فناوری اطلاعات

May 1, 2023
13:19 دوشنبه، 11ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145002

موسس علی‌بابا استاد دانشگاه توکیو شد

جک ما، یکی از موسسان غول تجارت الکترونیکی چینی علی‌بابا، به عنوان استاد مدعو به کالج توکیوی دانشگاه توکیو پیوست.
 
دانشگاه توکیو در بیانیه‌ای اعلام کرد جک ما در تولید غذا و کشاورزی پایدار، تحقیقاتی انجام خواهد داد. جک ما که ریاست سازمان بشردوستانه "جک ما فوندیشن" را هم برعهده دارد، تجربه غنی و دانش پیشگام خود در زمینه کارآفرینی، مدیریت شرکتی و نوآوری را با دانشجویان و دانشکده به اشتراک خواهد گذاشت.
 
علی بابا در موج سرکوب شرکتهای فناوری و اینترنتی، زیر ذره بین رگولاتورهای چینی قرار گرفت و مقامات چینی در سال ۲۰۲۰، مانع عرضه اولیه عمومی سهام گروه آنت شدند که شرکت مالی وابسته به علی بابا است.
 
تحولات مذکور پس از آن روی داد که جک ما در سخنانی در شانگهای، از رگولاتورها و سیستم مالی چین انتقاد کرد. جک ما در چند سال گذشته، دور از توجه عمومی ماند و  به سفرهای خارجی رفت اما سرانجام، به چین بازگشت.
 
دانشگاه توکیو اعلام کرد انتصاب جک ما، از دوشنبه آغاز شد و تا پایان اکتبر ادامه پیدا می‌کند.
 
کالج توکیو که در سال ۲۰۱۹ تاسیس شد، دانشگاه توکیو را به محققان و موسسات خارجی از جمله کالج دو فرانس مرتبط می‌کند. تحقیقات این موسسه بر موضوعاتی مانند انقلاب دیجیتالی، نگاه به ژاپن از داخل و خارج، علوم انسانی در سال ۲۰۵۰ و ارزش زندگی متمرکز است.
 
جک ما، گروه علی‌بابا را در دهه ۱۹۹۰ تاسیس کرد و زمانی، ثروتمندترین مرد چین بود.
 
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، او در ژاپن به عنوان دوست ماسایوشی سون، موسس و مدیرعامل گروه سافت بانک، شناخته شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.