پست

May 14, 2023
11:47 یکشنبه، 24ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145364

موتوسیکلت پستچی‌های اصفهانی، برقی می شود/ مصوبه شورای عالی ترافیک برای تجهیز ناوگان موتوری شرکت ملی پست در 20 استان

مدیرعامل شرکت ملی پست از مصوبه شورای عالی ترافیک برای تجهیز ناوگان موتوری موزعین به موتورهای برقی در 20 استان خبر داد و گفت: بعد از تهران و مشهد،طی توافقی با شهرداری اصفهان؛ موتوسیکلت های برقی به زودی در اختیار پستچی ‌های اصفهانی قرار می‌گیرد.
 
 
به گزارش مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، محمود لیایی مدیرعامل شرکت ملی پست، یکی از ماموریت های شرکت های پست دنیا، در راستای حمل و نقل پایدار و حفظ محیط زیست را استفاده از وسایل نقلیه برقی دانست و گفت: شرکت ملی پست بر این اساس برنامه ریزی جدی برای نوسازی ناوگان پست و تجهیز آنها به ناوگان برقی اقداماتی انجام داده است و در نخستین اقدام در سال گذشته حدود 700 دستگاه موتوسیکلت برقی با انعقاد قراردادی مشترکی با شهرداری تهران در اختیار پستچیان قرار داده شد.
وی افزود: پس از واگذاری موتوسیکلت های برقی به پستچی‌ها در کلانشهر تهران، فرآیند مشابه در مشهد انجام شد و مقرر شد، حدود 800 دستگاه موتوسیکلت برقی دیگر نیز براساس تفاهم نامه با شهرداری مشهد در اختیار کارکنان پست این شهرستان قرار گیرد که کارهای عملیاتی آن در دست اقدام است.
 
رئیس هیات مدیره شرکت ملی پست تصریح کرد: همچنین تفاهم نامه ای با شهرداری اصفهان منعقد شد تا مشابه طرح های تهران و مشهد در اصفهان نیز صورت گیرد و موتوسیکلت های برقی در اختیار پستچی‌های اصفهانی قرار گیرد.
 
وی افزود: در این طرح تسهیلاتی کم بهره از سمت شهرداری ها برای موزعین پست پیش بینی شده تا بتوانند موتوسیکلت برقی تهیه کنند.
لیایی با اشاره به اینکه استفاده از وسایل نقلیه برقی برای تمام شهرها و کلان شهرهای ما ضروری به نظر می رسد، عنوان کرد: طرح استفاده از وسایل نقلیه برقی در شورای عالی ترافیک کشور مطرح شد که خوشبختانه بر اساس مصوبه ای شهرداری کلان شهرهای کشور تسهیلاتی را برای پستچی‌ها اختصاص داده تا بتوانند از موتوسیکلت برقی استفاده کنند.
 
وی افزود: به زودی و پس از ابلاغ مصوبه شورای عالی ترافیک، بحث اجرایی و عملیاتی سازی و انعقاد قرارداد با دیگر شهرداری های کلان شهرهای کشور برای تجهیز ناوگان موتوری شرکت ملی پست به موتورهای برقی صورت می گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.