فناوری اطلاعات

May 3, 2023
17:11 چهارشنبه، 13ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145083

ساترا قصد دارد برنامه‌های مشترک با VODها تولید کند

بنابر اعلام رئیس صداوسیما، این پیشنهاد همکاری در راستای سیاست‌های حمایتی این سازمان از VODهاست.
 
 
 
 
رئیس سازمان صداوسیما برای تولید برنامه‌های مشارکتی با تولیدکنندگان شبکه نمایش خانگی و حتی خرید رایت برخی از این برنامه‌ها اعلام آمادگی کرد.
 
به گزارش روابط عمومی ساترا، «پیمان جبلی»، رئیس صدا‌وسیما، در جلسه معارفه اعضای جدید شوراهای صدور مجوز تولید و انتشار ساترا، به سیاست‌های حمایتی صداوسیما از پلتفرم‌های نمایش محتوا در فضای مجازی اشاره کرد و گفت:
 
«آماده تولید برنامه‌های مشارکتی با تولیدکنندگان شبکه نمایش خانگی هستیم و درصورت تأیید ارزیابان سازمان، امکان پخش تیزر این دست تولیدات و حتی خرید رایت آن‌ها وجود دارد.»
 
جبلی بر استفاده از تجربیات دیگر کشورها درزمینه ساماندهی و تنظیم‌گری فضای مجازی تأکید کرد و اظهار داشت حوزه بین‌الملل ساترا باید تقویت شود، با کشورهای اسلامی منطقه و کشورهای اروپایی تعامل داشته باشد و از تجربه و ظرفیت‌های متقابل استفاده کند.
 
 
وی با استقبال از برگزاری نمایشگاه «رصتا» و تشکیل مجمع رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر ایران گفت برگزاری نمایشگاه «رصتا» در دوره اول، رویداد خوب و قابل‌قبولی بود که بایستی ادامه داشته باشد و توسعه یابد.
 
درحالی رئیس صداوسیما از تشکیل مجمع رصتا استقبال می‌کند که انجمن صنفی VODها و برخی از فعالین این حوزه صراحتاً مخالفت خود با تشکیل این مجمع را اعلام کرده‌اند.
 
در ادامه این جلسه، اعضای شوراهای صدور مجوز تولید و انتشار ساترا معرفی شدند. «سعید مقیسه» رئیس ساترا (عضو حقوقی، رئیس شورا)، «محمد حسام‌پور» معاون پایش و نظارت ساترا (عضو حقوقی – دبیر شورا)، «فرشاد مهدی‌پور» نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مهدی آذرپندار» نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت ارشاد، معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما یا نماینده او، رئیس مرکز طرح و برنامه صداوسیما یا نماینده او، معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا، «محسن مهاجرانی»، «علی‌اصغر پورمحمدی»، «محمدرضا جعفری‌جلوه»، «پرویز شیخ‌طادی» و «امین صدیقی» اعضای شورای صدور مجوز تولید هستند.
 
«علی‌اصغر پورمحمدی»، رئیس ساترا، «علیرضا پاشایی» نماینده قوه قضاییه، «محمد هاشمی» نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمدحسین ایمانی خوشخو» نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده مجمع رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران، «محمد حسام‌پور» معاون پایش و نظارت ساترا، «محمدرضا جعفری‌جلوه»، «عبدالکریم خیامی»، «محسن مهاجرانی»، «حسین کرمی»، «جواد شیخ اکبری» و «کمیل قیدرلو» اعضای شورای صدور مجوز انتشار هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.