اپلیکیشن

تلفن همراه

May 20, 2023
11:14 شنبه، 30ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145481

اپل نزدیک‌ به ۳۷ میلیون توسعه‌دهنده در سراسر دنیا دارد

اپل در اولین گزارش شفافیت اپ استور آماری نظیر تعداد اپلیکیشن‌ها و تعداد حساب‌های توسعه‌دهنده را منتشر کرده است.
 
 
 
اپل در گزارش شفافیت اپ استور که به سال ۲۰۲۲ ارتباط دارد می‌گوید این فروشگاه آنلاین در مجموع میزبان ۱٬۷۸۳٬۲۳۲ اپلیکیشن است. این نخستین باری است که اپل گزارش شفافیت فروشگاه آنلاین گوشی‌های آیفون را منتشر می‌کند. گزارش جدید نتیجه‌ی توافق ۱۰۰ میلیون دلاری اپل با توسعه‌دهندگان اپ استور در سال ۲۰۲۱ است.
 
اپل در سال ۲۰۲۱ گفت گزارشش شامل «آمار معنادار درباره‌ی روند بررسی اپلیکیشن و تعداد اپلیکیشن‌های ردشده، تعداد حساب‌های غیرفعال‌شده و تعداد اپلیکیشن‌های حذف‌شده از اپ استور» خواهد بود.
 
بر اساس گزارش ورج، مدیران اپ استور مجموعا ۶٬۱۰۱٬۹۱۳ درخواست ثبت اپلیکیشن را بررسی و ۱٬۶۷۹٬۶۹۴ را رد کردند. اپل دلیل رد شدن هر اپلیکیشن را توضیح داده و فهرست اپلیکیشن‌های حذف‌شده را بر اساس دسته‌بندی منتشر کرده است. این شرکت می‌گوید برخی از اپلیکیشن‌ها با درخواست مستقیم دولت از دسترس خارج شده‌اند.
 
به گفته‌ی اپل، این شرکت ۳۶٬۹۷۴٬۰۱۵ توسعه‌دهنده‌ی ثبت‌شده در سراسر دنیا دارد و ۴۲۸٬۴۸۷ حساب توسعه‌دهنده را غیرفعال کرده است. هر هفته به‌طور میانگین ۳۷۳٬۲۱۱٬۳۹۶ حساب کاربری در اپ استور جست‌و‌جو انجام می‌دهند. به بیانی بهتر، اپ استور به‌صورت هفتگی از تعداد بسیار زیادی کاربر در سراسر دنیا میزبانی می‌‌کند.
 
اپل سال ۲۰۲۱ گفت که گزارش شفافیت اپ استور را به‌صورت سالانه منتشر می‌کند. آمار ۲۰۲۲ را نمی‌توانیم با سال دیگری مقایسه کنیم؛ پس از مشاهده‌ی آمار سال ۲۰۲۳ بهتر می‌توانیم درباره‌ی عملکرد اپ استور نظر دهیم.
 
بر اساس آمار غیررسمی، گوگل پلی هم‌اکنون ۳٫۵۵۳ میلیون اپلیکیشن اندرویدی دارد و در سال اخیر ۴۲٫۳ میلیارد دلار درآمد ثبت کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.