May 6, 2023
17:37 شنبه، 16ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145139

وعده بزرگ مدیرعامل اپل: هوش مصنوعی را «متفکرانه» به محصولاتمان اضافه می‌کنیم

مدیرعامل اپل در کنفرانس مالی این شرکت گفت هوش مصنوعی پتانسیل زیادی دارد و اپل سال‌ها است از این فناوری استفاده می‌کند.
تیم کوک، مدیرعامل اپل، به شیوه‌ای محتاطانه اعلام کرده که نسبت‌ به سرویس‌های جدیدی که بر پایه‌ی هوش مصنوعی ساخته شده‌اند خوش‌بین است. به عقیده‌ی تیم کوک، هوش مصنوعی پتانسیل زیادی دارد اما با یک‌سری مشکلات دست‌و‌پنجه نرم می‌کند که باید رفع شوند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ،‌ تیم کوک در جدیدترین کنفرانس مالی اپل اعلام کرد که این شرکت از هوش مصنوعی در بسیاری از محصولاتش استفاده می‌کند. او در سخنانش به قابلیت تشخیص سقوط از ارتفاع در ساعت‌های سری اپل واچ اشاره کرد. تیم کوک گفت اپل قصد دارد هوش مصنوعی را به تعداد بیشتری از محصولاتش اضافه کند،‌ اما به شیوه‌ای «بسیار متفکرانه.»
 
ابزارهای هوش مصنوعی نظیر ChatGPT در ماه‌های اخیر رشد انفجاری تجربه کرده‌اند، اما همزمان انتقادات از آ‌ن‌ها بالا گرفته است چون سرویس‌های موردبحث گاهی‌اوقات عملکردی دقیق ندارند و به انتشار اطلاعات نادرست کمک می‌کنند. عده‌ای از افراد سرشناس حوزه‌ی فناوری ازجمله ایلان ماسک خواستار توقف ۶ ماهه‌ی توسعه‌ی هوش مصنوعی قدرتمند شده‌اند.
 
اپل یکی از نخستین شرکت‌های بزرگ فناوری بود که سراغ پیاده‌سازی هوش مصنوعی در محصولاتش رفت، اما میزان پیشرفت‌های این شرکت در حوزه‌ی هوش مصنوعی به اندازه‌ی رقبایی نظیر گوگل و آمازون نبوده است.
 
از طرفی، اپل به اندازه‌ی رقبایش درباره‌ی هوش مصنوعی سخن نگفته است. امروزه بسیاری از شرکت‌ها در کنفرانس‌های مطبوعاتی به این فناوری اشاره می‌کنند. تیم کوک می‌گوید با وجود تمامی این موارد، اپل در زمینه‌ی هوش مصنوعی پیشرفت کرده است.
 
مقاله‌های مرتبط
اپل با تیمی فوق سری روی پروژه‌های هوش مصنوعی کار می‌کند
کنفرانس محرمانه اپل با محوریت هوش مصنوعی؛ رقیب اصلی ChatGPT در کوپرتینو متولد می‌شود؟
اپل به دنبال «بازنگری» در روند توسعه هوش مصنوعی است
اپل در سال ۲۰۱۸ یکی از مدیران سابق گوگل را استخدام کرد تا وظیفه‌ی رهبری تمامی پروژه‌های هوش مصنوعی را برعهده بگیرد.
 
تیم کوک در کنفرانس مالی جدید اپل حاضر نشد هیچ‌گونه جزئیاتی درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی این شرکت برای استفاده از هوش مصنوعی ارائه دهد. او هرگز نام سرویس‌های هوش مصنوعی نظیر ChatGPT را به زبان نیاورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.