اپلیکیشن

تلفن همراه

May 15, 2023
13:37 دوشنبه، 25ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145392

گوگل ۵۰ اپلیکیشن اندرویدی را برای گوشی‌های تاشو سفارشی می‌کند

گوگل قصد دارد بیش از ۵۰ اپلیکیشن اندرویدی را با یک رابط کاربری بازطراحی شده، به روزرسانی کند تا برای استفاده در گوشی‌های تاشو و تبلت‌ها، مناسب‌تر شوند.
 
رابط کاربری جدید، استفاده از اپلیکیشن‌های اندرویدی را در گوشی‌های تاشو و تبلت‌ها راحت‌تر خواهد کرد.
 
اپلیکیشن‌های اندرویدی که قرار است برای گوشی‌های تاشو و تبلت‌ها بهینه شوند، عبارتند از: دیجیتال وِل‌بینگ، جی میل، دستیار گوگل، تقویم گوگل، دوربین گوگل، گوگل چت، گوگل کروم، ساعت گوگل، مخاطبان گوگل (Google Contacts)، گوگل دایلر، گوگل داکس، گوگل درایو، گوگل فمیلی لینک، گوگل فایلز، گوگل فیت، گوگل هوم، گوگل کیپ، گوگل کیبورد، گوگل کیدز اسپیس، گوگل لنز، گوگل مپس، گوگل میت، گوگل مسیج، گوگل نیوز، گوگل وان، گوگل پِی، گوگل پرسنال سیفتی (SOS)، گوگل فوتوس، گوگل پلی، گوگل پلی گیمز، گوگل پلی استور، گوگل پادکستس، گوگل سرچ، گوگل شیتس، گوگل اسلایدز، گوگل تی وی، گوگل ترانسلیت، گوگل ویس ریکوردر، گوگل ولت، هواشناسی گوگل، یوتیوب، یوتیوب کیدز، یوتیوب موزیک و یوتیوب تی وی.
 
این اپلیکیشن‌ها یا به‌روزرسانی شده‌اند یا با یک طراحی مناسب تبلت، به‌روزرسانی شده اند. گوگل اعلام کرده است با شرکایی نظیر سامسونگ و سازندگان دیگر، برای عرضه طراحی‌های رابط کاربری مناسب گوشی‌های تاشو و تبلت‌ها به اپلیکیشن‌هایشان، همکاری می‌کند. این شرکت همچنین بعضی از اپلیکیشن‌های آینده شامل دیسنی پلاس، ماینکرفت و اسپاتیفای را نشان داده است.
 
با عرضه گوشی تاشوی پیکسل فولد، گوگل اکنون علاقه بیشتری به نحوه کارکرد اپلیکیشن‌ها در دستگاه‌های دارای صفحه نمایش بزرگ دارد. پیکسل فولد گوگل، نخستین تلفن هوشمند تاشوی این شرکت است که دارای یک لولای عمودی است که می‌تواند باز شود تا صفحه نمایشی مشابه تبلت داشته باشد. با وجود علاقه زیاد مصرف کنندگان به گوشی‌های تاشو، بازار تاشو نسبتا کوچک بوده و سامسونگ این بازار را تحت سلطه دارد.
 
بر اساس گزارش وب سایت گیزچاینا، با این حال، توجه گوگل به فناوری صفحه نمایش تاشو در لاین محصولاتش، می‌تواند به به‌روزرسانی مهمی در اندروید منتهی شود که ویژه گوشی‌های تاشو و تبلت‌ها، طراحی شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.