تلفن همراه

گوشی

May 6, 2023
15:59 شنبه، 16ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145125

گوگل: پیش از خواب از گوشی خود استفاده نکنید

گوگل نکاتی برای افزایش کیفیت خواب و حفظ سلامت ارائه داده است.
گوشی‌های هوشمند به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما تبدیل شده‌اند. این دستگاه‌ها روش ارتباط، کار و حتی معاشرت انسان‌ها را تغییر داده‌اند. استفاده‌ی مداوم از گوشی می‌تواند تأثیرات منفی مختلفی بر فعالیت بدن داشته باشند و به‌عنوان مثال استرس و اضطراب را افزایش دهد. گوگل از این موضوع به‌خوبی اطلاع دارد و به‌همین‌دلیل پیشنهادهایی برای استفاده‌ی سالم‌تر و آگاهانه‌تر از گوشی‌های هوشمند ارائه داده است.
 
 
گوگل به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی مسئولیت اجتماعی خود، قابلیت Digital Wellbeing را روی دستگاه‌های اندروید که به گواهی گوگل‌پلی نیاز دارند، اجباری کرده است. این ویژگی طیف وسیعی از ابزارها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا به مدیریت زندگی دیجیتال آن‌ها کمک کند. به‌عنوان مثال این قابلیت به شما اجازه می‌دهد زمان‌سنج‌هایی برای برنامه‌ها تنظیم و میزان استفاده از آن‌ها را محدود کنید. علاوه‌براین می‌توان زمان قطع ارتباط با دستگاه‌های خود را برنامه‌ریزی کرده و حتی زمان روشن بودن صفحه‌نمایش، گوشی را برای درک بهتر عادت‌های خود ردیابی کنید.
 
گوگل همچنین ابزارهایی برای قطع ارتباطات معرفی کرده است. این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند از دستگاه خود جدا شده و برای مدتی هم که شده، بدون گوشی هوشمند به زندگی ادامه دهید. به‌عنوان مثال این شرکت قابلیتی را به‌ نام Wind Down توسعه داده است که نمایشگر دستگاه شما را به‌مرور به رنگ خاکستری تبدیل می‌کند و قبل از خواب حالت Do Not Disturb (مزاحم نشوید) را در حالت فعال قرار می‌دهد. این ویژگی‌ها به افزایش آرامش و تجربه خواب بهتر کمک می‌کنند.
 
علاوه‌براین، گوگل از هوش مصنوعی برای کمک به کاربران و مدیریت مؤثرتر زندگی دیجیتال آن‌ها بهره می‌برد. به‌عنوان مثال این شرکت قابلیتی به‌نام Google Duplex را معرفی کرده است که از طرف کاربر تماس برقرار کرده و قرار ملاقات‌های او را تنظیم می‌کند. این ویژگی به صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کند و استرس مدیریت برنامه‌های کاری را کاهش می‌دهد.
 
به گزارش گیزچاینا، گوگل اخیراً سه نکته‌ در وبلاگ محبوب خود موسوم‌ به The Keyword به‌ اشتراک گذاشته است تا به کاربران کمک کند از اضطراب دور شوند و سلامت روانی خود را بهبود دهند. اولین نکته این است که کمتر با گوشی خود کار کنید. با این‌ کار می‌توان استرس را کاهش داد و از زمان خود بهتر استفاده کرد. این موضوع اهمیت دارد که هنگام خواب، گوشی هوشمندتان را کنار بگذارید.
 
نکته‌ی دوم، بهبود کیفیت خواب است که ارتباط بسیار نزدیکی با استرس دارد. گوگل توصیه می‌کند برای انجام این‌ کار، ارتباط خود را با دستگاه‌ قطع و روال‌ خواب را تنظیم کنید. به‌عنوان مثال هرشب سر ساعت خاصی به رخت‌خواب بروید و چند دقیقه قبل‌ از خواب، دستگاه‌های خود را خاموش کرده و به استراحت بپردازید.
 
گوگل همچنین توصیه می‌کند کمتر از دستگاه‌هایی مثل گوشی هوشمند استفاده کنید. نور آبی نمایشگر این دستگاه‌ها می‌تواند باعث بروز مشکلات خواب شود. از طرفی دور بودن از ایمیل‌ها و رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به کاهش سطح استرس و اضطراب کمک کند.
 
کارشناسان گوگل می‌گویند استرس بخشی عادی از زندگی ما است و گاهی اوقات در محیط مدرن بسیار چالش‌برانگیز می‌شود، اما همه باید یاد بگیریم نشانه‌های چنین استرس‌هایی را تشخیص دهیم و از خود بهتر مراقبت کنیم. ما می‌توانیم با خودشناسی بهتر و مدیریت استرس، فشارهای ناشی از این پدیده را کاهش دهیم.
 
به‌طور کلی گوگل کاربران را به استفاده‌ی سالم‌تر و آگاهانه‌تر از گوشی‌های هوشمند تشویق می‌کند. این شرکت امیداور است با ارائه‌ی قابلیت‌های مرتبط با مدیریت سلامت کاربران به آن‌ها کمک کند زندگی متعادل‌تر و سالم‌تری را تجربه کنند. اگر می‌خواهید سطح استرس شما کاهش یابد، سلامت روانی بهتری داشته باشید و علاوه‌براین خواب بهتری را تجربه کنید، قطع ارتباط با دستگاه‌هایی مثل گوشی‌های هوشمند بسیار اهمیت دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.