باندپهن

باندپهن ثابت

فیبرنوری

May 13, 2023
12:28 شنبه، 23ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145325

تقی پور: تحقق طعم شیرین پهنای باند اینترنت با فیبر نوری مخابرات

تقی پور وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات و نماینده کنونی مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح گسترش فیبرنوری شرکت مخابرات ایران، مردم طعم شیرین پهنای باند و اینترنت امن و با سرعت را خواهند چشید.
 
 
به گزارش اداره کل روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، تقی پور در حاشیه برگزاری آیین افتتاحیه و بهره برداری از پروژه فیبرنوری شهرک شهید خرازی تهران و در گفت و گو با پیام تهران آنلاین ضمن بیان این مطلب افزود: با تکیه بر توانمندی های داخلی و سکوهای بومی و با اجرای طرح نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران، پهنای باند بی نهایت و مورد نیاز کسب و کارها در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
 
وی در پاسخ به این سئوال مبنی بر  اینکه اجرای طرح نجما تا چه میزان در  تحقق شبکه ملی اطلاعات، بعنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری موثر است، تصریح کرد: این موضوع فوری و ضروریست،بنابراین طرحی که در شرکت مخابرات ایران و در استان تهران آغاز شده است، موجب امیداواری هرچه بیشتر شده تا فیبرنوری به منازل و کسب و کارها و تمامی کابرها برسد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه اتصال ۲۰ میلیون اینترنت پرسرعت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: با ارتباط و اتصال ۲۰ میلیونی که وزارت ارتباطات تعریف کرده است، امیدوارم بتوانیم ظرف دو سه سال آینده جبران عقب ماندگی را انجام بدهیم و شاهد کیفیت بالاتر سرویس های خدماتی در تهران و سایر مناطق کشور باشیم.
 
تقی پور با بیان اینکه از اهداف اصلی شبکه ملی اطلاعات، تامین پهنای باند برای خدمت رسانی و پوشش اطلاعات همه کاربر ها بوده و امروز این نیاز کاملا مشهود است، گفت: ما امیدواریم همکاری و همگرایی میان کاربران و دولت به نحوی تسریع شود که این پروژه در سایر نقاط کشور نیز گسترش یابد.
 
وزیر اسبق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون نقش حمایتی دستگاه های قانون گذار از طرح نجمای شرکت مخابرات ایران اذعان داشت: قطعا در یک پروژه ملی به این وسعت همه دستگاه ها باید با هم تعامل و همگرایی داشته باشند، تا این پروژه به انجام برسد و همانطور که این طرح تا به حال عقب مانده، چنانچه کمک های لازم انجام نشود کماکان بر زمین می ماند.
 
وی افزود: ما نیز در مجلس سعی کردیم بودجه های لازم را در نظر بگیریم و از سوی دیگر وزارت ارتباطات نیز با جدیت پیگیر است تا بیست میلیون ارتباط در حداقل زمان ممکن برای همه کاربرها تامین شود. بنابراین ضرورت دارد تمامی دستگاه های مرتبط از شرکت مخابرات ایران برای تحقق پروژه ملی فیبرنوری حمایت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.