سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

April 29, 2023
16:37 شنبه، 9ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 144936

مایکروسافت ابزار طراحی هوش مصنوعی Designer را به‌صورت پیش‌نمایش منتشر کرد

Designer یک برنامه تحت وب شبیه به Canva است که می‌تواند طرح‌هایی برای ارائه‌ها، پوسترها، کارت‌پستا‌ل‌های دیجیتال، دعوت‌نامه‌ها و موارد دیگر ایجاد کند.
 
 
 
 
مایکروسافت که سال گذشته از ابزار طراحی مبتنی بر هوش مصنوعی جدیدی با نام Microsoft Designer رونمایی کرده بود، اکنون نسخه پیش‌نمایش عمومی این برنامه را با مجموعه گسترده‌ای از ویژگی‌ها راه‌اندازی کرده است.
 
Designer یک برنامه تحت وب شبیه به Canva است که می‌تواند طرح‌هایی برای ارائه‌ها، پوسترها، کارت‌پستا‌ل‌های دیجیتال، دعوت‌نامه‌ها و موارد دیگر ایجاد کند تا از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های دیگر استفاده کرد. این برنامه از محتوای ایجادشده توسط کاربر و DALL-E 2، هوش مصنوعی متن به تصویر شرکت OpenAI برای ساخت طرح‌ها استفاده می‌کند.
 
ویژگی‌های ابزار هوش مصنوعی مایکروسافت Designer
 
 
طبق گزارش TechCrunch، این ابزار می‌تواند کپشن‌ها و هشتگ‌های نوشتاری مرتبط با پست‌های شبکه‌های اجتماعی را ایجاد کند و همچنین چندین پیشنهاد را به کاربران ارائه کند که بتوانند گزینه موردنظر خود را از بین آن‌ها انتخاب کنند. این ابزار همچنین می‌تواند با کمک هوش مصنوعی، تصاویر متحرک، با پس‌زمینه و متن متحرک ایجاد کند.
 
«برایان روگنیر»، مدیر کل بخش مصرف‌کننده مایکروسافت 365، در پست جدید وبلاگ این شرکت توضیح می‌دهد:
 
«از ماه اکتبر، مدل‌های هوش مصنوعی به‌طور پیوسته بهبود یافته‌اند و ما تلاش کرده‌ایم تا این قابلیت‌های قدرتمند را از طریق Designer به روش‌های لذت‌بخش‌تری ارائه کنیم و درعین‌حال شما کنترل خودتان را داشته باشید.»
 
مایکروسافت می‌گوید که Designer در آینده، ویژگی‌های ویرایشی بیشتری دریافت خواهد کرد، ازجمله توانایی قراردادن یک شیء در یک نقطه خاص و تکمیل‌کردن خودکار اطراف یک تصویر. ویژگی‌های دیگری ازجمله «پاک‌کردن» و «جایگزینی پس‌زمینه» نیز به کاربران اجازه می‌دهد تا اشیا، افراد یا سایر موارد موجود در پس‌زمینه تصاویر را حذف یا اصلاح کنند.
 
غول ردموندی توضیح می‌دهد که Designer در طول دوره پیش‌نمایش رایگان باقی خواهد ماند و از طریق وب‌سایت آن و همچنین نوار کناری مرورگر اج قابل‌دسترس است. زمانی که این برنامه به‌طور کلی در دسترس کاربران قرار بگیرد، بخشی از اشتراک‌های شخصی و خانوادگی Microsoft 365 خواهد بود و برای افراد غیرمشترک نیز دارای قابلیت‌های رایگانی خواهد بود، هرچند توضیح بیشتری در این رابطه ارائه نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.