باندپهن

باندپهن ثابت

April 26, 2023
16:41 چهارشنبه، 6ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 144906

زارعیان اعلام کرد: تجاری سازی الزام کنونی کسب و کار مخابرات است

معاون تجاری و خدمات مشتریان در همایش توسعه کسب و کار مخابرات ایران در اصفهان که امروز سه شنبه ۵ اردیبهشت برگزار شد، گفت: اکنون حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات حوزه رقابت لحظه ای و بر اساس نوآوری و عدم تکرار است و فروش با فرایندهای جدید و ساده سازی شده صورت می گیرد، بنابراین کسب و کارخود را براین اساس باید تجاری و متحول کنیم.
 
 
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان ضمن بیان این مطلب در همایش کسب و کار شرکت مخابرات ایران، به رقابت غیر حیطه بندی شده ( بزرگ – کوچک، بزرگ – بزرگ ) بازار ارتباطی امروز اشاره کرد و گفت: وجود شرکت های ارتباطی و مخابراتی در کشور با کمترین هزینه در این رقابت، فضا کسب و کار را تغییر داده، الزام بازار ما را به این مسیر رهنمون می سازد، باید این موضوع را بدانیم و درک کنیم تا با برنامه ریزی دقیق تر به نیازهای مشتریان پاسخ دهیم.
 
وی افزود: مشتریان هدف شرکت مخابرات ایران، کسب و کارهایی هستند که به دنبال بهبود سازمانی از طریق توجه به فناوری های نوین موجود در خارج از مرزهای سازمانی خود بوده و با معیارهای تعیین شده توسط شرکت مخابرات ایران تطابق داشته باشد.
 
معاون تجاری و خدمات مشتریان با اشاره به ورود استارتاپ های داخلی و تاثیر بر بازارهای سنتی گفت: ورود اسنپ و دگرگونی سیستم حمل و نقل مثال خوبی بر این امر است.
 
تاکید بر فراگیر بودن حوزه کسب و کار
زارعیان با تاکید بر فراگیر بودن حوزه کسب و کار و اینکه همه حوزه های مخابرات باید در توسعه و رونق کسب وکار همکاری داشته باشند، اظهارداشت: حوز تجاری تنها ۲۵ درصد از شاخص های عملکردی را در این زمینه بر عهده دارد و ۷۵ درصد از شاخص ها مربوط به حوزه های شبکه، IT، راهبرد و کسب وکار، مالی، زنجیر تامین، حقوقی و روابط‌عمومی می باشد که انشالله با کمک و هماهنگی همه به اهداف ترسیم شده برسیم.
 
وی یکی از ویژگی های خوب عملکردی شرکت های دانش بنیان و استارت آپ را سادگی و بدون تشریفات بودن خواند واظهارداشت: برگزاری رویدادهایی از این دست می تواند آغاز همکاری های خوب و حرکت به سوی تحول و نوآوری در عرصه ارتباطات باشد.
 
مدیریت سفر و تجربه مشتری
معاون تجاری و خدمات مشتریان با تشریح سفر مشتری، مراحل آن ( آگاهی، توجه و تامل، ارزیابی، خرید و استفاده) و انواع تجارب مشتری گفت: در این حوزه بحث ۷P مطرح است و تمام همکاران باید درگیر این موضوع شوند و از اولین لحظات ورود مشتری به شرکت تا پایان تجربه، سفر و تجربه مشتری باید رضایت آمیز باشد.
 
وی با اشاره به پاسخگویی به نیاز مشتریان بر اساس مدیریت سفر مشتری گفت: برای پاسخ به نیاز های مشتریان هدف، به ابزار قابل کنترل و عملیاتی نیاز داریم که با هماهنگ کردن آنها می توانیم علاوه بر اینکه بازار و مشتری و تمامی فرآیندهای مربوط به آن را از دیدگاه شرکت مد نظر داشته باشیم از دریچه دید مشتری نیز آن را مورد توجه قرار دهیم.
 
زارعیان با اشاره به سرعت جهت گیری جهانی به سمت دیجیتالی شده بر ضرورت تغییر نگاه در این بخش تاکید داشت وتصریح کرد: فعالیت های خوبی در بخش زیر ساختی انجام شده است و رتبه خوبی در حوزه زیر ساخت داریم ولی در کاربرد و مهارت باید تقویت شویم.
 
وی افزود: ساده سازی فرایندها، سامان دهی کانال های حضوری، آموزش هدفمند کارکنان، سامان دهی و به روزرسانی پرتال، راه اندازی برندشاپ و فراهم کردن بستر سرویس دهی یکپارچه از جمله موضوعات مهمی است که باید به آن توجه داشت.
 
معاون تجاری و خدمات مشتریان ارائه سرویس مناسب به همراه کسب درآمد خوب را هنر دانست و گفت: ایجاد تجربه خوب در مشتری و پاسخ به نیاز مشتری از خدمات مهم تجاری است. در حوزه تجاری باید به سراغ مشتری رفت و تحلیل داشت.
 
وی گفت: نقش مهم مشتریان تجاری را در نظر بگیرید و علاوه بر سرویس دهی به تمام مشتریان، توجه ویژه ای برای مشتریان تجاری ها داشته باشید و نیازهای جدید برای شان ایجاد کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.