فناوری اطلاعات

April 29, 2023
11:51 شنبه، 9ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 144920

ChatGPT به قابلیتی برای جلوگیری از ذخیره‌سازی سابقه چت‌ها مجهز شد

OpenAI قابلیت جدیدی را به ChatGPT اضافه کرده است که اجازه می‌دهد کاربران مانع از ذخیره‌سازی چت‌ها و استفاده از داده‌های خود شوند.
 
شرکت OpenAI حالا به شما اجازه می‌دهد تا درصورت تمایل سابقه گفت‌وگو با چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT را غیرفعال کنید. با این کار این نرم‌افزار دیگر مکالمات قبلی شما را ذخیره نمی‌کند و از آن‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده نخواهد کرد.
 
به گزارش رویترز، در قابلیت جدیدی که برای ChatGPT در نظر گرفته شده است، OpenAI حداکثر تا 30 روز مکالمات شما را نگه می‌دارد تا آن‌ها را پیش از حذف دائمی برای مقابله با سوءاستفاده بررسی کند. این شرکت می‌گوید فعال‌سازی این ویژگی تغییری روی مکالمات قبلی ایجاد نمی‌کند، درنتیجه مکالمات قبلی احتمالاً همچنان برای آموزش مدل‌های این شرکت استفاده خواهند شد.
 
برای تغییر تنظیمات ChatGPT کافیست وارد حساب کاربری خود شوید و روی منوی سه‌نقطه‌ای که در گوشه سمت چپ صفحه وجود دارد، کلیک کنید. سپس به بخش Settings > Show بروید و گزینه Chat History & Training را در حالت خاموش قرار دهید. همچنین می‌توانید از طریق گزینه Export Data داده‌های مربوط به گفت‌وگوهای قبلی خود را دانلود کنید.
 
 
پلن جدید ChatGPT Business در راه است
با انجام این کار متوجه خواهید شد که چت‌های جدید شما دیگر در نوار سمت چپ ذخیره نمی‌شوند و قابل دستیابی نخواهند بود. OpenAI همچنین درحال کار روی قابلیتی است که امکان ذخیره‌سازی سابقه چت‌ها را فراهم می‌کند، اما جلوی استفاده از این اطلاعات در آموزش مدل‌های هوش مصنوعی را می‌گیرد. البته این ویژگی فقط برای مشترکان پلن جدید ChatGPT Business در دسترس خواهد بود.
 
این پلن در کنار ChatGPT Plus که با قیمت ماهانه 20 دلار عرضه شده است، به‌طور خاص کاربران حرفه‌ای را هدف قرار می‌دهد که می‌خواهند کنترل بیشتری روی داده‌های خود داشته باشند و البته کاربران مصرفی خود را هم مدیریت کنند. این پلن در طول ماه‌های آینده عرضه می‌شود.
 
این تغییر در شرایطی رخ داده است که سخت‌گیری‌ها علیه ChatGPT رو به افزایش است. ایتالیا چند هفته پیش دسترسی به این چت‌بات را به‌خاطر نقض احتمالی حریم خصوصی در پردازش داده‌های کاربران مسدود کرده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.