فناوری اطلاعات

May 10, 2023
12:37 چهارشنبه، 20ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145257

اظهار نظر دستیار ویژه پوتین درباره استقلال علمی و «اینوتکس»

دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در حوزه علم و فناوری گفت: ما باید برای تامین استقلال کارهایی را انجام دهیم که دیگران قادر به انجام آن نباشد، باید کارهای ملی ما پیشرو کشورهای دیگر باشد.
 
 
آندری فورسنکو دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در حوزه علم و فناوری در مراسم افتتاحیه اینوتکس ۲۰۲۳ گفت: همه ما متوجه اهمیت علم و فناوری در طراحی و پاسخگویی به مسایل ژئوپلتیک هستیم.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر از مسایل حاکم بر این حوزه یکی استقلال و دیگری رقابت پذیری است، گفت: در شرایط فعلی با هم بودن از اهمیت وافر برخوردار است و موجب می شود آن دو مورد استقلال و رقابت پذیری را بدست آوریم.
 
وی گفت: برای اینکه بتوانیم این ایده را محقق کنیم باید ۲ نکته را در نظر داشته باشیم، اینکه خط مشی را ما نباید از ترفندهای خارجی اخذ کنیم بلکه باید به نیازهای داخلی خود توجه کنیم، یکی از معیارهای مهم ما برای این کار باید توسعه پایدار در مسایل داخلی باشد.
 
دستیار ویژه رییس جمهور روسیه ادامه داد: امنیت هر فرد و کل کشور از شاخص های مهم این امر است، انواع مسایل مختلف بر کیفیت زندگی اثر می گذارد مثلا بهداشت و امنیت غذا از اهمیت وافر برخوردار است.
 
وی یادآور شد: بحث حفظ تمامیت ارزی نیز مهم است، باید حمل و نقل بین الملل و ارتباط مردم را فراهم کنیم.
 
فورسنکو گفت: نباید طرح های فناوری ما به محیط زیست آسیب بزند بلکه باید طرح های پاک باشد. بنا نیست مسائلی را که مورد حل و فصل قرار می دهیم فقط مربوط به فرد و کشور باشد بلکه باید برای صلح و تامین استقلال جامعه جهانی نیز باشد.
 
وی ادامه داد: ما باید برای تامین استقلال کارهایی را انجام دهیم که دیگران قادر به انجام آن نباشد، باید کارهای ملی ما پیشرو کشورهای دیگر باشد.
 
دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در حوزه علم و فناوری گفت: این فناوری ها مواردی است که در حال حاضر ما در کشور خود و اینوتکس می بینیم، نمایشگاه اینوتکس فضایی برای تعامل علمی کشورها و عرصه تجارت و کسب و کار ‌است، این مسئله در کشور ما هم وجود دارد.
 
وی گفت: تفاهم نامه ها باید همه افراد را به توافق برساند.
 
وی گفت: امیدواریم روسیه بتواند در نمایشگاه اینوتکس امسال نتایج موفقیت آمیز خود را با ایران به اشتراک بگذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.