سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

May 6, 2023
16:11 شنبه، 16ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145127

مایکروسافت تست چت‌بات هوش مصنوعی Bing AI را آغاز کرد

تقریبا سه ماه پیش، مایکروسافت از موتور سرچ ارتقایافته مجهز به هوش مصنوعی خود موسوم به Bing AI رونمایی کرد و حالا امکان استفاده آزمایشی از این سرویس برای کاربران فراهم شده است. به گفته مایکروسافت، کاربران برای تست این چت‌بات مجهز به هوش مصنوعی باید از طریق مرورگر اج در بینگ، وارد حساب کاربری خود شوند.
 
 
 
این شرکت برای این چت‌بات خود که از ChatGPT۴ تغذیه می‌شود، چند قابلیت جدید را نیز طراحی و اضافه کرده است. برای مثال، این ابزار قادر است برای سرچ‌های کاربران، فراتر از پاسخ‌های متنی صرف را ارائه دهد. قابلیت Bing Image Creator که از DALL-E برای ایجاد تصاویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی بهره می‌گیرد، اکنون بیش از ۱۰۰ زبان را پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت همچنین اعلام کرد که در حال کار روی قابلیتی جدید است که به کاربر اجازه می‌دهد تصاویر را برای جست‌وجوی محتوایی خاص آپلود کند. برای مثال، می‌توان از بینگ خواست سرویس مبلمانی را جست‌وجو کند که با یک قفسه کتاب منحصربه فرد در خانه، مطابقت داشته باشد. همچنین تاریخچه مکالمات نیز در این چت‌بات ذخیره خواهد شد و کاربر می‌تواند در هر زمان که بخواهد مکالمات قبلی خود را ادامه دهد. مایکروسافت همچنین سعی دارد تجربه کاربری را بهینه‌تر کند؛ به‌طوری که وقتی کاربر روی لینکی از نتایج چت کلیک می‌کند، مکالمات وی برای ارجاع آسان‌تر به نوار کناری اج منتقل شود.
 
با آغاز تست این چت‌بات، به زودی شاهد پیشرفت‌هایی در به‌کارگیری هوش مصنوعی در بینگ خواهیم بود و نتایج آن را در اپلیکیشن‌های مایکروسافت آفیس نیز مشاهده خواهیم کرد. این شرکت می‌گوید که در حال کار روی قابلیتی برای انتقال محتوا از چت‌های قبلی به مکالمات فعلی کاربران است و به زودی قابلیت‌های اشتراک‌گذاری و اکسپورت نیز اضافه خواهند شد. همچنین خلاصه‌برداری ارتقایافته نیز می‌تواند برای آنهایی که مدام با فایل‌های پی‌دی‌اف حجیم و مطالب طولانی وب‌سایت‌ها مشکل دارند، قابلیتی کاربردی باشد. همان‌طور که انتظار می‌رود، مایکروسافت قصد دارد چت‌بات هوش مصنوعی بینگ را به یک پلتفرم کلیدی تبدیل کند. این شرکت همچنین در تدارک ارائه پلاگین‌های شخص ثالث برای انجام کارهای مختلف در این پلتفرم است. البته مرورگر اج نیز از این پیشرفت‌ها بی‌نصیب نخواهد بود و به گفته مایکروسافت، از هوش مصنوعی Bing AI تغذیه خواهد شد. همچنین طراحی ظاهری این مرورگر نیز تغییر خواهد کرد و از رابطی شفاف‌تر با گوشی‌هایی گرد بهره‌مند خواهد شد. گفتنی است مایکروسافت در اواخر ماه جاری میلادی، کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد خود را پیش‌رو دارد و قطعا در این رویداد، جزئیات بیشتری درباره این ابزار هوش مصنوعی و تصمیماتی که برای آینده آن دارد، اعلام خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.