فناوری اطلاعات

فیبرنوری

May 16, 2023
13:45 سه شنبه، 26ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145407

مدیر مخابرات تهران تشریح کرد؛ ضرورت ها و الزامات توسعه فیبرنوری در قالب نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران

ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران در جمع خبرنگاران صدا و سیما، خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری، ضمن پاسخگویی به پرسش های خبرنگاران حاضر، به تشریح ضروت ها و الزامات توسعه فیبرنوری در قالب نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران پرداخت.
 
به گزارش اداره کل روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، مدیر مخابرات منطقه تهران در نشست رسانه ای که دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در سالن کنفرانس ساختمان شهید یزدی برگزارشد، توسعه فیبرنوری در کشور را در راستای سیاست گزاری های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستور مهندس سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در قالب طرح “نجما ” و اقدامی ملی و تاثیرگذار در گسترش زیرساخت های مورد نیاز کشور قلمداد کرد و با بیان اینکه گسترش فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی با توجه به نیازهای روز افزون مردم جامعه ضرورت تام دارد، گفت: جهان امروز شاهد ظهور و بروز فناوری هایی همچون هوش مصنوعی، خودروهای هوشمند و انواع فناوری هایی است که مستلزم فراهم کردن زیرساخت های لازم مبتنی بر فیبرنوری است و برای عقب نماندن از قافله پیشرفت و رشد روزافزون این فناوری ها، نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران با اولویت گذاری های مدیر عامل در دستور کار قرار گرفته است.
 
ملک جعفریان با تشریح روند شکل گیری و ظهور اینترنت در جهان و ایران، به آثار فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی بر شئون مختلف جوامع انسانی اشاره کرد و توسعه فیبرنوری و ارایه سرویس اینترنت پرسرعت را موجب گردش سریع تر اطلاعات، شفافیت، تحقق جهاد تبیین، کنترل تورم و ارتباطات سریعتر میان سازمان ها برشمرد.
 
وی فناوری هایی نظیر هوش مصنوعی، پهبادهای ارتباطی و پستی، خانه های هوشمند، خودروهای خودران، دراختیار داشتن دیتابیس های زیاد برای تحلیل محتوا و تبدیل داده ها به اطلاعات، واقعیت مجازی و فناوری هایی از این دست را صرفا بر بستر فیبرنوری ممکن و میسر دانست و افزود: هوش مصنوعی اثرات شگرفی بر جوامع انسانی در حوزه مشاغل و کسب و کارها و سایر حوزه ها برجای می گذارد، بنحوی که ۲۵ درصد مشاغل را در آینده ای نه چندان دور، هوش مصنوعی به انجام می رساند.
مدیر مخابرات منطقه تهران با بیان اینکه در حال حاضر مخابرات بسترهای ارتباطی مورد نیاز اپراتورها و سایر حاضران در صنعت مخابرات و ارتباطات کشور را فراهم کرده است، افزود: گسترش فیبرنوری موجب رشد و ارتقای سطح کیفی ارتباطات امن و پایدار می شود و زمینه رشد حوزه های اقتصادی و خدمات رسانی را نیز به نحو مطلوبی به ارمغان می آورد.
 
مدیر مخابرات منطقه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با مروری به روند رشد فناوری های ارتباطی و مخابراتی، به تاثیرات روزافزون صنعت مخابرات و ارتباطات بر انواع خدمات از جمله حوزه سلامت، آموزش و اقتصاد دیجتال، حوزه های مالی و بانکی امور قضایی، خرید های اینترنتی و سرگرمی و فراغت اشاره کرد و افزود: گریزی از حرکت بسوی ارایه سرویس های نوین مخابراتی نظیر ارایه اینترنت پرسرعت بر بستر فیبرنوری وجود ندارد و در حال حاضر مخابرات منطقه تهران با ۱۶ هزار کیلومتر فیبرنوری به ارایه اینترنت پرسرعت مورد نیاز مشترکین حقیقی و حقوقی می پردازد، که طرح نجما نیز روند ارایه خدمات مبتنی بر فیبرنوری را سرعتی دیگر بخشیده است.
 
ملک جعفریان با بیان اینکه برقراری ارتباطات امن، پایدار و پرسرعت میان دستگاه ها و سازمان ها منجر به شفافیت بیشتر و سرعت در انتقال اطلاعات می شود، خاطرنشان ساخت: داده کاوی و تحلیل محتوای به دست آمده، فواید و اثرات بسزایی در نحوه خدمات دهی سازمان ها و دستگاه های مختلف دارد، که همگی مبتنی بر زیرساخت های فیبرنوری شرکت مخابرات است.
 
وی افزود: از ابتدای سال جاری در هفته های نوری مخابرات منطقه تهران هر هفته شاهد افتتاح و بهره برداری از فیبرنوری در اقصا نقاط استان تهران هستیم و این روند همچنان ادامه دارد.
گفتنی است  در این نشست، مهندس ملک جعفریان به پاسخگویی به پرسش های خبرنگاران و نمایندگان رسانه های حاضر در کنفرانس پرداخت، که به مناسبت هفته ارتباطات و روز ملی روابط عمومی، دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در سالن کنفرانس ساختمان شهید یزدی مخابرات منطقه تهران برگزار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.