باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

May 7, 2023
11:54 یکشنبه، 17ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145159

آخرین آمار مشترکین اینترنت همراه و ثابت در کشور

براساس گزارش وضعیت شاخص های آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی میزان مشترکین پهن باند سیار بالاترین رشد را در میان شاخص های آماری در یکسال گذشته داشته است.
 
4058463.jpg
 
بر اساس آماری که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه داده است وضعیت ضریب نفوذ پهن باند ثابت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ۰.۷۶ درصد کاهش روبرو بوده اما در عین حال ضریب نفوذ پهن باند سیار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ۱۱.۸۱ درصد افزایش مواجه شده است.
 
همچنین ضریب نفوذ تلفن ثابت از میزان ۳۴.۹۶ به ۳۴.۵۷ در مدت یکسال گذشته (زمستان ۱۴۰۰ تا زمستان ۱۴۰۱) رسیده است که کاهش ۱.۱۲ درصدی نسبت به گذشته را نشان می‌دهد.
 
این درحالی است که ضریب نفوذ تلفن همراه از میزان ۱۶۶.۶۳ به ۱۷۵.۰۲ رسیده و رشد ۵.۰۴ درصدی را در بازه زمانی زمستان ۱۴۰۰ تا زمستان ۱۴۰۱ تجربه کرده است.
 
تعداد مشترکین تلفن همراه از زمستان ۱۴۰۰ تا نسبت به تعداد مشترکین در زمستان ۱۴۰۱ نیز رشدی ۵.۸۴ درصدی نشان می‌دهد.
 
این درحالی است که میزان مشترکین پهن باند سیار بالاترین رشد را در میان شاخص‌های آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد. این میزان از ۹۵,۸۶۹,۲۵۲ در زمستان ۱۴۰۰ به ۱۰۵,۱۸۰,۴۹۴ در زمستان ۱۴۰۱ رسیده و رشد ۹.۷۱ درصدی را نشان می‌دهد.
 
اما بر اساس آمار رگولاتوری میزان استقبال از تلفن ثابت کاهش داشته است و از میزان ۲۹,۳۸۳,۳۴۸ مشترک تلفن ثابت در زمستان ۱۴۰۰ به میزان ۲۹,۲۸۰,۳۸۳ مشترک تلفن ثابت در زمستان ۱۴۰۱ رسیده است که کاهش ۰.۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.
 
 
 
آمارهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد سال گذشته ایرانیان بیش از ۸۱ میلیارد بار مکالمه با موبایل و شبکه سیار داشته است.
 
میزان کل مکالمات شبکه سیار ۸۱,۸۰۷,۶۵۶,۹۱۱ بوده است. به این ترتیب متوسط مکالمه ماهانه به ازای هر کاربر ۱۸۴ دقیقه بوده است.
 
همچنین ایرانی‌ها در سال گذشته ۱۰۹ میلیارد پیامک رد و بدل کردند که کل پیامک‌های شبکه سیار به میزان ۱۰۹,۲۸۰,۲۶۲,۷۱۹ بوده است. به این ترتیب متوسط پیامک ماهانه به ازای هر کاربر ۲۴۶ پیامک بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.