فناوری اطلاعات

May 17, 2023
13:09 چهارشنبه، 27ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145422

آمازون ظاهراً در حال ساخت یک چت‌بات هوش مصنوعی برای جستجو است

این چت‌بات، می‌تواند فرآیند جستجو و مقایسه محصولات با یکدیگر را برای کاربران ساده‌تر کند.
 
 
 
 
طبق گزارش‌های منتشر شده، ظاهراً آمازون در حال کار روی یک تجربه مکالمه‌محور و تعاملی جدید برای بخش جستجو خود است تا به کاربران کمک کند، پاسخ سوال‌های خود درباره محصولات را پیدا کنند، آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنند و پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده‌ای دریافت کنند.
 
براساس گزارش بلومبرگ، آمازون در اطلاعیه مربوط به فرصت شغلی جدید خود نوشته است:
 
«درست مانند مرورگر Mosaic که سه دهه پیش تعامل با اینترنت را آسان‌تر کرد، این نیز تحولی برای جستجو خواهد بود که یک بار در طول نسل اتفاق خواهد افتاد.»
 
تلاش آمازون برای توسعه یک چت‌بات از چندین نظر قابل درک به‌نظر می‌رسد. هنگامی که کاربران به دنبال خرید چیزی با پارامترهای خاص هستند، وجود یک چت‌بات می‌تواند نقطه شروع خوب و مفیدی باشد. از سویی دیگر، شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، در چند وقت گذشته تجربه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود برای جستجو را معرفی کرده‌اند و آمازون مطمئناً نمی‌خواهد هیچ جایگاهی در زمینه خرید را از دست بدهد. بنابراین معرفی یک چت‌بات توسط این شرکت منطقی به نظر می‌رسد.
 
با این حال، مشخص نیست که این تجربه جدید واقعاً چه زمانی ممکن است منتشر شود یا چگونه خواهد بود. زمانی که وب‌سایت ورج به دنبال اطلاعات بیشتر درباره این چت‌بات بود، «کری برتولینو» سخنگوی آمازون به‌سادگی اعلام کرد:
 
«ما به‌طور قابل‌توجهی در حال سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی مولد در سرتاسر کسب‌و‌کار خود هستیم.»
 
در همین رابطه، اخیراً اسناد محرمانه‌ای از آمازون فاش شده بود که به ساخت یک ربات هوش مصنوعی جدید با نام رمز «برنهام» (Burnham) اشاره داشتند. براساس گزارش‌های منتشر شده، این ربات کاملاً مانند یک دستیار عمل خواهد کرد و به کاربران در انجام برخی کارهای منزل مانند پیدا کردن اشیای گمشده یا برقراری تماس اضطراری کمک می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.