تلفن همراه

سیستم‌عامل

May 8, 2023
13:44 دوشنبه، 18ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145191

هواوی با HarmonyOS، اندروید و iOS را در بازارهای جهانی به‌ چالش می‌کشد

منابع آگاه می‌گویند هواوی تصمیم گرفته است سیستم‌عامل HarmonyOS را برای بازارهای بین‌المللی نیز منتشر کند.
 
 
 
 
به ادعای منابع آگاه، هواوی در پی انتشار سیستم‌عامل HarmonyOS برای بازارهای جهانی است. HarmonyOS سیستم‌عاملی است که پس از تحریم‌ هواوی توسط آمریکا، توسعه داده شد. HarmonyOS را می‌توان افزون‌بر گوشی‌های هوشمند روی دستگاه‌های متنوع دیگر نیز نصب کرد.
 
هارمونی او اس سیستم‌عاملی دو ساله است و به روایت گیزچاینا، اکنون سومین سیستم‌عامل موبایلی بزرگ دنیا محسوب می‌شود. مشخص نیست که این ادعا بر اساس چه آماری مطرح شده. HarmonyOS در چین محبوبیت قابل‌توجهی دارد و زمان کوتاهی پس از انتشار عمومی، به کاربران زیادی دست پیدا کرد.
 
بزرگ‌ترین انتقادی که به HarmonyOS وارد می‌شود، شباهت‌های بسیار زیاد این سیستم‌عامل با اندروید است. برخی از کاربران می‌گویند HarmonyOS یک فورک از اندروید محسوب می‌شود اما هواوی این ادعا را رد کرده است.
 
هواوی در حال حاضر مدل‌های چینی گوشی‌هایش را با HarmonyOS و مدل‌های بین‌المللی را با رابط کاربری EMUI عرضه می‌کند، اما احتمالاً این وضعیت دچار تغییر خواهد شد. به گفته‌ی برخی منابع، عرضه‌ی دستگا‌ه‌های بین‌المللی هواوی با HarmonyOS آغاز شده است. هواوی تاکنون به‌صورت رسمی این موضوع را تأیید نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.