سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 2, 2023
10:27 سه شنبه، 12ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145026

تلویزیون گیمینگ X90L سونی با وضوح 4K، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و HDMI 2.1 معرفی شد

سونی تلویزیون گیمینگ جدید خود موسوم‌ به X90L را به‌طور خاص برای کنسول پلی‌استیشن ۵ بهینه‌سازی کرده است.
 
 
 
 
تلویزیون گیمینگ سونی X90L با قابلیت‌های جذاب معرفی شد. این محصول به مجموعه‌ی تلویزیون‌های رده‌بالای غول فناوری ژاپنی که سال جاری معرفی شده‌اند می‌پیوندد. تلویزیون مذکور از وضوح 4K بهره می‌برد و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. X90L در مدل ۵۵ اینچی، ۶۵ اینچی، ۷۵ اینچی و ۹۸ اینچی روانه‌ی بازار خواهد شد و به‌گفته‌ی سونی برای اجرای بازی‌های پلی‌استیشن‌ ۵ بهینه‌سازی شده است.
 
تلویزیون گیمینگ X90L سونی از دو درگاه HDMI 2.1 بهره می‌برد و از نرخ نوسازی متغیر نیز پشتیبانی می‌کند. این محصول قابلیت‌هایی برای بهینه‌سازی تنظیمات و تقویت عملکرد بازی ارائه می‌دهد که ازجمله می‌توان به ابزار تنظیم تعادل رنگ مشکی، نرخ نوسازی متغیر، کاهش تاری حرکت و غیره اشاره کرد. این تلویزیون هنگام اجرای بازی وضوح بسیار خوبی ارائه می‌دهد و تاری صفحه را در صحنه‌های مختلف از بین می‌برد.
 
به گزارش گیزموچاینا، سونی X90L از سیستم نقشه‌برداری خودکار HDR بهره می‌برد و حالت مخصوصی برای نمایش بهتر محتوا براساس نوع آن ارائه می‌دهد. کنسول پلی‌استیشن ۵ سونی می‌تواند X90L را شناسایی و بهترین تنظیمات HDR را به‌طور خودکار اعمال کند. این تلویزیون جذاب محتوای پلی‌استیشن ۵ را به‌طور خودکار تشخیص می‌دهد و بهترین حالت تصویر را مطابق آن انتخاب می‌کند.
 
تلویزیون‌ X90L علاوه‌بر قابلیت‌های گیمینگ و سازگاری با PS5، با سایر کنسول‌های بازی نیز قابل استفاده است و نرخ‌ نوسازی عالی و فناوری‌های بهبود تصویر، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای گیمرها به‌ ارمغان می‌آورد.
 
مدل ۵۵ اینچی تلویزیون سونی X90L در چین با قیمت ۷۴۹۹ یوان (حدود ۱۰۸۵ دلار) به‌ فروش می‌رسد. مدل ۶۵ اینچی این محصول با قیمت ۱۳۰۲ دلار و مدل ۷۵ اینچی آن با قیمت ۱۸۸۱ دلار عرضه می‌شود. درنهایت مدل ۹۸ اینچی تلویزیون گیمینگ جدید سونی با قیمت ۵۷۸۷ دلار دردسترس مشتریان است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.