5G, 6G, vRAN, OpenRAN

فیبرنوری

May 20, 2023
10:26 شنبه، 30ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145468

عرضه پرشتاب خدمات فیبرنوری و 5G در بریتانیا ادامه دارد

openreach-engineer-fibre-box-770x285.jpg
 
ICTna.ir – رگولاتور ارتباطات بریتانیا آفکام به‌روزرسانی گزارش جهانی خود را منتشر کرده است که نشان می‌دهد این کشور به 50 درصد پوشش کامل فیبرنوری نزدیک شده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در گزارش قبلی رگولاتور انگلیس، آفکام اعلام کرده بود که تعداد اماکنی که به فیبر کامل دسترسی داشتند از 28 درصد به 42 درصد در طول سال 2022 رسیده بود. و حالا بعد از گذشت پنج ماه این رقم به 48 درصد می رسد که نشان میدهد سال گذشته عملا توسعه پرشتاب تری در این حوزه تجربه شده بود. گزارش قبلی از طریق این لینک قابل مشاهده است.
 
اگر این روند ادامه پیدا کند، تا تعطیلات تابستانی پیش رو این میزان باید به 50 درصد برسد و تا سال میلادی جاری را منطقا باید با چیزی در حدود 60 درصد ببینیم.
 
Ofcom-May-23-fixed-table.jpg
 
در همین حال، به نظر می رسد پوشش 5G بریتانیا کمی بیشتر در امتداد این منحنی s شکل باشد. در حالی که پوشش فضای باز بین ماه مه و سپتامبر 2022 تا 20 درصد افزایش یافته بود، در چهار ماه بعد این افزایش بیش از 5 درصد بود. علاوه بر این، افزایش مکان‌ها با پوشش 5G از همه MNOها به طور مشهودی کند شد. جالب است بدانید که ایرلند شمالی چقدر بیشتر از بقیه انگلیس به پهنای باند ثابت وابسته است.
 
Ofcom-May-23-5G-table.jpg
 
همانطور که آفکام در گزارش قبلی خود اشاره کرده بود در دسترس بودن ارتباطات یا اصطلاحا ارتباط پذیری یک چیز است اما جذب مشترکین و کاربردپذیری چیز دیگری است. مطالعه اخیر توسط موسسه خیریه Citizen's Advice حاکی از آن است که یک میلیون نفر از گیمرهای بریتانیایی در سال گذشته اینترنت پهنای باند خود را قطع کردند زیرا توانایی پرداخت آن را نداشتند. اگر تحقیقات خود آفکام با آن مطابقت داشته باشد، انتظار داشته باشید که فشار بیشتری بر ISPها برای تبلیغ و ارائه «تعرفه‌های اجتماعی» در قالب خدمات بهزیستی، به منظور معکوس کردن این روند به اپراتورها وارد شود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.