پست

May 16, 2023
13:40 سه شنبه، 26ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145406

مدیر عامل شرکت ملی پست خبر داد: افزایش ۱۱ درصدی ترافیک مرسولات پستی/ مردم به سکوهای داخلی اطمینان کردند

مدیر عامل شرکت ملی پست گفت: امسال با توجه به شرایط فراهم شده برای فروشگاه‌های اینترنتی و استفاده از پلت‌فرم‌های داخلی، حدود ۱۱ درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش ترافیک مرسولات داشتیم که این نشان‌دهنده اطمینان مردم به سکوها و پلت‌فرم‌های داخلی است.
 
طی سالهای گذشته روش‌های گوناگونی برای حمایت از پلتفرم‌های داخلی مانند وام‌های پنج میلیارد تومانی، پهنای باند مناسب، ارائه فضای هم مکانی به صورت رایگان و کاهش تعرفه مصرف دیتا به یک سوم تعرفه اینترنت درنظر گرفته شد، همچنین برای کسب و کارهایی که اواخر شهریورماه سال گذشته به دلیل ایجاد محدودیت برای برخی پلت‌فرم‌های خارجی زیان دیده بودند، بسته حمایتی ویژه ای درنظر گرفته شد که شامل ۳۰ نوع حمایت دولتی بوده است.
 
حال با گذشت بیش از هشت ماه از اتفاق رخ داده مسئولان معتقدند اکنون روند طبیعی کسب و کارهای اینترنتی در جریان است؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با استناد بر آمار شرکت ملی پست اواخر سال گذشته به ایسنا اعلام کرد: آمار ترافیک شرکت ملی پست از نظر جابجایی تعداد مرسوله‌ها، نسبت به شهریورماه افزایش پیدا کرده است. این آمار در ماه‌های مهر و آبان کمی افت داشت اما اکنون هم درآمد شرکت ملی پست و هم تعداد مرسوله‌ای که جابه‌جا می‌کند، افزایش پیدا کرده است.
 
زارع‌پور درباره اینکه چرا آمار شرکت ملی پست در این زمینه مهم است گفته بود بیشتر کسب و کارهای اینترنتی، کالا محوراند و بخش قابل توجهی از محصولات آنها توسط پست جابه جا می‌شود. بعضی از پلت‌فرم‌های بزرگ در تهران و کلان‌شهرها خودشان شبکه توزیع دارند اما عموما و مخصوصا کسب و کارهایی که در پلت‌فرم‌های خارجی بودند و اکنون در پلت‌فرم‌های داخلی فعالیت می‌کنند، بسته‌های خود را به شرکت ملی پست می‌دهند، بنابراین اینکه حجم تجارت الکترونیکی، درآمد و تعداد مرسوله‌های پست افزایش پیدا کرده، نشان می‌دهد که کسب و کارهای اینترنتی مسیر خود را پیدا کرده‌اند جدا از اینکه ممکن است به اشکال مختلف در پلت‌فرم‌های خارجی هم فعال باشند.
 
 در همین رابطه به تازگی محمود لیائی- مدیرعامل شرکت ملی پست – در گفت‌وگو با ایسنا، با تأیید این موضوع، اظهار کرد: خوشبختانه در فروردین ماه امسال نسبت به فروردین سال گذشته توانستیم رکورد بزنیم؛ به عبارتی ما در  سال‌های گذشته معمولا ایام فروردین شاهد رکود ترافیک پستی بودیم.
 
وی افزود: اما امسال با توجه به شرایط فراهم شده برای فروشگاه‌های اینترنتی که از پلت‌فرم‌های داخلی استفاده کنند، حدود ۱۱ درصد نسبت به سال فروردین سال گذشته افزایش ترافیک داشتیم که این نشان دهنده این است مردم به شبکه‌ها و سکوهای داخلی اطمینان کرده‌اند و درحال رونق آن هستند.
 
لیائی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم سال آینده هم شاهد رشد چند برابری ترافیک مرسوله نسبت به سال قبل باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.