فناوری‌های پوشیدنی

May 14, 2023
12:51 یکشنبه، 24ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145372

وال‌استریت ژورنال: هدست اپل از نظر قابلیت، دستگاه‌های رقیب خود را شکست می‌دهد

همچنین در این گزارش گفته شده است که اپل خود را برای برخی مشکلات مربوط به توسعه هدست آماده می‌کند.
 
 
 
 
وال استریت ژورنال در گزارش جدید خود انتظارات مربوط به هدست واقعیت ترکیبی اپل را مطرح کرده است که برخی گزارش‌های قبلی را که درباره این دستگاه منتشر شده، تأیید می‌کند. همچنین در این گزارش گفته شده که اپل ظاهراً درحال آماده‌شدن برای مشکلاتی است که در فرایند تولید دستگاه به‌وجود خواهد آمد.
 
براساس این گزارش که تحت عنوان «اپل با هدست جدید خود قوانینش را زیر پا می‌گذارد» منتشر شده است، غول کوپرتینویی قصد دارد در ماه ژوئن و کنفرانس WWDC از هد‌ست واقعیت ترکیبی خود رونمایی کند و بسیاری از بحث‌های این کنفرانس مربوط به توسعه نرم‌افزار هد‌ست خواهد بود. بااین‌وجود، طبق ادعای وال استریت ژورنال، تولید انبوه دستگاه به‌دلیل تأخیر در تولید آن، تا ماه سپتامبر (شهریور/مهرماه) آغاز نخواهد شد.
 
علاوه‌براین، منابع وال استریت ژورنال ادعا کرده‌اند که اپل درباره هدست خود برخی مشکلات تولید را پیش‌بینی کرده؛ هرچند جزئیات خاصی در این رابطه ارائه نشده است.
 
انتظار می‌رود تا این هدست یک نمایشگر داخلی برای واقعیت مجازی داشته باشد، درحالی‌که دوربین‌های رو‌‌به‌بیرون آن به کاربران اجازه می‌دهند تا دنیای واقعی را از داخل هدست با پوشش‌های واقعیت افزوده مشاهده کنند. ترکیب این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا از دستگاه اپل به‌عنوان «هدست واقعیت ترکیبی» یاد شود.
 
در ادامه این گزارش گفته شده هد‌ست اپل که نسبت به اکثر محصولات آن، یک دستگاه «تجربی» و «غیرسنتی» است، قیمتی در حدود 3000 دلار دارد و بسته باتری اکسترنال آن روی کمر کاربران قرار می‌گیرد. همچنین از فیس‌تایم، اپل فیتنس پلاس و بازی به‌عنوان سه مورد استفاده اصلی هدست یاد شده است.
 
عملکرد بهتر هدست اپل در برابر رقبا
درحالی‌که باید دید بزرگ‌ترین عامل جذب مشتری هدست اپل چه ویژگی خواهد بود، در این گزارش گفته شده که توانایی‌های آن بسیار فراتر از رقباست و نسبت به برخی از دستگاه‌های رقیب، مانند هدست Quest Pro متا، عملکرد و تجربه بهتری را ارائه می‌کند.
 
کنفرانس WWDC 2023 اپل در تاریخ 5 ژوئن (15خردادماه) برگزار خواهد شد و تا تاریخ 9 ژوئن (19 خردادماه) ادامه خواهد داشت. بنابراین تا زمان رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی اپل، چندین هفته باقی مانده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.