اپلیکیشن

تلفن همراه

May 12, 2023
16:05 جمعه، 22ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145299

افزایش 71 درصدی درآمد توسعه‌دهندگان کوچک اپ استور در دو سال گذشته

اپل در حالی این گزارش را منتشر کرده که مقامات نظارتی در حال بررسی اپ استور و مسائل انحصاری iOS هستند.
 
 
 
 
اپل نتایج یک مطالعه مستقل را منتشر کرده که نشان می‌دهد درآمد توسعه‌دهندگان کوچک اپ استور از سال 2020 تا 2022 به‌اندازه 71 درصد رشد داشته است. این گزارش در حالی منتشر شده که اپل برای تغییر شیوه‌های توزیع برنامه‌هایش، از جمله دسترسی سایر استورها در iOS با فشارهای نظارتی زیادی مواجه شده است.
 
غول سازنده آیفون، از توسعه‌دهندگان کوچک به‌عنوان هر کسی با درآمد سالانه کمتر از 1 میلیون دلار از اپ استور و کمتر از 1 میلیون دانلود سالانه در تمام برنامه‌هایشان تعریف می‌کند. در سال 2020، این شرکت کارمزد خود برای چنین توسعه‌دهندگانی را از 30 درصد به 15 درصد کاهش داد.
 
در این گزارش همچنین گفته شده که بیش از 90 درصد توسعه‌دهندگان اپ استور در سال 2022 را توسعه‌‌دهندگان کوچک تشکیل داده‌اند. 25 درصد توسعه‌دهندگان کوچک جدید از کشورهای اروپا هستند و چین 25 درصد از توسعه‌دهندگان جدید را به خود اختصاص داده است. 14 درصد از ثبت‌نام‌های جدید نیز به ایالات متحده مربوط می‌شود. سهم سایر کشورهای جهان مانند کره جنوبی، هند و برزیل از این موضوع، 35 درصد است.
 
در ادامه گزارش گفته شده اپ استور اکنون در دسترس 175 کشور جهان قرار دارد. همچنین 40 درصد از دانلودهای مربوط به برنامه‌های کسب‌و‌کارهای کوچک از کشورهای خارج از منطقه محل سکونت آن‌ها انجام شده و 80 درصد این توسعه‌دهندگان، برنامه‌های خود را در چندین استور منتشر کرده‌اند.
 
کمک اپ استور به توسعه‌دهندگان کوچک
نکته قابل توجه دیگر اینکه برخی از توسعه‌دهندگان کوچک اپ استور موفق شده‌اند درآمد خود را با سرعت بسیار زیادی افزایش دهند. به‌عنوان مثال، 40 درصد از توسعه‌دهندگانی که قبلا «توسعه‌دهنده کوچک» تلقی می‌شده‌اند، پنج سال قبل در اپ استو‌ر نبوده‌اند یا درآمدی کمتر از 10 هزار دلار داشته‌اند.
 
اپل با انتشار این مطالعه، می‌خواهد به این نکته اشاره کند که پلتفرم آن با وجود بررسی‌های نظارتی در حال انجام، به کسب‌و‌کارها و توسعه‌دهندگان کوچک کمک می‌کند. غول فناوری در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرده بود که از زمان آغاز به کار اپ استور در سال 2008، 320 میلیارد دلار به توسعه‌دهندگان پرداخت کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.