzen 7 7840U به‌طور اختصاصی برای ایسوس ساخته نشده است، زیرا طبق شایعات و گزارش‌های مختلف، دستگاه‌های بازی دیگری از جمله Aokzoe A1 Pro، دستگاه معرفی نشده Ayaneo 2S و GPD Win Mini نیز از آن بهره خواهند برد.
 
با این حال، هنوز درباره این دستگاه‌ها اطلاعات خاصی منتشر نشده و همچنین با توجه به اینکه این گزارش براساس داده‌های بنچمارک گیک‌بنچ منتشر شده، باید منتظر ارائه اخبار و گزارش‌های رسمی بیشتری باشیم. اخیراً زمان عرضه نسخه جهانی کنسول بازی دستی ROG Ally توسط ایسوس اعلام شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.