باندپهن

باندپهن ثابت

فیبرنوری

May 13, 2023
13:15 شنبه، 23ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145331

پروژه های فیبر نوری مخابرات در شهرک شهید خرازی تهران افتتاح شد

در ادامه سلسله افتتاحات هفتگی فیبرنوری مخابرات استان تهران، بهره برداری از فیبرنوری مجتمع مسکونی تجاری شهرک شهید خرازی با حضور مدیران ارشد مخابرات ایران و تهران، دکتر تقی پور وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات و نماینده مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مقامات کشوری، چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه به انجام رسید.
 
 
به گزارش اداره کل روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، در آیین افتتاحیه و بهره برداری بیش از هشت هزار پورت فیبرنوری شهرک خرازی و مجتمع های همجوار که در راستای طرح نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران با عنوان اختصاری ” نجما” برگزار شد، ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران به تشریح ضرورت ها و ملزومات حرکت بسوی گسترش فیبرنوری و مزایا و ویژگی های بارز سرویس نوین مخابرات تهران پرداخت و با بیان اینکه گسترش فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی با توجه به نیازهای روز افزون مردم جامعه ضرورت تام دارد، گفت: جهان امروز شاهد ظهور و بروز فناوری هایی همچون هوش مصنوعی، خودروهای هوشمند و انواع فناوری هایی است که مستلزم فراهم کردن زیرساخت های لازم مبتنی بر فیبرنوری است و برای عقب نماندن از قافله پیشرفت و رشد روزافزون این فناوری ها، نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران با اولویت گذاری های مهندس سلطانی در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی افزود: از ابتدای سال جاری در هفته های نوری مخابرات منطقه تهران هر هفته شاهد افتتاح و بهره برداری از فیبرنوری در اقصا نقاط استان تهران هستیم و این روند همچنان ادامه دارد.
مدیر مخابرات منطقه تهران با اشاره به پروژه فیبرنوری مجتمع مسکونی شهید خرازی اظهار داشت: ۲۲ بلوک با هشت هزار و ۶۷۰ واحد مسکونی، ۲۰۰ واحد تجاری و ۷۰۰ واحد مجتمع همراه شهر با هماهنگی خوب هیئت مدیره مجتمع شهید خرازی توسط مخابرات منطقه تهران زیر پوشش فیبرنوری قرار گرفته است، تا بخش دیگری از اهداف و رسالت های مخابرات منطقه تهران در مسیر خدمت رسانی به مردم شریف استان تهران محقق و گامی ارزنده در هفته های نوری مخابرات منطقه تهران به ثبت برسد.
 
صادقی مجری طرح نجمای کشور نیز با تاکید بر ضرورت حمایت دستگاه ها و سازمان های مرتبط برای اجرای هرچه بهتر پروژه ملی فیبر نوری کشور، در سخنانی ضمن تجلیل از تعاملات مطلوب شهرداری ها، فرمانداری ها و سایر دستگاه های مرتبط تصریح کرد: توسعه پایدار کشور با توسعه شبکه های ارتباطی بخصوص فیبرنوری میسر است و در این راه شرکت مخابرات ایران بعنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی و ارتباطی کشور، پیشگام رشد و توسعه فیبرنوری در جای جای ایران اسلامی است و جا دارد سایر نهادها و دستگاه های ذیربط با اقدامات حمایتی خود در اجرای این طرح ملی نقش آفرین باشند.
 
وی با بیان اینکه طرح نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران ” نجما” بهترین استراتژی حفظ مخابرات است، انجام تعاملات با سازمان نظام مهندسی و تدوین آیین نامه های الزام آور برای سیم کشی های داخلی ساختمان ها با فیبرنوری را در سرعت بخشیدن به انجام طرح نجما موثر و لازم قلمداد کرد.
 
گفتنی است تقی پور وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایند کنونی مجلس شورای اسلامی از دیگر سخنرانان این مراسم بود که با تاکید  بر ضرورت گسترش ارتباطات و پهنای باند گفت: طرح نجمای شرکت مخابرات ایران از جمله اقدامات اساسی و بنیادین و موثر در حوزه اقتصاد کلان و کسب و کارهای اینترنتی است که با سرعت و کیفیت بهتر و هزینه های کمتر در اختیار مردم قرار می گیرد.
دکتر تقی پور با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران در قالب طرح نجما اقدامی ارزنده ای را آغاز کرده است، اظهار داشت: از آنجا که منابع فرکانسی نیز محدود است، ضرورت توجه به حوزه ارتباطات ثابت بیش از پیش احساس شده و خوشبختانه شرکت مخابرات ایران در این حوزه بطور موثری وارد عمل شده است.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه شبکه ملی اطلاعات در راستای الزامات شورای عالی فضای مجازی، الزاماتی همچون استقلال، امنیت و پهنای باند را در نظر گرفته است، خاطرنشان ساخت: فیبرنوری این امکان را به مشترکین مخابرات می دهد تا پهنای باند بی نهایت را در حوزه کسب و کار و سایر حوزه ها در اختیار داشته باشند و در نهایت، تحقق اقتصاد دانش بینان و دیجیتال با سرعت بیشتری با این سرویس محقق شود.
 
وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات با تقدیر از شرکت مخابرات ایران و مخابرات منطقه تهران، حرکت بسوی فیبرنوری را اقدامی درست، اصولی و در راستای قطع وابستگی و استقلال بعنوان عنصر مهم در شبکه ملی اطلاعات قلمداد کرد.
 
سطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه و بهره برداری فیبر نوری شهرک شهید خرازی ضمن قدردانی از زحمات مهندس ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران و سایر معاونت ها و بخش های مختلف مجموعه مخابرات تهران، از برگزاری آیین های افتتاحیه فیبرنوری در سایر استان های کشور خبر داد و افزود:
 
با تصویب هیئت مدیره مدیره و ابلاغ طرح نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران ” نجما” از اواخر بهمن و اسفند ۱۴۰۱، از ابتدای سال جاری بطور مرتب و منظم هر هفته شاهد افتتاح پروژه های فیبرنوری در استان تهران هستیم، که با وجود تمامی پیچیدگی های کار و حساسیت های موجود، خوشبختانه با تلاش جهادی همکارن خوب مان در مخابرات تهران، بهره برداری از فیبرنوری برای مردم شریف استان تهران استمرار یافته است.
 
سلطانی با اشاره به برگزاری نخستین افتتاح فیبرنوری در منطقه زمان آباد شهر ری تصریح کرد: شرکت مخابرات ایران ارایه خدمات خود را فارغ از قرار گرفتن مناطق روستایی و شهری، برخودار و یا کم برخوردار در دستور کار قرار داده و نخستین افتتاح پروژه های فیبرنوری در مخابرات منطقه تهران در منطقه کم برخوردار رقم خورد.
وی نهضت جهادی فیبرنوری را نمونه موفقی از برنامه ریزی ملی بر اساس داشته‌ها با هدف رسیدن به نتایج راهبردی عنوان کرد و افزود: پیاده سازی کارشناسانه این طرح، رونق صنعت ارتباطات را در پی خواهد داشت و طرحی مهندسی و مطالعه شده ای است که نسبت به اجرای کامل اهداف آن در کشور بسیار امیدواریم، چرا که اجرای چنین طرح عظیمی در کشور موجب رونق شرکت‌های دانش بنیان، اشتغال‌زایی، رشد تولید و تحقق شعار سال خواهد بود.
 
سطانی با بیان اینکه در اکثر کشورهای جهان ۷۰ درصد مشترکین از شبکه ثابت و ۷۰ درصد از شبکه سیار استفاده می کنند، خاطرنشان ساخت: در کشور ما توسعه شبکه ثابت رشد چندانی نداشت و بطور یقین با گسترش فیبرنوری و تحقق طرح نجما به دلیل سرعت، کیفیت و هزینه کمتر، استفاده از سرویس های شبکه ثابت در مقایسه با شبکه سیار رشد چمشگیری خواهد یافت.
 
شایان ذکر است در آیین افتتاحیه و بهره برداری از فیبرنوری شهرک شهید خرازی تهران پس از تجلیل از خانواده معزز شهید احمدیان، رونمایی از فیبرنوری این مجموعه با برقراری ارتباط ویدئوکنفرانسی و تست سرعت در دو واحد مسکونی به انجام رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.