5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

مخابرات فضایی

April 30, 2023
7:30 یکشنبه، 10ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 144939

شراکت اپراتور راجرز کانادا با اسپیس‌ایکس و Lynk Global برای ارائه 4G و 5G ماهواره‌ای!

Rogers-Communications-Inc.-headquarters-768x574.jpg
 
ICTna.ir – اپراتور تلفن همراه کانادایی راجرز شراکتش با SpaceX و Lynk Global را برای ارائه پوشش ماهواره ای خدمات 4G و 5G بر روی گوشی های عادی تلفن همراه، در سراسر کشور کانادا را افشا کرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تونی استافیری، مدیرعامل راجرز، روز چهارشنبه این همکاری را رسما اعلام کرد. وی گفت که هدف از این توافق تضمین این است که کانادایی ها در مناطقی فراتر از محدودیت های شبکه های بی سیم سنتی متصل بمانند.
 
شرکتهای اسپیس ایکس، راجرز و Lynk Global خدماتی را برای اتصال تلفن های 5G و 4G در مکان های دورافتاده و راه های روستایی ارائه خواهند کرد. سرویس Lynk Global با ارسال پیامک شروع می‌شود و با تماس صوتی و اینترنت گسترش می‌یابد تا به همه کانادایی‌ها کمک کند تا با تلفن‌های هوشمند 5G و 4G به خدمات امداد اضطراری 911 دسترسی داشته باشند.
 
از طریق اسپیس ایکس، فناوری ماهواره به تلفن های موبایل عادی در کانادا از ماهواره های استارلینک در مدار پایین زمین و طیف بی سیم ملی راجرز ارائه خواهد شد. مشارکت راجرز و اسپیس ایکس با پوشش ماهواره‌ای برای تبادل پیامک آغاز خواهد شد و در نهایت تماس صوتی و اینترنت همراه را در دورافتاده‌ترین مناطق، پارک‌های ملی و راههای روستایی کانادا ارائه خواهد کرد.
 
 
shutterstock_2116912352.jpg
 
مدیرعامل راجرز در این خصوص گفت: "راجرز به عنوان بزرگترین سرمایه گذار کشور در طیف 5G با دارا بودن بزرگترین شبکه 5G کانادا، مفتخر است که با SpaceX همکاری می کند تا پوشش بی سیم را از ساحل به ساحل گسترش دهد تا کانادایی ها را همیشه متصل نگه دارد. در آینده، این سرمایه‌گذاری‌ها اتصال بی‌سیم، از جمله دسترسی به تلفن اضطراری 911، را حتی به دورافتاده‌ترین مناطق ارائه خواهد کرد".
 
راجرز تصریح کرده زمانی این خدمات که به صورت تجاری در دسترس قرار گیرد، پوشش ماهواره به تلفن با همه تلفن های هوشمند 5G و 4G عادی کار خواهد کرد.
 
Starlink یک منظومه ماهواره ای اینترنت ماهواره ای است که توسط SpaceX اداره می شود و پوشش دسترسی ماهواره ای به اینترنت را برای بیش از 53 کشور فراهم می کند.
 
همچنین راجرز اعلام کرد که متعهد به بهبود امنیت عمومی در سراسر شبکه ملی خود است.
 
این برنامه شامل وعده ارائه خدمات بی سیم و دسترسی به تلفن اضطراری 911 در سراسر سیستم متروی تورنتو برای کاربران TTC است. در اوایل ماه،راجرز اعلام کرد که برای خرید شرکت کانادایی BAI Communications که از سال 2012 حقوق انحصاری ساخت شبکه بی سیم TTC را در اختیار دارد، به توافق رسیده است .
 
سخنگوی راجرز گفت: شبکه فیبر و تجهیزات رادیویی برای افزودن ظرفیت سلولی 5G به TTC مورد نیاز است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.